4.7/5 - (7 امتیاز)

دستگاه رنگ پاش ایرلس

دستگاه های این مجموعه تحت لیسانس هلند و دارای یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می‌باشد. این نوع دستگاه ها بدلیل سرعت بالا و کیفیت بهتر ابزاری مناسب برای رنگ آمیزی صنعتی محسوب می‌گردد. از مزیت های این دستگاه مقرون به صرفه بودن و رنگ آمیزی در لایه های مختلف و قدرت مانور اپراتور می‌باشد. از برندهای معروف میتوان از Graco و برند DP و YLKorea نام برد.

توجه: حداکثر فشار در رنگپاش برقی در حدود 220 Bar  میباشد ولی فشار کاری در  نوع پنوماتیکی بین 500 تا 700 Bar  می‌باشد.

دستگاه‌‌‌‌های ایرلس از چندین قسمت تشکیل شده است که عبارتند از شلنگ های ساکشن رنگ و دستگاه و شلنگ های پاشش رنگ می‌باشند. گان های ایرلس، نازل های رنگ، توری‌های صافی رنگ، تمامی اجزای یاد شده‌ای که شامل متعلقات دستگاه می‌باشد. البته پکینگ قسمت زیر پمپ ایرلس هم دارای لوازمات مصرفی می‌باشد. دستگاه های ایرلس چنانچه برقی باشند و یا چه بادی باشند، بایستی پس از اتمام شدن کار حتما شسته شوند و قطعاتی که رنگی باشند به خوبی پاک گردد تا عمرشان طولانی گردد. روغن‌کاری بموقع دستگاههای ایرلس کاملا از خرابی‌‌‌‌های زودرس پیشگیری نموده و در هزینه‌‌‌‌ها می‌تواند صرفه‌جویی نماید.

دستگاه پمپ ایرلس
ایرلس

 ایرلس رنگ

ایرلس یا رنگ پاش، وسیله ای است برقی یا پنوماتیکی و بادی که برای رنگ آمیزی انواع رنگ صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نبود آن در میان وسایل به چشم می آید. یکی از ابزارهایی که در صنایع خانگی و کارخانجات بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایرلس است.  این سیستم را جزو رنگ‌پاش‌ها در نظر می‌گیرند، همچنان می‌توان ایرلس را به دو دسته پاشش بوسیله هوا و پاشش بدون هوا تقسیم‌بندی کرد.

در نوع Air Spray یا پاشش بوسیله هوا، هوای فشرده در داخل رنگ دمیده شده و آن را به ذرات بسیار ریز تبدیل می‌کند. به این عمل اتمیزه شدن گفته می‌شود. این عمل یکی از متداول‌ترین روش‌های موجود در صنعت رنگ‌پاشی است. عبور هوا در پیستوله موجب مکیده شدن رنگ از مخزن و انجام عمل اتمیزه میسر می‌گردد.

ایرلس برقی

ایرلس برقی دیجیتالی فونیکس پرو 495

 
پمپ ایرلس
دستگاه رنگ پاش ایرلس PHOENIX PRO
پمپ رنگپاش ایرلس

قدرت موتور1.87 اسب بخار (1400W)
سرعت موتور4800 دور در دقیقه
خروجی مواد در دقیقه2.7Lit
حداکثر فشار کاری210 BAR
حداکثر سایز نازل0.02 inch
حداکثر سرعت6.9 GPH (گالن در ساعت)
ولتاژ مورد نیاز220 ولت (AC) / فرکانس 50 – 60 Hz
وزن دستگاه23 kg
ساختچین

انواع ایرلس

به دو گروه پنوماتیکی و  برقی طبقه بندی میگردند

  • ایرلس پنوماتیکی گراکو
  • ایرلس پنوماتیکی  Hasdook
  • ایرلس برقی DP

دستگاه رنگ پاش

اساس فرایند سیستم های پاششی نوع ایرلس اصول ویسکوزیته و نوع کشش سطحی که ذره‌های رنگ را به شکل مایع کنار هم نگه داشته و اتمیزه کردن که رنگ را بجای سیال های مایع به ذره‌های ریز جدا از یکدیگر تبدیل می‌نماید استوار می‌باشد. در سیستم های پاششی ایرلس، انرژی ورودی به رنگ به وسیله‌ی تحت فشار قرار دادن آن توسط پمپ های ایرلس در حدی زیاد است که عامل اتمیزه شدن را مهیا می‌کند .

رنگی که در درون شلنگ های ایرلس تحت فشار قرار گرفته و به حالت مدام پی درپی و تحت فشار خیلی بالا از قسمت خروجی ریز تیپ ایرلس خروج خواهد کرد، به محض مواجهه با هوای محیط اطراف به شکل ابری از ذره‌های بسیار ریز با سرعت زیاد در خواهد آمد. این خروجی ریز نازل، تیپ ایرلس می‌باشد که میزان خروجی رنگ از بخش گان ایرلس و عرض آن و همچنین الگوی پاشش ایرلس را تعیین خواهد کرد. به این علت تیپ‌های ایرلس متنوعی با بخش های خروجی و عرض و الگوی پاشش های گوناگونی در بازار موجود است.

جدول پکیج کامل پمپ رنگ پاش ایرلس برقی | یکسال گارانتی | فشار 220 Bar
واتدبی
لیتر بر دقیقه
مدل
Model
10001.8X 19
13002.26320
13002.2X 23M
7501.8DP 6389
14002.4X 25M
12002.5SP 2500
13002.8SP 2700
15003.5SP 3100
20005SP 3500
25006SP 3900
25007SP 4300
30008DP 6880
800DP 3000

متعلقات ایرلس

دردستگاههای ایرلس چند بخش وجود دارد که عبارتند از دستگاه ها و شیلنگ های ساکشن رنگ و همچنین شیلنگ های پاششی رنگ می‌باشد.

گان ایرلس، توری صافی رنگ، نازل رنگ جزئ اجزای عمده‌ی ایرلسها می‌باشد. تمامی اجزای ذکر شده به جزئ خود دستگاه شامل متعلقاتی می‌باشند که صد البته پکینگ قسمت زیر پمپ ایرلس هم جزء لوازم مصرفی آن محسوب می‌گردد. دستگاههای ایرلس چه برقی باشند و چه بادی، بایستی پس از اتمام کار شسته شوند و قطعاتی که رنگی شده بودند به خوبی پاک گردند تا عمر طولانی‌تری پیدا کنند. روغن کاری سر مواقع مورد نیاز دستگاه ایرلس به خودی خود قادر است از خرابی‌‌‌‌های زودرس پیشگیری نموده و در هزینه‌‌‌‌های شما صرفه جویی نمایند.

لوازم ایرلس

لوازم ایرلس شامل دستگاه رنگپاش، شیلنگ مکش و برگشت، حلقه شیلنگ 15 متری فشار قوی، یکدستگاه گان به همراه نازل و متعلقات، پل گان 45 سانتی متری، گیج فشار، روغن مخصوص، کیت ابزار، فیوز یدکی، دفترچه راهنمای فارسی و کارت گارانتی می شود.

شیلنگ ایرلس

شیلنگ دستگاه بصورت حلقه های پانزده متری بوده و سر و ته شیلنگ دارای اتصالات پرسی خاصی میباشد. شیلنگ ها قابلیت افزایش طول را دارا میباشند. شیلنگ رنگپاش فشار قوی بوده و فشار کاری معمولا از 300  Bar  به بالا میباشد. یکی از مهمترین ابزارهایی که در صنایع رنگ پاشی، کشتی سازی، صنعت ریلی و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، شیلنگ ایرلس است. با بکارگیری این ابزار قادر خواهید بود که انتقال رنگ از پمپ به پشت‌گان ایرلس را به انجام برسانید. شیلنگ‌های ایرلس در سایز‌های ¼ اینچ و ۸/۳ اینچ و ½ اینچ بسته به نوع دستگاه در بازار موجود بوده است.

ایرلس بادی

رنگپاش ساختمانی

ایرلس برقی مدل DP – 6318 – X 19.

متناسب جهت پاشش انواع رنگ های ساختمانی و عایق ها و رنگ های صنعتی سبک.

مشخصات فنی دستگاه

زیر پمپ تمام استیل، یکسال گارانتی بی قید و شرط برای تمامی قطعات برقی و مکانیکی ( بجزء قطعات مصرفی )

متعلقات دستگاه

دستگاه رنگپاش، شیلنگ مکش و برگشت، حلقه شیلنگ 15 متری فشار قوی، یکدستگاه گان به همراه نازل و متعلقات، پل گان 45 سانتی متری، گیج فشار، روغن مخصوص، کیت ابزار، فیوز یدکی، دفترچه راهنمای فارسی و کارت گارانتی

نگهداری از دستگاه رنگپاش

پس از اتمام کار با دستگاه رنگپاش جهت نگهداری از دستگاه، با حلال های مخصوص رنگ مربوطه رو به مدت یک دقیقه شستشوی کامل گردد تا از خشک شدن رنگ جلوگیری شود. خشک شدن رنگ باعث آسیب جدی به دستگاه و گان ایرلس و …  می‌گردد.

قیمت پمپ رنگ پاش ایرلس

قیمت دستگاه رنگ پاش صنعتی از حدود 30 میلیون تومان تا حدود 200 میلیون تومان متغیر می‌باشد.

پمپ ایرلس

انواع نازل ایرلس

گان ایرلس یا نازل  یکی از ملزومات دستگاه رنگپاش میباشد.

گان ها در فشارهای مختلف از 300Bar  تا 730Bar  میباشند.

قیمت پمپ ایرلس

برای دریافت قیمت پمپ ایرلس با واحد فروش بادرو کمپرسور تماس بگیرید.

قیمت پمپ ایرلس برقی نسبت به بادی کمتر میباشد و نوع بادی بیشتر برای امور صنعتی و حرفه ای استفاده میگردد.

رنگپاش صنعتی

ایرلس چیست

ایرلس موجب می‌شود که رنگ به ذرات کوچک تبدیل شود و با عبور رنگ با فشار بسیار بالا از یک نازل سند بلاست بوجود می‌آید. در ادامه می‌توان گفت که استفاده نکردن از هوای فشرده به عنوان اتمیزه کردن رنگ و حمل ذرات و تا پاشیده شدن رنگ به تنهایی را ایرلس یا رنگ‌پاشی بدون هوا می‌گویند.

نکته مهم این است که نازل ایرلس وظیفه شکل دهی به سیستم پاشش متناسب با طول و عرض را دارد، هر مجموعه‌ای با توجه به نیاز خود نسبت به خرید ایرلس اقدام می‌کند. یکی از فروشگاه‌هایی که به طور عمده اینگونه محصولات را در اختیار مشتری قرار می‌دهد، بادرو کمپرسور است. در صورت نیاز به مقدار خروجی رنگ مورد نیاز، با مشاوران و کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با کاربردهای ایرلس

ایرلس در نوع‌های برقی، بادی، هیدرولیکی و بنزینی در بازار موجود است. ایرلس برقی در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فعالیت‌هایی از قبیل رنگ‌های پلاستیک و اکرلیک و روغنی، پاشش انواع رنگ‌های نما، پوشش‌های نانو، عایق‌های ضر رطوبت و ضد حریق و پاشش انواع پلاستر با دستگاه ایرلس انجام می‌گردد.

بهتر است بدانید که این وسیله با برق تک فاز شهری کار می‌کند اما بعضی جاها هم دیده شده که با برق سه فاز هم ایرلس اقداماتی قوی را انجام می‌دهد اما آن برای مصارف صنعتی و کارخانجات بزرگ است. یکی از کاربردی‌ترین و متداول‌ترین انواع نیز، ایرلس بنزینی است. زمانی که برق در دسترس نیست می‌توان با این وسیله کار کرد. از طرفی هزینه تعمیر و نگهداری این دستگاه بسیار زیاد است و معمولا همه فنی‌کاران نوع برقی را انتخاب می‌کنند.

در عین حال به دلیل دود حاصل از احتراق سوخت در ایرلس بنزینی نیز باعث میشود که استفاده از این دستگاه تنها و تنها در فضای باز امکان‌پذیر باشد که این حالت برای کارخانه داران که فعالیت‌های خود را در فضای بسته انجام می‌دهند، امکان‌پذیر نیست نخواهد بود.

ایرلس بادی یکی از انواع است که در صنایع مربوط به فلز انجام می‌گیرد. ایرلس‌های بادی در کارخانجات تولید سازه‌های فلزی و کشتی‌سازی و صنعت ریلی و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه به صورت ثابت در محل قرار می‌گیرد و نیازی به جا به جایی ندارد. به همین دلیل در کارخانه‌ها موجود است. نکته دوم این است که سند بلاست کردن در کارگاه باید توسط هوای فشرده قرار گیرد.

پمپ ایراس

محصولات مرتبط بادرو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *