4.8/5 - (5 امتیاز)

پیکور برقی

بتن‌کن و پیکور برقی دستگاه‌هایی می‌باشند که جهت تخریب سنگ، بتن و آسفالت کاربرد دارد و جهت طبقه‌بندی راحت‌تر نسبت به حجم و توانش، می‌توانیم آنها را گروه‌بندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتن‌کن می‌باشد تا رده‌ متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف می‌باشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی می‌نماییم.

انواع پیکور برقی برای تخریب انواع سنگ و بتن در وزن های 7 و 10 کیلویی و 16 کیلویی و 30 کیلویی موجود است. این حالت با توجه به وزن درخواستی در نظر گرفته می شود.

  • پیکور 7 کیلویی برای تخریب های سبک و ظریف مانند سرامیک، کاشی و.. مناسب است
  • پیکور 10 کیلویی برای تخریب دیوار سنگ یا آجر نما و حفر چاه مناسب است
  • پیکور 16 کیلویی مناسب تخریب سقف، دیوار بتنی و آجری، تخریب سنگین و نیمه سنگین است.
  • پیکور 30 کیلویی برای تخریب دیوارهای حجیم با مقاومت بالا ساخته شده است.
چکش برقی

پیکور اسم عمومی تجهیزات تخریبی بتن، صخره، سنگ و آسفالت می‌باشد که در سایزها و شکل ها و منابع تغذیه‌های متنوع در بازار موجود می‌باشند در ضمن مهم‌ترین عامل انتخابی یک پیکور مناسب، قدرت و توان هر ضربه‌ پیکور می‌باشد که نسبت به نوع کارش و حجمش بایستی پیکورهای مناسب را انتخاب و خریداری کرد. چکش های تخریبی و بتن‌کن اسامی دیگر پیکورها می‌باشند.

پیکورها به دو گروه پیکور بادی و پیکور برقی و پیکور بنزینی دسته بندی می شوند. پیکورهای برقی بیشتر در مواقعی که دسترسی به هوای فشرده و کمپرسور نیست کاربرد دارند  و به راحتی قابل استفاده هستند. این ابزار بسیار قدرتمند است و در کارهای ساختمانی برای تخریب انواع بتن مسلح و غیر مسالح از پیکور برقی و انواع قلم پیکور مورد استفاده قرار می گیرد.

پیکور برقی یا چکش برقی تخریب چیست

چکش های تخریب متعلق هستند به دسته‌های چکش های برقی می‌باشد همانگونه که از نام آن برمی‌آید به دریلهای چکشی اشاره دارند که تنها جهت تخریب استفاده می‌گردد. چنین ابزاری، از اساسی‌ترین تجهیزات برقی است که جهت تمامی عملیات تخریب چه پروژه‌های بزرگ و چه کوچک کاربرد داشته است.

تفاوت چکش تخریب و بتن کن چیست

چکش های تخریب و تجهیزات بتن‌کنی، ابزارهای گوناگونی می‌باشند که هر مورد آنها، جهت کارآیی خاصی طراحی‌شده و تولید می‌گردد، ولی گاهی مابین فروشندگان و حتی صنعت‌گران، این دو تجهیزات اشتباها بجای همدیگر استفاده شده و پیشنهاد می‌شود.

خرید پیکور برقی
[av_productgrid select_type='' categories='421' link='product_cat' term_rel='' wc_prod_visible='' wc_prod_hidden='' wc_prod_featured='' wc_prod_additional_filter='' sort='dropdown' prod_order='' offset='0' page_element_filter='' columns='4' image_size='woocommerce_thumbnail' items='100' paginate='no' alb_description='' id='' custom_class='' template_class='' av_uid='av-lrgbuo5s' sc_version='1.0']

دسته بندی پیکور

1) پیکور هیدرولیکی:  قویترین پیکور موجود همین پیکور است. این چکش های هیدرولیکی در رده ی نیمه سنگین و تقریبا سنگین به وزن ۹۰۰ کیلوگرم شروع شده اند تا حدودا ۴ تن که به قسمت انتهایی دکل بجای باکت وصل می گردد و برای تخریب انواع مختلف سنگ و بتن کاربرد دارد. جهت تخریب بتن های سنگین استفاده کردن از پیکور بیل مکانیکی سریع ترین، و مقرون به صرفه ترین روش تخریب است.

2) پیکور بادی:  همان چکش تخریب پنوماتیک می‌باشد که توسط انرژی هوای فشرده که بوسیله ی کمپرسور بادی ساخته می شود ضربه خواهند زد. پیکور بادی بدون اینکه متصل به کمپرسور بادی باشد، قابل استفاده نخواهد بود. پیکور بادی در وزنهای متفاوت از ۲ الی ۴۲ کیلوگرم است که بوسیله ی اپراتور انسانی قابل استفاده است.

3) پیکور (چکش) برقی، بتن کن یا هیلتی:  پیکور برقی یا چکش برقی ابزاری قوی می‌باشد هستند و در عوامل ساختمانی جهت تخریب انواع بتن تخریب آجر، سنگ کاربرد دارد در اندازه های مختلف بر طبق وزن دسته بندی می گردد از ۶ تا ۳۲ کیلویی موجود هستند.

چکش برقی

پیکور هیدرولیکی یا بیل مکانیکی:

بهتر است اشاره کنیم که پیکورهای هیدرولیکی یا همان بیل های مکانیکی، قطعه‌ای از دستگاه های راه‌سازی می‌باشد که از کارآمدترین قطعات در حیطه‌ ساخت و ساز راه ها و حفاری معادن می‌باشد. اکنون به مته‌ای که جهت تخریب سطح های مقاوم کاربرد دارد و بر روی بیل های مکانیکی نصب می‌گردد چکشهای هیدرولیکی یا پیکور می‌نمایند. چکشهای هیدرولیکی اغلب بشکل لوازم جانبی جهت ماشین‌آلات راه‌سازی از جمله بیلهای مکانیکی کاربرد دارد.

این نوع از دستگاههای پیکور در رده‌ی نیمه سنگین و همچنین سنگین وزن دسته‌بندی می‌گردد. وزن آنها از900 کیلوگرم شروع شده و تا حدود 4 تن می‌رسد. جهت تخریب سنگ و بتن استفاده می گردد و این بهترین و مقرون به صرفه‌ترین روش های تخریب می‌باشد. کاربرد آنها اغلب بشکل زیر است:

  • تخریب کردن سنگ ها در معادن و راه‌سازی
  • ایجاد کردن تونل ها و حفاری نمودن معادن
  • تخریب کلی ساختمان ها

در ضمن با بکارگیری چنین دستگاهی می‌توان بطور تقریبی فونداسیون یک ساختمان را تخریب نمود، از این رو در پروژه‌های عمرانی از این نوع چکش استفاده‌های زیادی می‌گردد.

پیکور برقی یا بتن‌کن ها یا همان هیلتی:

پیکورهای برقی یا بتن‌کن‌ها جز پرکاربردترین و همچنین متنوع‌ترین ابزارهای برقی در ساختمان ها محسوب می‌شود. کلا بتن‌کن ها طبق دو مورد زیر تقسیم‌بندی می‌گردد:

  • وزن بتن‌کن
  • نوع مته‌ی بتن‌کن

طراحی ‌و وزن های مختلفی از بتن‌کن‌ها طبق کاربرد، در بازار موجود است وحداقل وزن برای این دستگاه 2 کیلوگرم و حداکثر آن 12 کیلوگرم است. بتن‌کن‌‌ها طبق مته‌ی بکار رفته در دستگاه به دو دسته تقسیم می‌گردد:

  • چهارشیار
  • پنج شیار

در ضمن اصطلاح بتن‌کن جهت ابزارهای برقی دوکاره کاربرد دارد. این دستگاه ها هم جهت دریل‌کاری و ایجاد نمودن سوراخ در بتن ها و سنگ ها و آجرها کاربرد دارد و هم در تخریب های سبک از آن بهره می‌گیرند و فرایند تخریب را بخوبی انجام می دهد. در حالیکه استفاده از بتن‌کن های دوکاره اغلب برای موارد زیر می‌باشد:

  • ایجاد کردن سوراخ برای کاشت میلگرد و بولت
  • سوراخ کاری برای عبور کردن تاسیسات و نصب

قیمت پیکور برقی

قیمت پیکور برقی متناسب با سایز و برند متفاوت میباشد و هزینه آن از حدود شش میلیون تومان تا سی میلیون تومان شروع می شود.  هر کدام از مشتریان بر اساس نیاز خود و با توجه به هزینه ای که می خواهند بکنند، یکی از انواع آن را انتخاب کرده و از مجموعه ای معتبر و قابل اعتماد همچون بادرو کمپرسور خریداری کنند.

کمپرسور تبریز

ساخت پیکور برقی

از مارک های مرغوب چکش های تخریبی پیکور برقی می‌توان به برندهای ماکیتا، دیوالت، نک اشاره نمود. موضوع این مقاله معرفی برترین مدلهای پیکورهای برقی چکش تخریب می‌باشد. پیکورهای برقی جهت عملیات تخریبی استفاده می‌کنند. ویژگی های عمده‌ی آن استحکام، وزن و دقت بالایش می‌باشد که جهت تخریب دیوارهای بزرگتر، کاشی ها و سازه ها متناسب می‌باشد.

در حقیقت، از تخصصی‌ترین ابزارهای مربوط به تخریب ساختمان ها می‌باشد. که دارای انواع گوناگونی است. بعضی از آنها فقط عملیات ساده انجام می‌دهند، در حالیکه بعضی دیگر جهت کارهای سنگین و کاربری های صنعتی طراحی شده است.

برند ماکیتا Makita ساخت کجاست؟

شرکت ماکیتا یک تولیدکننده‌ی ابزارهای برقی ژاپنی می‌باشد که بوسیله‌ی ماسابورو ماکیتا تاسیس شده! مارک ماکیتا از مشهورترین مارک های جهانی می‌باشد. این کمپانی برای نخستین بار فروش و تعمیرات ابزارهای برقی را در سال های 1915 در ژاپن آغاز نمود.

پس از آن در سال 1935، با تولید کردن موتورهای الکتریکی، نخستین محصول خود را روانه‌ی بازار نمود و در سال 1938 کمپانی خودش را بصورت رسمی ثبت نمود و سپس در سال 1958 اولین ابزارهای برقی یا الکتریکی را به بازار عرضه نمود.

ماکیتا از معروف‌ترین ابزارها در صنایع می‌باشد که بعلت کیفیت بالا و قیمت مناسب مشهور شده است.

Makita ماکیتا

Makita  جزء برند های پرطرفدار و معروف در کشور آمریکا می‌باشد و طیف گسترده‌ای در تولیدات تجهیزات صنعتی، نجاری و ساحتمانی بوجود آورده است.

معرفی کمپانی ماکیتا

شرکت Makita در سال 1915 به عنوان شرکتی جهت فروش و تعمیرات موتورهای الکتریکی تاسیس شده است. این شرکت امروزه، به عنوان یک برندی تجاری و جهانی در بیش از 40 کشور دنیا مطرح می‌باشد،  Makita نماینده‌ی نوآوری می‌باشد، تولید محصولات با کیفیتی مرغوب در 10 کارخانه و در 8 کشور بزرگ دنیا است. استحکام و کیفیت بالای محصولات Makita و همچنین توانایی های توسعه و تحقیق شرکت ساخته شده و اعتماد کاربران در کل جهان را به دست آورده است. هر روز در سراسر جهان، Makita  عملکرد ، قدرت، و دوام را ارایه می‌دهد که کاربران با محصولات بروز احساس راحتی کنند.

کیفیت تجهیزات و ابزارآلات  Makita

Makita  ماکیتا با برخورداری از تکنولوژی به روز آمریکا و همینطور مهندسین حرفه‌ای توانایی تولید و طراحی ابزارآلات باکیفیت را دارد. در ضمن خالی از لطف نیست متذکر شویم که قیمت محصولات کمپانی ماکیتا با توجه به کیفیت خوبشان، بسیار مقرون به صرفه هستند.

پیکور برقی تخریب 32 کیلویی

چکش تخریب/پیکور 32 کیلویی ماکیتا مدل HM1810

لطفا قبل از خرید با شرکت بادرو کمپرسور تماس بگیرید و از راهنمایی های کارشناسان بهره گیرید.

این محصول دارای عایقی دوبل می‌باشد و نرخ ضربه‌ی آن 1100ضربه در دقیقه می‌باشد. همچنین قدرت ضربه‌ی آن 63   ژول است و وزنی حدود 32 کیلوگرم دارد و توان آن حدود 2000 وات می‌باشد.

پیکور برقی

چکش برقی

پیکور برقی ابزاری است که با نام‌های چکش برقی یا چکش تخریب نیز شناخته می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، چکشی است که برای پروژه‌های تخریب مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیکور برقی یکی از مهم‌ترین ابزارها بوده که در همه عملیات تخریب از کارهای کوچک تا مشاغل صنعتی به کار می‌رود. این دستگاه برای تخریب بتن و سازه‌های مختلف در عملیا‌های عمرانی، ساختمانی و حفاری استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، پیکور برقی یا چکش تخریب یک ابزار ضروری برای تمام مشاغلی است که به نوعی با عملیات‌های ساختمانی مرتبط هستند.

پیکور برقی چگونه کار می‌کند؟

پیکور برقی یا چکش تخریب در واقع دارای مکانیزم چکش و ضربه در داخل است. با روشن شدن موتور، مکانیزم چکش فعال شده و دستگاه شروع به ضربه زدن و ایجاد سوراخ در مواد مورد نظر مانند بتن می‌کند. مته‌های مورد استفاده در پیکورهای برقی با سایر مته‌ها متفاوت است؛ زیرا مته‌های به کار رفته در پیکور برقی چرخشی ندارند. آن‌ها به راحتی وارد سطوح سختی مانند بتن، سنگ و سیمان می‌شوند تا بتوانند سوراخ‌هایی به اندازه دلخواه ایجاد کنند که ممکن است این سوراخ منجر به تخریب بخشی از سازه شده یا تبدیل به حفره‌ای برای فرو بردن پیچ شود. برخلاف مته‌های دوار، این نوع مته‌ها از جلو و عقب ضربه می‌زنند، بنابراین می‌توانند سوراخ‌هایی در مواد سخت مانند بتن ایجاد کنند. به دلیل این واقعیت که این ابزارها بسیار سریع و قدرتمند عمل می‌کنند، پیکور برقی یکی از اصلی‌ترین ابزارهای ساختمانی است که برای سهولت در کار مورد نیاز هر کارگر است.

پیکور برقی

انواع پیکور برقی

چندین نوع ابزار وجود دارد که هر کدام هدف خاصی دارند. برای افرادی که به دنبال استفاده از دریل‌های ترکیبی برای کارهای مختلف هستند، مدل‌هایی از دریل‌های ترکیبی وجود دارد که دارای قابلیت‌های ترکیبی مانند پیچ گوشتی و دریل چکشی می‌باشند. اما یک مته چکشی استاندارد یا پیکور برقی معمولاً نیروی ضربه و حفاری بسیار بیشتری نسبت به مته‌ای که همه آن وظایف را انجام می‌دهد، دارد. این مته‌ها برای حفاری و سوراخ کاری منظم سطوح و مواد سخت مانند بتن و سنگ استفاده می‌شوند. یکی از سنگین‌ترین و قوی‌ترین مدل پیکور برقی سنگین نوع SDS آن است. می‌توان از آن برای حفاری سطوح آسفالتی بسیار سخت استفاده کرد. همچنین می‌توانید از مته SDS برای جدا کردن کاشی‌ها یا برای شکستن بتن استفاده کنید. SDS در واقع به نوع چاک استفاده شده در این پیکورهای برقی اشاره دارد.

حال می‌توان به این مورد اشاره کرد که پیکورهای برقی یا چکش تخریب بر اساس وزن تقسیم‌بندی شده و در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. برای مثال می‌توان به پیکور برقی 7 کیلویی، پیکور برقی 16 کیلویی یا پیکور برقی 17 کیلویی اشاره کرد. همانطور که گفته شد، استحکام یک پیکور برقی بر حسب تعداد بیت در دقیقه یا ژول، اندازه‌گیری می‌شود که نتیجه آن دو گروه چکش است: پیکور برقی صنعتی و پیکور برقی غیر صنعتی که سنگین یا نیمه سنگین نیز به آن‌ها گفته‌می‌شود. این دستگاه قدرتمند دارای پیستون ضربه‌ای در ساختار خود بوده که باعث افزایش قدرت حفاری می‌شود. یک مته و حکاکی در داخل دستگاه وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان چکش تخریب استفاده کرد. هر مته چکشی می‌تواند دارای انواع مختلف نگهدارنده بیت، SDS Plus و SDS Max باشد.

اجزای پیکور برقی

این دستگاه معمولاً از دسته بلند، بدنه سنگین، آرمیچر، بالشتک (استاتور) و چرخ دنده ساخته‌می‌شود که عملیات تخریب را با چکش انجام می‌دهد. قدرت یک چکش با تعداد بیت در دقیقه اندازه‌گیری می‌شود.

راهنما خرید پیکور برقی مناسب

هنگام خرید پیکور برقی قیمت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال قیمت پیکور برقی بزرگ متفاوت از قیمت پیکور برقی دست دوم بوده یا پیکور برقی بزرگ در مقایسه با پیکور برقی سبک هزینه‌ای بیشتر دارد. اما علاوه بر این موضوع نکات دیگری هستند که باید هنگام خرید چکش بادی به آن‌ها توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر است:

  • دستگاه باید قدرت و استحکام بالایی داشته‌باشد.
  • اگر فقط به ابزار تخریب نیاز دارید، بهترین کار این است که به جای مته بتن از چکش تخریب یا پیکور برقی استفاده کنید.
  • انتخاب مته با اندازه مناسب روی عملکرد تاثیر بسزایی دارد. پس باید در هنگام خرید پیکور برقی این مورد را هم در نظر بگیرید.
  • با توجه به کیفیت و کارایی دستگاه باید قیمت را بسنجید.
  • مواردی که بر قیمت چکش بادی یا پیکور برقی تاثیر گذارند و باید خریداری شوند شامل: قطعات باکیفیت، سیستم ضد لرزش، ضربه گیر گیربکس، دنده‌های باکیفیت، مدت گارانتی محصول، امور مشتریان و همچنین لوازم جانبی داخل جعبه همراه با استاندارد کیفیت هستند.

بهترین مارک پیکور برقی

برندهای مختلفی پیکورهای برقی یا چکش‌های تخریب را ساخته و تولید کرده‌اند که موفق‌ترین آن‌ها هیلتی، پیکور برقی بوش، دیوالت، پیکور برقی توسن، رونیکس و پیکور برقی ماکیتا هستند. حتی برخی از این برندها وسایلی مانند کمپرسور باد، مخزن هوا، کمپرسور اسکرو یا سندبلاست نیز عرضه می‌کنند. از تمامی برندهای آورده شده می‌توانید خریدی ایمن و مطمئن همراه با گارانتی قابل قبولی داشته‌باشید. حتی می‌توانید قبل از خرید عکس پیکور برقی را در سایت برندهای معرفی شده مشاهده و بررسی کنید.

پیکور برقی

نکات ایمنی در استفاده از پیکور برقی

در حالی که استفاده از پیکور برقی برای یک رهگذر می‌تواند سرگرم کننده به نظر برسد، اما کار طاقت فرسا، نسبتاً کثیف و بسیار سختی است. کارگران باید با دقت و دقیق حرکت کنند و ممکن است حتی با مهندسان یا کارشناسان تخریب کار کرده تا تایید کنند که ایمن‌ترین رویکردی که باید برای پروژه تخریب پیش گرفت، انتخاب شده‌است یا خیر. رعایت نکردن نکات ایمنی می‌تواند منجر به آسیب شدید یا مرگ کارگران یا حتی اطرافیان شود. پس رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این دستگاه یکی از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. برای آشنایی با این نکات، موارد زیر را دنبال نمایید.

  • قبل از شروع کار از نبود کابل و تاسیسات برق، آب و گاز اطمینان حاصل کنید.
  • سیم‌های برق این پیکورهای برقی بلند بوده و گاهی باعث افتادن یا حوادث دیگری می‌شود. بنابراین هنگام کار با آن مراقب این موضوع باشید.
  • حتماً از دسته کمکی استفاده کرده و چکش تخریب یا پیکور برقی را تا حد امکان ثابت نگه دارید.
  • استفاده از عینک ایمنی برای محافظت از چشم‌ها یکی از نکات مهمی است که باید رعایت شود. برای کنترل دستگاه هنگام استفاده هر دو دسته اصلی و جلو را محکم بگیرید.
  • توجه داشته‌باشید که هنگام استفاده از این دستگاه برای سوراخ کاری سطوح، نیازی به اعمال فشار زیادی نبوده و فقط کافیست تا فشار ملایم و ثابتی وارد کنید.
  • نحوه قرارگیری شما می‌تواند تعادل و کنترل شما را افزایش داده و ایمنی شما را در محل کار بالا ببرد.

نکات مهم برای افزایش عمر پیکور برقی

برای حفظ و افزایش طول عمر دستگاه حین استفاده و کار با آن باید به موارد زیر توجه کافی داشته‌باشید:

  • پس از هر 15 دقیقه استفاده، دستگاه را به مدت 3 دقیقه خاموش یا متوقف نمایید.
  • بعد از هر 100 تا 120 ساعت، ابزار خود را سرویس کنید. محض اطمینان پیکور برقی را به متخصصان بسپارید.
  • روغن یا گریس اضافه نکنید.

در این مقاله تمام موارد و نکاتی که باید درباره پیکور برقی بدانید را آورده‌ایم. امیدواریم تا با استفاده ایمن از این دستگاه، همه پروژه‌های خود را به سلامت پشت سر بگذارید.

فروش و خدمات پس از فروش کمپرسورسازی با بیش از نیم قرن تجربه و حضور درخشان

ارایه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست.

فروش و خدمات پس از فروش تهران: 66687337-021  66687338-021

فروش و بازاریابی تبریز: 35514934-041  35514935-041

آدرس وب سایت: www.badro.ir

جهت استعلام قیمت از طریق تلگرام روی متن کلیک کنید 

واتس آپ:  09128204891

سایر محصولات بادرو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *