رادیاتور روغن کمپرسور

در کمپرسورهای اسکرو برای خنک کاری روغن هواساز، از رادیاتورهای آلومنیومی روغن استفاده میگردد، اگر در کمپرسور خود از رادیاتور روغن استفاده نکنید، باعث از دست رفتن خاصیت روغن و به تدریج باعث خرابی کمپرسور خواهید شد. اگر کمپرسور خود را برای مدت زمان طولانی در دمای بیش از حد بالا نگه دارید، روغن یک لایه نازک در داخل قسمت داخلی کمپرسور شما ایجاد می‌کند و وقتی این اتفاق بیوفتد، رادیاتور دیگر نمی تواند روغن را مانند گذشته خنک کند، در نتیجه باعث می‌شود درجه حرارت بالاتر رود و باعث خاموشی دستگاه می‌گردد و اگر جلوگیری نشود، قطعات "آلوده" و به خصوص رادیاتور روغن باید خارج شده و با قطعات جدید جایگزین شوند.

لازم به توضیح می باشد در مواقعی که روغن نشت کرده و آسیب و ضربه به رادیاتور کمپرسور وارد شده است پیشنهاد می گردد که رادیاتور جدید جایگزین گردد تا سیستم خنک کاری به خوبی عمل نماید و از وارد شدن خسارت به سایر بخش های کمپرسور پیشگیری شود.

ساخت رادیاتور روغن

لطفا جهت سفارش ساخت رادیاتور روغن کمپرسور برقی اسکرو، ابعاد و اندازه رادیاتور کمپرسور خود را اندازه گیری کرده و سپس با استفاده از نقشه رادیاتورهایی که در ادامه است، نقشه رادیاتور خود را انتخاب کرده و به کارشناسان فنی بادرو ارجاع دهید تا ساخت رادیاتور روغن کمپرسور برای شما در اسرع وقت انجام شود.

 

رادیاتور روغن کمپرسور سری CT

رادیاتور روغن کمپرسور

دانلود نقشه رادیاتور ها به صورت یکجا

رادیاتور روغن

جنس رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو از نوع آلومینیومی بوده و ابعاد و اندازه آن نیز با توجه به نقشه های موجود تعیین میگردد که در بالا جدول و کاتالوگ آن آورده شده است.

رادیاتور روغن با کنترل دمای روغن از آسیب دیدن قطعات داخلی کمپرسور جوگیری کرده و در نتیجه عمر مفید آن را به طور چشمگیری افزایش میدهد، همچنین این کنترل دما باعث افزایش راندمان کمپرسور باد کمک کرده و مصرف انرژی آن را کاهش میدهد.

محصولات مرتبط بادرو

رادیاتور کمپرسور اسکرو

برای انتخاب رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو مناسب در مرحله نخست باید ابعاد و انداره رادیاتور شامل طول رادیاتور، عرض رادیاتور و ضخامت رادیاتور و اینکه دستگاه چند کیلووات میباشد، باید مشخص شود. رادیاتور روغن کمپرسور از دو قسمت فریم یا قاب و قسمت لانه زنبوری یا شبکه تشکیل شده است. در مواقعی که کابین دستگاه فضای لازم را به ما بدهد هر چقدر رایاتور بزرگتر باشد امکان خنک کاری بیشتر و بهتر خواهد بود.

در کمپرسورهای اسکرو Oil inject، بخشی از رادیاتور برای خنک کاری روغن و بخش دیگر برای هوا میباشد. بر خلاف باور برخی ها، کمپرسور باد، فقط برای روغن کاری، به روغن احتیاج ندارد، بلکه استفاده از آن در کمپرسور اهداف زیادی را به دنبالش دارد رادیاتور روغن باعث میشود، گرما از فرآیند فشرده سازی حذف شود.

از آن میتوان به عنوان یک آب بندی برای جلوگیری از نشت هوا که باعث کاهش کارایی کمپرسور می شود استفاده کرد که باعث مشود، تمام قطعات متحرک روغن کاری شود.

رادیاتور روغن کمپرسور

نکات مهم در انتخاب رادیاتور کمپرسور اسکرو 

  • مشخص کردن حجم هوادهی کمپرسور  و انتخاب سایز مناسب دستگاه
  • استفاده کردن از فن و خنک کننده مناسب و سالم
  • فشار کاری در رادیاتور ها حداکثر تا 26 بار و فشار تست 30 تا 40 بار میباشد، در صورتی که فشار کاری بیش از 30 بار باشد باید از رادیاتورهای فشار قوی استفاده کرد.
  • در زمان حمل و نقل و زمان نصب باید از وارد شدن ضربه به پره ها جلوگیری شود و بعد از نصب بهتر است که از نشت کردن از محل اتصال مطمئن بود.
  • کاهش دمای روغن باعث افزایش طول عمر واحد هواساز کمپرسور و روغن و سایر قطعات کمپرسور میگردد. پس از مرحله نصب رادیاتور از وجود روغن در هواساز مطئمن بوده و سپس دستگاه را روشن و راه اندازی مینماییم.
رادیاتور روغن کمپرسور

رادیاتور کمپرسور

جنس رادیاتور کمپرسور یا مبدل های حرارتی Compressor oil cooler از آلومینیوم و در رادیاتور کمپرسور دیزلی از نوع برنزی و مسی میباشد. در کمپرسور اسکرو، روغن هواساز در رادیاتورها خنک کاری میگردد. رادیاتورها برای کمپرسور 11 کیلووات تا 160 کیلووات در سایز بندی های مختلف میباشد. معمولا دو سوم رادیاتور مربوط به بخش روغن و یک سوم مربوط به بخش هوا میباشد.

نکته مهم برای مراقبت از رادیاتور: در اثر کارکرد زیاد کمپرسور، مقداری گیریس و روغن و رسوبات در بین پره های رادیاتورها جمع میگردد که مانع انتقال حرارت شده و موجب گرمایش دستگاه میگردد، لذا توصیه میشود بصورت دوره ای برای پاکسازی رادیاتور و آب، هوای فشرده از میان پره های آنها عبور داده شود. در صورت امکان این هوای فشرده باید حامل مقداری حلال غیر قابل اشتعال باشد. با این کار تجمع روغن یا گیریس از بدنه خارجی و پره های رادیاتورها زدوده خواهد شد و کار انتقال حرارت به راحتی صورت خواهد گرفت.

 

 چه عاملی باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا می شود؟

با افزایش دما و رطوبت، غیر معمول نیست که حداقل یکی از موارد زیر عامل کمک کننده باشد. اگر قبل از شروع تابستان به مراقبت های پیشگیرانه توجه خاصی نمی کنید ، هر یک از این موارد می تواند یک مشکل باشد.

یکی از دلایل پرتکرار بالا رفتن بیش از حد دمای کمپرسور، مربوط به کثیفی رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو می باشد، گرد و غبار موجود در کف یا محیط سالن ممکن است به مرور زمان در بین شیار های رادیاتور تجمع کرده و باعث کاهش رادمان آن شود، برای چک کردن کثیفی رادیاتور کمپرسور، میتوانید با قرار دادن نور چراغ قوه در پشت آن، این موضوع را بررسی نمایید، سریعترین راه حل این مشکل نیز این است که با استفاده از فشار هوای فشرده، رادیاتور را تمیز نمایید.

اگر رادیاتور روغن کمپرسور شما بیش از حد کثیف بوده و با فشار هوا تمیز نشود، بایستی از روی کمپرسور جدا شده و شستشو داده شود، چرا که رادیاتور کمپرسور گرفته باعث تجمیع رطوبت در خطوط هوا شده و به مرور زمان باعث ایجاد پوسیدگی در دستگاه کمپرسور میگردد. توصیه میگردد هر سه ماه یکبار به تمیز کردن رادیاتور روغن اقدام شود.

انواع رادیاتور روغن کمپرسور

رادیاتور روغن کمپرسور بر اساس نوع خنک کننده به دو نوع تقسیم میگردد:

  • رادیاتور هوا خنک: در رادیاتور های هوا خنک، هوا با عبور از لوله های رادیاتور، حرارت روغن را جذب کرده و به محیط اطراف منتقل میکند و به این ترتیب عمل خنک سازی را انجام میدهد.
  • رادیاتور آب خنک: در این نوع رادیاتورها، آب به عنوان خنک کننده با عبور از لوله های رادیاتور، حرارت روغن را جذب کرده و سپس توسط یک سیستم خنک کننده مجزا خنک میشود.

برترین برندها در صنعت هوای فشرده

قیمت رادیاتور روغن

قیمت رادیاتور روغن بستگی به سایز رادیاتور و برند دارد. در بازار برندهای ایرانی و چینی بوده که هر دو دارای کیفیت خوب و عملکرد مناسب هستند. قیمت رادیاتورها از حدود چهار میلیون تومان شروع و تا حدود 100 میلیون تومان می‌باشد. هر کدام از خریداران بنا بر نیاز خود، یکی از انواع رادیاتور روغن را انتخاب می کنند و با توجه به ظرفیت، فشار دستگاه و کیفیت و کارایی، برای خرید آن اقدام می کنند. در صورتی که قصد دارید از قیمت رادیاتور روغن آگاه شوید، توصیه می کنیم با مشاوران و کارشناسان مجموعه بادرو کمپرسور تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس ثابت:

  • ۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۴۵
  • ۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۷
  • ۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۸

رادیاتور روغن کمپرسور سری MC

MC

POWER

E

D

A+B

AIR CON"

OIL CON"

MC001

4-5.5-7.5

63

450

333

3/4"

1/2"

MC002

11-15

63

500

379

3/4"

1/2"

MC003

18-22

63

650

439

1"

1/2"

MC004

30-37

63

650

629

1"

3/4"

MC005

45-55

94

840

737

1,1/2"

|"1

MC006

75

94

940

862

1,1/2"

1,1/4"

MC007

90-110

140

940

1019

2"

1,1/2"

MC011

90-110

113

990

950

2"

1,1/4"

MC008

132

95

1270

1190

2,1/2"

2"

MC009

160

95

1270

1222

2,1/2"

2"

راهنمای ابعاد و اندازه رادیاتور روغن کمپرسور

نحوه پاکسازی و شستشو رادیاتور روغن (مرحله به مرحله)

  1.  اقدامات احتیاطی ایمنی: قبل از شروع هر گونه فعالیت تعمیر و نگهداری، مطمئن شوید که کمپرسور باد، خاموش و از منبع تغذیه جدا شده است. اجازه دهید کمپرسور کاملا خنک شود تا از هرگونه خطر احتمالی سوختگی ناشی از برخورد با پوست جلوگیری شود.
  2. دسترسی به رادیاتور روغن: بسته به مدل هر کمپرسور، ممکن است رادیاتور روغن آن در جلو، عقب یا کنار کمپرسور قرار گرفته باشد، هر پوشش یا پانل را که ممکن است دسترسی به خنک کننده روغن را مسدود کند، بردارید.
  3. بررسی میزان کثیفی رادیاتور روغن: یک بازرسی بصری از رادیاتور روغن انجام دهید تا هر گونه علائم کثیفی، زباله یا انسداد را شناسایی کنید. وجود گرد و غبار، باقیمانده روغن یا ذرات خارجی را روی پره های خنک کننده و در مسیرهای خنک کننده بررسی کنید.
  4. روش های تمیز کردن:

(1) استفاده از هوای فشرده: اگر رادیاتور روغن کمی کثیف است، می توانید با استفاده از هوای فشرده برای دمیدن شروع کنید. برای از بین بردن کثیفی و زباله های باله های خنک کننده، از یک اتصال نازل یا یک تفنگ هوای فشرده با فشار متوسط ​​برای هدایت جریان هوا از طریق پره ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هوای فشرده از سمت مخالف جهت جریان هوا اعمال می شود تا زباله ها را به طور موثر بیرون برانند.

بادگیری رادیاتور روغن کمپرسور

(2) برس نرم یا جاروبرقی: برای کثیفی یا زباله های سرسخت تر، می توانید از یک برس نرم یا یک جاروبرقی با اتصال برس استفاده کنید تا به آرامی تجمعات را از باله های خنک کننده پاک کنید. مراقب باشید که در طول فرآیند به باله ها آسیب نرسانید یا خم نشوید.

(3) محلول شوینده ملایم: اگر کولر روغنی به شدت کثیف است یا حاوی بقایای روغنی است، می توانید با مخلوط کردن یک شوینده غیر ساینده با آب گرم، محلول شوینده ملایمی تهیه کنید. یک برس یا اسفنج نرم را در محلول آغشته کنید و به آرامی باله های خنک کننده را بشویید تا کثیفی و تجمع روغن از بین برود. سپس با آب تمیز بشویید تا باقیمانده مواد شوینده پاک شود.

شستشو رادیاتور کمپرسور

(4) پاک کننده های تجاری: می توانید از پاک کننده های کویل تهویه مطبوع یا پاک کننده های رادیاتور که به طور خاص برای تمیز کردن رادیاتور روغن می باشد استفاده کنید ولی حتما دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده را برای استفاده صحیح و اقدامات احتیاطی ایمنی دنبال کنید.

  1. شستشو و خشک کردن: پس از تمیز کردن، خنک کننده روغن را به طور کامل با آب تمیز بشویید تا مواد تمیز کننده یا زباله های باقیمانده از بین برود. اطمینان حاصل کنید که تمام باقی مانده های مواد شوینده یا پاک کننده به طور کامل پاک شده اند. اجازه دهید خنک کننده روغن در هوا خشک شود یا از هوای فشرده برای دفع رطوبت اضافی استفاده کنید.
  2. مونتاژ مجدد: هنگامی که رادیاتور روغن تمیز و خشک شد، پوشش ها یا پانل هایی که برای دسترسی به خنک کننده برداشته شده اند را دوباره نصب کنید.
  3. تعمیر و نگهداری منظم: توصیه می شود یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم برای تمیز کردن کولر روغن بر اساس شرایط عملیاتی و توصیه های سازنده ایجاد کنید. تمیز نگه داشتن خنک کننده روغن و عاری از هرگونه زباله به حفظ خنک کننده کارآمد و افزایش عمر کمپرسور کمک می کند.

رادیاتور روغن کمپرسور

بادگیری رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو

شستشوی رادیاتور کمپرسور اسکرو

رادیاتور روغن کمپرسور معدنی CV160

در تصویر زیر ابعاد و اندازه رادیاتور روغن کمپرسور معدنی CV160 را مشاهده میکنید:

رادیاتور کمپرسور
رادیاتور روغن کمپرسور

ویژگی های رادیاتور روغن کمپرسور

  • عملکرد کلی رادیاتور خنک کردن مایع یا گاز است
  • رادیاتورها از آلومینیوم ساخته شده اند که تبادل حرارتی سریعی دارند
  • از آنها در کمپرسورها برای خنک کردن مکانیسم و ​​هوای گرم استفاده می شود.

در اثر اصطکاک هوای فشرده با سطوح موجود در سیستم، سطح بالایی از گرما در کمپرسورها آزاد می شود. (این اتفاق هم در کمپرسورهای رفت و برگشتی و هم در کمپرسورهای پیچ دار اتفاق می افتد.)

این گرما در کمپرسورهای کم جریان (با ظرفیت کمتر از 1500 لیتر در دقیقه) که با استفاده از یک قرقره به عنوان فن به موتور متصل است، خنک می شود. با این حال، کمپرسور و هوا در کمپرسورهای جریان بالا با استفاده از یک لوله سیم پیچ یا رادیاتور خنک می شوند.

از آنجا که در سیستم، گردش روغن وجود ندارد، از رادیاتورهای خنک کننده هوا فقط در کمپرسورهای رفت و برگشتی استفاده می شود. با این حال، در کمپرسور اسکرو، روغن موجود در کمپرسور باید خنک شود. برای انجام این کار، در کمپرسورهای اسکرو، از رادیاتورهای دو جداره استفاده می شود. بنابراین هوا و روغن جداگانه از یکدیگر در رادیاتور خنک می شوند.

عدم استفاده از رادیاتور روغن

عدم استفاده از رادیاتور روغن موجب کاهش عمر روغن هیدرولیک می گردد. اصطکاک قطعات کمپرسور افزایش می یاید که از کیفیت کار می کاهد. همچنین می توان گفت که مقاومت آلیاژ الومینیوم نیز کاهش می یابد. امنیت و اطمینان بالا در حین فعالیت نیز کاهش می یابد. نکته مهم در خصوص طول عمر دستگاه نیز این است که با عدم استفاده از رادیاتور روغن، نه تنها راندمان بلکه عمر کم می شود.

بادرو کمپرسور

بادرو کمپرسور

ارائه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست.

با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور درخشان

فروش و بازاریابی تهران: 66609345-021   8-66687337-021

فروش و بازاریابی تبریز: 35514934-041   35514935-041

شماره واتس آپ و تلگرام: 09128204891

 

محصولات مرتبط بادرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *