4.5/5 - (11 امتیاز)

روغن کمپرسور

روغن کمپرسور فراتر از یک ماده روانکار است. این سیال بهینه ساز با خاصیت‌ روانکاری، خنک کنندگی، آب بندی داخلی و جلوگیری از زنگ زدگی، در انواع کمپرسورهای اسکرو و پیستونی نقش اساسی ایفا میکند. روغن مناسب، استهلاک قطعات را کاهش داده، دمای عملکرد را کنترل کرده و عملکرد دستگاه را در شرایط کاری سخت تثبیت میکند.

همچنین کیفیت روغن کمپرسور در هواساز  کمپرسور اسکرو روغنی در سالم ماندن روتورها و هواساز اهمیت فراوانی دارد. معمولا روغن کمپرسور اسکرو در کمپرسورهای اسکرو Oil inject از روغن هیدرولیک بهران با گرید H46  مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بادرو کمپرسور، مجموعه‌ای متنوع از روغن‌های کمپرسور با کیفیت بالا از برندهای معتبر نظیر بهران، شل کرونا، اطلس کوپکو و کامپیر موجود است.

behran logo

روغن کمپرسور بهران

sell corona logo

روغن کمپرسور شل کرونا

لوگو اطلس کوپکو

روغن کمپرسور اطلس کوپکو

CompAir logo

روغن کمپرسور کامپیر

ویژگیهای روغن کمپرسور باکیفیت

برای عملکرد بهینه و جلوگیری از آسیب به دستگاه، روغن کمپرسور انتخابی باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

  • مقاومت بالا در برابر حرارت و اکسیداسیون
  • ضد سایش و ضد کف بودن
  • قدرت روانکاری بالا در دماهای مختلف
  • جلوگیری از تشکیل رسوب و لجن در مسیر هوای فشرده
  • سازگاری کامل با واشرها، فیلترها و متریال داخلی کمپرسور
  • حفظ ویسکوزیته و سیالیت در دمای پایین

انواع روغن کمپرسور

انتخاب روغن کمپرسور مناسب به نوع کمپرسور و شرایط کاری آن بستگی دارد. بطور کلی روغن‌ها به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند:

۱. روغن معدنی (Mineral Oil)

این نوع روغن‌ها از پالایش نفت خام تولید می‌شوند و برای کمپرسورهای پیستونی یا دستگاه‌هایی با فشار کاری متوسط مناسب‌اند. قیمت مناسب و در دسترس بودن از مزایای آن است، اما عمر کاری کوتاه‌تری نسبت به روغن‌های سنتتیک دارند.

۲. روغن سنتتیک (Synthetic Oil)

روغن‌های سنتتیک با ساختار مولکولی دقیق‌تری تولید می‌شوند و تحمل حرارت، فشار و اکسیداسیون بسیار بالایی دارند. این روغن‌ها انتخابی ایده‌آل برای کمپرسورهای اسکرو و سیستم‌هایی با کارکرد مداوم هستند. استفاده از روغن مخصوص کمپرسور اسکرو باعث افزایش عمر فیلترها و کاهش توقف‌های کاری می‌شود.

قیمت روغن کمپرسور اسکرو

قیمت روغن کمپرسور اسکرو تحت تأثیر عواملی نظیر نوع پایه روغن (معدنی یا سنتتیک)، برند تولیدکننده، گرید ویسکوزیته و پایداری در برابر دمای بالا قرار دارد. روغن‌های سنتتیک معمولاً ۲ تا ۳ برابر گران‌تر از نمونه‌های معدنی هستند ولی در برابر کارکرد طولانی مدت و کاهش هزینه‌های نگهداری، مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

قیمت روغن کمپرسور بر اساس کیفیت و میزان کارایی آن متفاوت می باشد و همچنین می توان اشاره کرد که قیمت ها با توجه به نوسانات ارز و نرخ بازار در حال تغییر هستند. برای اطلاع از قیمت به روز انواع روغن کمپرسور اسکرو، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

☎️ فروش و بازاریابی تهران: 8-66687337-021  ( دو خط )

☎️ فروش و بازاریابی تبریز: 5-35514934-041  ( دو خط )

💬 شماره ارتباطی واتساپ و تلگرام : 09128204891

📲 شماره ارتباطی روبیکا:09214168650

🚛 ارسال سریع به سراسر کشور

🎯 با بیش از ۴۰ سال تجربه در تأمین تجهیزات هوای فشرده، هدف ما ارائه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتریان است.

روغن کمپرسور شل کرونا vdl 68

چرا باید از روغن کمپرسور باد اصل استفاده کنید؟

تجربه کاربران نشان داده که استفاده از روغن‌ کمپرسور باد تقلبی یا بی‌کیفیت باعث بروز مشکلاتی مانند افزایش دما، افت فشار هوا و خرابی زودهنگام یاتاقان‌ها و روتور می‌شود. در مقابل، استفاده از روغن کمپرسور اورجینال، ضمن بهبود عملکرد، تا ۳۰٪ در هزینه‌های تعمیر و نگهداری صرفه‌جویی می‌کند.

روغن کمپرسور اسکرو بهران

روغن کمپرسور اسکرو بهران مدل H46 یکی از پرفروش‌ترین روغن‌ کمپرسور داخلی است که بر پایه روغن‌های معدنی تصفیه شده تولید می‌شود. این محصول دارای پایداری حرارتی قابل‌قبول، مقاومت در برابر اکسیداسیون و قابلیت جدایش رطوبت است. اگر به دنبال گزینه‌ای اقتصادی ولی مطمئن هستید، این روغن انتخابی هوشمندانه برای کمپرسورهای اسکرو با فشار متوسط محسوب می‌شود.

روغن کمپرسور اسکرو بهران

روغن کمپرسور اطلس کوپکو

روغن کمپرسور اطلس کوپکو یکی از روان‌کننده‌های معدنی باکیفیت است که به‌طور اختصاصی برای کمپرسورهای اسکرو با تزریق روغن طراحی شده است. این محصول تحت استانداردهای دقیق شرکت Atlas Copco تولید شده و با روانکاری یکنواخت، از اجزای داخلی کمپرسور در برابر اصطکاک، سایش و خوردگی محافظت می‌کند.

فرمولاسیون ویژه این روغن به‌گونه‌ای است که مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون و تشکیل رسوبات دارد و باعث حفظ بازدهی دستگاه حتی در شرایط دمایی بالا می‌شود. به همین دلیل، روغن کمپرسور اطلس کوپکو انتخابی اقتصادی و مطمئن برای سرویس‌های دوره‌ای و کاربری‌های مداوم و سنگین در صنایع مختلف محسوب می‌شود.

این روغن به‌طور خاص برای کمپرسورهای اسکرو سری Endurance مورد استفاده قرار می‌گیرد که در دو مدل ساخت چین و تحت لیسانس اطلس کوپکو عرضه می‌شوند. همچنین، روغن کمپرسور اطلس کوپکو در بسته‌بندی‌های بشکه‌ای و ۲۰ لیتری در دسترس بوده و عمر مفید آن حدود ۴۰۰۰ ساعت کارکرد است که در مقایسه با روغن‌های متداول، دوام و صرفه‌جویی اقتصادی بیشتری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

✅ برای اطلاع از قیمت به‌روز و خرید روغن کمپرسور اطلس کوپکو سری Endurance با مشاوران ما تماس بگیرید و سرویس دوره‌ای دستگاه خود را با خیالی آسوده انجام دهید.

روغن کمپرسور اطلس کوپکو

نکات مهم در خرید روغن کمپرسور اسکرو

در هنگام خرید روغن کمپرسور باد به این موارد دقت کنید:

  • بررسی گرید و ویسکوزیته مطابق توصیه شرکت سازنده: مهم‌ترین عامل در انتخاب و خرید روغن کمپرسور اسکرو مناسب، روغن کمپرسور ویسکوزیته است. اگر این مقدار بالا یا پایین شود، بدون شک سیستم کمپرسور بهم میریزد.

  • تطابق نوع روغن با مدل دستگاه (پیستونی، اسکرو، دیافراگمی و...)
  • انتخاب برندهای معتبر مانند اطلس کوپکو، اینگرسولرند، فینی و سول‌اپ
  • توجه به تاریخ تولید و بسته‌بندی اصلی

روغن داخل کمپرسورهای اسکرو شده روغنی نه تنها از سطح داخلی بلبرینگ محافظت می‌کند، بلکه وظایف دیگری نیز بر عهده دارند. روغن کمپرسور باد بسیار متفاوت از روان کننده داخل ماشین‌های معمولی دیگر است. بنابراین توصیه می‌شود در فاصله‌های کوتاه‌تر نسبت به تعمیر کمپرسور و تعویض آن اقدام کنید.

کمپرسور هنگام استفاده از روغن هر ۴۰۰ ساعت یکبار به تعویض و بررسی روغن نیاز دارد. با استفاده از روغن اسکرو که طبیعی نباشد نیز، باید هر ۱۰۰۰ ساعت آن را تعویض کنید.

حواستان باشد که روغن کمپرسور یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که دستگاه محال است بدون آن کار کند. زیرا در کمپرسور که اویل اینجکت یا همان OIL INJECT است به دلیل اتفاق‌هایی که بین قطعات متحرک و اصطکاک میان ابزار و روان کاری بیرینگ‌ها و روتورها می‌افتد، باید روغنی مناسب انتخاب شود تا به بالا بردن راندمان و کیفیت کار دستگاه کمک کند. به همین دلیل شما به عنوان یک خریدار موظف هستید تا همیشه برای دقیق‌ترین نیازهای تغییر روغن به راهنمای عملکرد کمپرسور خود رجوع کنید.

روغن کمپرسور اسکرو شل کرونا

در حالت کلی روغن کمپرسور حاوی آنتی اکسیدان است تا به دلیل شرایط داخلی بتواند از بین رفتن خواص روانکاری را کاهش دهد. گرمای تولید شده توسط فشرده‌سازی هوا توسط روان کننده در روغن جذب شده و به کولر روان کننده کمپرسور منتقل می‌شود. در این فرآیند، گرما و اکسیژن موجود در هوای فشرده باعث از بین رفتن خصوصیات نامطلوب روان کننده می‌شود و در صورت بالا بودن سطح گرما از آسیب و کاهش کیفیت جلوگیری می‌کند.

نکته مهم دیگر در انتخاب روغن کمپرسور، تولید بر پایه سنتتیک است. این نوع روغن با پایه پلی آلفا آلفین (PAO) یا پلی آلکالین گلایکول (PG) تولید شده و در دماهای بالا نیز کاربرد فراوانی دارد. مقاومت بالایی دارد و از زنگ زدگی و خوردگی دستگاه بر اثر روغن جلوگیری می‌کند. بنابراین با استفاده از روغن مناسب کمپرسور خود خواهید توانست بازدهی کار را بالا ببرید و کیفیت کمپرسور را از این که هست بهتر کنید.

خرید روغن کمپرسور

در هنگام خرید روغن کمپرسور، توجه به موارد زیر حیاتی است:

  • نوع کمپرسور (اسکرو، پیستونی، سانتریفیوژ)
  • شرایط دمایی و رطوبتی محل نصب
  • گرید ویسکوزیته و سازگاری با قطعات داخلی
  • اصالت برند و تاریخ تولید روغن

همچنین، استفاده از مشاوره کارشناسان فروش می‌تواند از بروز خسارات ناشی از انتخاب اشتباه جلوگیری کند.

جهت ارتباط آنلاین با کارشناسان از طریق واتساپ بادرو کمپرسور کلیک نمایید.

جهت ارتباط آنلاین با کارشناسان از طریق تلگرام بادرو کمپرسور کلیک نمایید.

نشتی روغن در کمپرسور باد

وظایف روغن کمپرسور هوا چیست؟

همان طور که در بخش‌های ابتدایی گفته شد، روغن کمپرسور هوا باید ویژگی‌هایی داشته باشد و با محیط سازگاری داشته باشد تا کیفیت موتور را به حد مطلوب برساند. نکته اول، روانکاری است که وجود روغن روان ضروری است زیرا نبود یا بی‌کیفیت بودن آن باعث فرسایش دستگاه می‌گردد. یکی از مهمترین بخش ها، انتقال دادن حرارت است که نشان می‌دهد دمای محیط در راندمان کمپرسور تاثیر دارد. نکته بعدی آب‌بندی صحیح است زیرا در صورت اجرا نشدن این فرآیند و نرسیدن به فشار حداکثری آن، اختلالات و مشکلات پدید خواهد آمد.

روغن کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو

چرا کمپرسور پیستونی نیاز به روغن دارد؟

پایین و بالا رفتن پیستونها داخل سیلندر با سرعتی نسبتا بالا رخ می‌دهد. هر دقیقه‌ای مابین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بار چنین رفت و برگشتی رخ میدهد. در اثر چنین جابجاییها سریعا دمایش بالا خواهد رفت.
برای کم شدن دما و همچنین روان کار کردن پیستونها داخل سیلندر احتیاج به یک روان کاری دارد.
روغن وظیفه‌ی روانکاری و تسهیل کردن حرکت پیستونها را داخل سیلندر دارد.

چنانچه هواساز کمپرسور مدت زمانی را بدون روغن کار بکند، در اثر داغ شدن و همچنین انبساط، پیستونها داخل سیلندر گیر خواهند کرد و قفل می گردد که در این صورت شکستن شاتونها درکمپرسور حتمی خواهد بود.
علاوه بر همه‌ی اینها امکان دارد شاتونها نیز روی شفت میل لنگ، خوردگی بوجود می‌آورد و نهایتا اگر روی سطح سیلندر خط بیوفتد نیز موجب خرابی شاتونها، پیستون و میل لنگ می‌شود . در این حالت هزینه‌ی تعمیرکمپرسور  بعلت خرابیهای قطعات، بالا خواهد شد.

زمان عوض کردن روغن کمپرسور هوا

بهترین تایم ممکن جهت عوض کردن روغن کمپرسور باد تایمی است که معمولا در دفترچه‌ی آنها به آن اشاره می‌شود. ولی طبق نظر مهندسین چنانچه از کمپرسور هوا کم استفاده کنید، به ازای هر 500 ساعت کارکرد، بهتر می‌باشد که روغن را عوض نمایید ولی بهترین حالت جهت تعویض روغن، مراجعه‌ی به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه است. نکته‌ی حائز اهمیت در تعویض کردن روغن کمپرسورهای باد این می‌باشد که هرچقدر دفعات زیادتری روغن دستگاه را تعویض کنید به همان میزان به افزایش طول عمر مفید دستگاه کمپرسور هوا کمک خواهید نمود.

چگونگی تعویض روغن کمپرسور

  • برای عوض کردن روغن دستگاههای کمپرسورهای باد، نخست بایستی دستگاه را به اندازه‌ی نیم ساعتی روشن نماییم، تا روغن آن گرم گردد و همین امر گرم شدن می‌باشد که موجب افزایش این حالت روان‌کنندگی روغن می‌گردد و می‌تواند به شکل بهتری به تخلیه‌ی روغن کمک نماید.
  • با عنایت به اینکه انواع مختلف دستگاههای کمپرسور، روشهای خاص خودشان را جهت ورود و خروج روغن به سیستمها را داشته‌اند، بهترین کار این می‌باشد که به دفترچه‌ی راهنمای دستگاه کمپرسور رجوع نمایید. بصورت کلی، دستگاههای کمپرسور درپوشهای مخزن روغنی را دارند، که با باز نمودن همین درپوش، می‌توانید روغن را از سیستمتان خارج نمایید.
  • در دستگاههای کمپرسورهای باد، پیچی جهت تخلیه‌ی روغن موجود است؛ که این پیچ بایستی باز بگردد و روغنهای قدیمی‌تر و یا کثیف‌تر،  از سیستم خارج شده و  هوا جای آنرا بگیرد.
  • پس از خارج شدن کامل روغن از دستگاهتان؛ قسمت خروجی روغن را حتما ببندید و اطمینان داشته باشید که این پیچ حتما بسته باشد و بعدها برای دستگاهتان مشکل ایجاد ننماید، و بعد از آن، روغن را با دقت بالا و به آرامی داخل دستگاه بریزد، و مطمئن باشید که مقدار کافی از روغن در دستگاه وجود داشته باشد که البته این کار را با استفاده‌ی از نمایشگر روغن که روی اکثر پمپهای باد وجود دارد، می‌توانید مقدار مورد احتیاج روغن را مشخص نمایید و در آخر، درپوشهای ورودی روغن را کاملا ببندید و دستگاه را روشن نمایید و در ضمن اطمینان داشته باشید که این پیچ ورودی و بخش خروجی روغن هیچگونه نشتی نداشته باشد.
  •  همچنین حتماً پس از ریختن روغن به درون دستگاه اطمینان داشته باشید که مقدار مناسبی از روغن را در دستگاه بریزید. جهت اطمینان از مقدار کافی بودن روغن می‌توانید به قسمت روغن‌نمای کمپرسورتان که حالت مدرج دارد نگاه کنید و از این موضوع مطمئن شوید.

روغن کمپرسور اسکرو

اصول جریان هوا و روغن در سیستم مدار کمپرسور

روغن مورد نیاز واحد هواساز از رسیور به طرف شیر ترمواستاتیک جریان می یابد اگر دمای روغن کمتر از 55 درجه سانتیگراد باشد از طریق این شیر عبور میکند، ولی اگر دمای روغن بیشتر از 55 درجه سانتیگراد باشد شیر ترمواستاتیک اجازه عبور روغن به طرف فیلتر را نداده و روغن به طرف ورودی خنک کن روغن جریان پیدا میکند و پس از خنک شدن از طریق فیلتر روغن بطرف واحد هواساز جریان پیدا میکند.

لازم به توضیح است که روغن در مدار سه مسئولیت مهم را بر عهده دارد:

  • روغن کاری
  • خنک کاری
  • آب بندی بین دو روتور

بادرو کمپرسور

بادرو کمپرسور

ارائه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست.

با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور درخشان

فروش و بازاریابی تهران: 66609345-021  8-66687337-021

فروش و بازاریابی تبریز: 35514934-041  35514935-041

برای ارتباط با ما از طریق واتساپ کلیک کنید 

برای ارتباط با ما از طریق تلگرام کلیک کنید 

محصولات مرتبط بادرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *