4.7/5 - (11 امتیاز)

مینیمم پرشر ولو کمپرسور

مینیمم پرشر ولو یا شیر حداقل فشار، قطعه‌هایی می‌باشند که در قسمت بالای مخزن سپراتور کمپرسور اسکرو نصب می شود و وظیفه‌ آن نگهداری فشار هوای درون واحد هواساز، در حداقل فشارکاری 4 بار می باشد تا عملیات روانکاری هواساز بصورت درست انجام گیرد. مینیمم پرشر ولو هم شیر حداقل فشار سیستم و هم شیر نگهدارنده فشار سیستم می باشد، به همین علت در کمپرسور اسکرو اویل اینجکت پمپ روغن موجود نیست و روانکاوی سیستم و تزریق روغن بوسیلۀ فشار خود مخزن سپراتور صورت می‌گیرد، بنابراین ضروری می‌باشد تا تضمین گردد که همیشه در داخل سیستم، حداقل فشار کاری 4 بار موجود باشد. شیر حداقل فشار یا به اختصار MPV، بشکل همزمان نقش یک شیر کنترل کننده و ایمنی را اعمال می‌کند و حداقل فشار را درون سپراتور نگهداری مینماید که عملکرد چرخش روغن در سیستم را تضمین کند که  بدرستی انجام گیرد.

مینیمم پرشر ولو کمپرسور

در بادرو کمپرسور انواع مینیمم پرشر ولو در ظرفیتها و سایزهای مختلف ساخت کمپانی VMC ایتالیا موجود می‌باشد.

از مهمترین قطعات کمپرسورهای اسکرو مینیمم پرشرولوها یا  minimum pressure valve  یا شیر حداقل فشار است.

مینیمم پرشر ولومینیمم پرشر ولو vmc ایتالیا

مینیمم پرشر ولو که بشکل یک شیر یکطرفه می‌باشد و روی کمپرسور اسکروها از حدود ۲۲ تا ۳۰ kw نصب می‌گردد و در صورت نبود آنها عملیات فشرده‌سازی هوا صورت نمی پذیرد .در این مینیمم پرشرولوها هوا فقط دریک جهت می‌تواند حرکت نماید و درحالت برگشتی، مسیر حرکتش مسدود می‌گردد. وظیفۀ minimum pressure valve  نگه‌داشتن و حبس نمودن هوا در مخازن سپراتور می‌باشد تا هنگامیکه فشارهوای درون مخزن به ۳ تا ۴ بار برسد. پس از آن minimum pressure valve به آرامی باز می‌شود و اجازه می‌دهد هوای فشرده‌شده از آنجا خارج گردد. چنانچه minimum pressure valve  خراب شود، عملیات فشرده‌سازی هوا دچار اختلال می‌گردد. کیت‌های داخلی آنها می‌بایست پس از هر۸۰۰۰ ساعت عوض شوند. یکی از برندهای مرغوب minimum pressure valve ها که در ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است و تمامی سازندگان کمپرسورهای نوع اسکرو از آن بهره می‌گیرند مارک VMC می‌باشد. شرکت وی ام سی vmc ایتالیایی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیرهای مینیمم پرشرولو هستند.

minimum pressure valve ها درسایزها و ابعاد مختلف موجود هستند.

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو  (Minimum pressure valve)

کمپرسورهای نوع اسکرو بدلیل متحرک بودن قطعاتش، احتیاج به روغن کاری بصورت مداوم دارد. ساختار عملکرد کمپرسورهای اسکرو به شکلی است که توسط شیرهای آنلودر در تایمهای مورد احتیاج، سیستم را در حالت بار Load و یا بی‌بار Unload قرار خواهد داد. هنگامی که سیستمتان در حالت بار که آنلود می‌باشد ویا بی بار که آنلود است فشارات هوا سریعا کاهش می‌آبد.

وظیفه‌ی مینیمم پرشر ولو کمپرسورهای اسکرو یا شیرهای حداقل فشار کمپرسور پیشگیری از افت فشارات کم از تقریبا 4 بار می‌باشد. به مجموعه‌ی لوازمات یدکی این شیرها، کیت مینیمم پرشر ولو می‌گویند.

مینیمم پرشر ولو کمپرسورهای اسکرو چیست و چگونه کار می‌کند

وظیفه‌ی شیر حداقل فشارات کمپرسور بصورت ثابت نگه داشتن فشارات برای گردشهای روغن در تایمهایی که دستگاه کمپرسور در شکل بی بار یا Unload قرار دارد هستند. مینیمم پرشر ولو کمپرسورهای اسکرو یکعدد شیر یکطرفه است که توسط فنری که از قبل تنظیم شده است فشارات کاری را در درون مخازن روغن بشکل ثابت نگه خواهد داشت.

Minimum pressure valve

فشار شکن باد

فشار شکن پشت دستگاه PRT-014  برای کاستن فشارهای باد ورودی از کمپرسور به ابزارات بادی جهت پیشگیری از بریده شدن مهره یا پیچ بکار می‌رود.

هوای فشرده‌ی خارج شده از کمپرسور پیش از ورود به ابزارات بادی بایستی فشار معینی داشته باشد.

تنظیم حجم ورودی چنین هوای فشرده‌ای به عهده‌ی فشار شکن می‌باشد که فشارات وارد شده را به میزان مطلوب کم کند که از فشارات بیش از اندازه بسته گشتن پیچ بر روی قطعه‌های پلاستیکی پیشگیری می‌نماید.

ابزارهای بادی با فشارات هوای PSI90  بیشترین راندمان را خواهد داشت.

مینیموم پرشر ولو

Model

Flow rate (m3/min)

Connection Size

G 10

1

1/2"

G 10

1.5

3/4"

G 26

3.5

-

G 36

6

-

G 46

12

-

G 50T

22

-

G 55R

40

-

G 60R

60

-

کاتالوگ مینیموم پرشر ولو

محصولات مرتبط بادرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *