4.3/5 - (7 امتیاز)

سوپاپ اطمینان کمپرسور باد

سوپاپ اطمینان Safty Valve وسیله‌ای که در کمپرسور هوای فشرده جهت بالا بردن ضریب اطمینان و ایمنی مورد استفاده قرار می‌گردد که وظیفه اصلی آن تخلیه هوای فشرده و جلوگیری از فشار غیر مجاز به مخازن است. سوپاپ اطمینان فشار کاری مشخصی دارد و معمولا بین هفت تا چهارده بار و یا بیست تا چهل بار بوده و فشار قوی بالای چهل بار می‌باشند.

سوپاپ اطمینان که همان شیر اطمینان هم هست، کاربردهای زیادی در مصارف صنعتی، کارخانه‌ای و خانگی دارد. این ابزار از ایجاد فشار زیاد در کلیه تجهیزات جلوگیری می‌کند و همین امر موجب می‌شود که ایمنی دستگاه حفظ شده و طول عمر آن افزایش پیدا کند. وظیفه شیر اطمینان این است که فشار کار سیستم را کنترل نموده و تخلیه حجمی از سیال به خارج از سیستم موجب تثبیت فشار می‌گردد.

قیمت سوپاپ اطمینان

سوپاپ اطمینان پمپ باد چگونه کار می‌کند؟

از یک شیر اطمینان یا همان سوپاپ برای محافظت از سیستم در برابر فشار زیاد استفاده می‌گردد. فشار بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که از حداکثر فشار کاری مجاز (MWAP) یا فشار طراحی شده برای سیستم فراتر رود، این زمان است که سوپاپ اطمینان کار خود را آغاز می‌کند. نکته‌ی مهم در این باره این است که دریچه‌های ایمنی در مقایسه با شیرهای دیگر در دستگاه می‌توانند خیلی سریع‌تر از سایز ابزار باز شوند. همچنین دریچه اطمینان از فشار تنظیم شده باز می‌گردد. شیر اطمینان ابتدا کمی باز شده و سپس باز شدن آن کامل می‌شود و فشاری که به صورت ناخواسته در حال وارد شدن بود، به طور کامل برداشته می‌شود.

از شیرهای ایمنی برای جلوگیری از افزایش فشار، منجر به عملکرد بد، خطرات آتش سوزی یا انفجار استفاده می‌گردد. خالی از لطف نیست که توجه کنید، شیرآلات ایمنی فقط دارای قطعات مکانیکی هستند، بنابراین هنگام خرابی دستگاه‌های ایمنی الکترونیکی یا پنوماتیک می‌توان آن‌ها را بکار گرفت. سوپاپ اطمینان توسط رسانه سیستم کاملاً فعال می‌شود و این امکان را به دستگاه می‌دهد که در زمان قطعی برق هم کار کند.

اصطلاحات کاربردی در مورد سوپاپ کمپرسور باد

در این بخش به بیان اصطلاحات و موارد کاربردی می‌پردازیم که بدون شک پس از خرید سوپاپ اطمینان به آن نیاز خواهید داشت. از آنجایی که نگهداری از قطعات و ابزارالات دستگاه مساله مهمی است، دانستن این نکات باعث می‌شود تا طول عمر دستگاه افزایش یابد.

  • دریچه تسکین: (RV) یک سیستم اتوماتیک است که با فشار استاتیک در یک ظرف پر از مایع فعال می‌شود. به طور خاص با افزایش فشار متناسب باز می‌شود.
  • سوپاپ اطمینان (SV): سیستمی اتوماتیک است که فشار ساکن بر گاز را کاهش می‌دهد. معمولاً به طور کامل همراه با صدای تکان خوردن باز می‌شود.
  • دریچه ایمنی (SRV): یک سیستم اتوماتیک است که با فشار استاتیک هم به گاز و هم به مایع فشار وارد می‌کند.
  • دریچه ایمنی خلبان (POSRV): سیستمی اتوماتیک است که با کنترل از راه دور از خلبان، امکان اتصال به آن برای ایجاد فشار استاتیک (از تجهیزات برای محافظت) موجود است.
  • شیر اطمینان کم فشار (LPSV): سیستمی اتوماتیک است که فشار ساکن بر گاز را کاهش می‌دهد. وقتی اختلاف بین فشار رگ و فشار جو در محیط کم است، از این وسیله استفاده خواهد شد.
  • شیر اطمینان فشار خلا pressure (VPSV): سیستمی اتوماتیکی است که فشار ساکن بر گاز را کاهش داده و هنگامی بکار گرفته می‌شود که اختلاف فشار بین فشار رگ و فشار محیط کم، منفی و نزدیک به فشار جوی باشد.
  • شیر اطمینان کم و خلا (LVPSV): سیستمی اتوماتیک است که فشار ساکن بر گاز را از بین می‌برد. و در زمانی که اختلاف فشار کم، منفی یا مثبت و نزدیک به فشار جو باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

RV، SV و SRV با فنر (حتی با فنر) قابلیت کار کردن را دارند. LPSV و VPSV دارای فنر یا دارای وزن هستند و در این حالت از آن‌ها استفاده می‌شود.

  • set point: این نقطه باعث عملکرد صحیح و سفت شدن ولو شده و از صدمه زدن به شیرضروری جلوگیری می‌کند.
  • Over pressure: فشاری است که سفتی ولو در وضعیت کاملا باز قرار داده وحداکثر ظرفیت تخلیه خود را در اختیار دستگاه می‌گذارد.
  • Blowdown: این اصطلاح به مقدار اختلاف فشار پائین‌تر از نقطه تنظیم و سفتی ولو گفته می‌شود که جهت کامل بسته شدن و بازگشت به فشار قبلی و عادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت شیر اطمینان پمپ باد

قیمت سوپاپ یا شیر اطمینان پمپ باد بستگی به فشار کاری و برند و نوع آلیاژ دارد. در بازار ایران سوپاپ اطمینان ایرانی، ایتالیایی و ... موجود می‌باشد، و اما در مورد قیمت شیر اطمینان، بهتر است بدانید که هزینه‌ها در مورد هر برندی متفاوت است. البته بازار هم تغییرات قیمت دارد اما بادرو کمپرسور سعی دارد که اثر بازار را بر قیمت‌هایش کم کند. در حالت کلی عواملی که در قیمت تاثیر می‌گذارند، شامل اتوماتیک بودن و کمک هر گونه انرژی خارجی موجب تخلیه مقدار مشخصی از سیال شده تا از افزایش فشار است همچنین می‌توان گفت که این حالت موجب شده تا پس از بازگشت فشار به حالت طبیعی درب بسته شده و فشار به حالت اول خود بازگردد.

لطفا جهت دریافت مشاوره رایگان، خرید یا اطلاع از قیمت به روز سوپاپ اطمینان با کارشناسان بادرو در ارتباط باشید.

شماره واتساپ: 09128204891

شماره تماس ثابت:

۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۴۵
۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۷
۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۸

چرا از سوپاپ اطمینان استفاده کنیم

در این جا شاید از خود بپرسید که چرا باید از سوپاپ اطمینان استفاده کنیم و در چه صورتی بکارگیری آن بلا مانع است. در اکثر ماشین آلات صنعتی اتفاقاتی از جمله انفجار علاوه بر تخریب مخزن با فشرده‌سازی بیش از حد هوا بوجود می‌آید که موجبات پارگی بدنه مخزن را فراهم آورد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از سوپاپ اطمینان استفاده شود تا از وقایعی همچون انفجار جلوگیری شده و سلامت اطرافیان تضمین گردد.

آشنایی با عملکرد شیر اطمینان کمپرسور باد

عملکرد شیر اطمینان به گونه‌ای است که نازل درون سوپاپ اطمینان از قسمت ورودی سوپاپ شروع به دریافت فشار بیشتر کرده و تنظیمات دستگاه را کنترل می‌نماید، در این زمان دیسک و دریچه بالا آمده تا محتویات از دستگاه تخلیه شود. پس از اینکه با این مطلب آشنا شدید، باید بدانید که نصب و تعمیر کمپرسور و مواردی دیگر به پرسش و پاسخ و گفت و گو با مشاوران و کارشناسان حرفه‌ای فروش مجموعه‌ای همچون بادرو کمپرسور نیاز دارد. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با شماره‌های گفته شده تماس بگیرید.

سوپاپ اطمینان؛ انواع و دلایل خرابی آن

سوپاپ اطمینان دریچه‌ای است که از آن برای محافظت از سیستم در برابر فشار بیش از حد استفاده می‌شود. زمانی یک سیستم دچار فشار بیش‌تر از حد مجاز می‌شود که فشار وارد شده بر آن از میزان فشار قابل تحمل و طراحی شده برای آن سیستم بیش‌‌تر باشد. سوپاپ اطمینان خیلی سریع باز می‌شود. در ابتدا کمی باز می‌شود و سپس به طور کامل باز می‌شود و فشار اضافی وارد شده بر سیستم خارج می‌شود. سوپاپ‌ اطمینان در دیگ‌های بخار جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به محصول و در سیستم‌هایی که وارد شدن فشار بیش از حد، موجب آتش سوزی و یا انفجار می‌شود، کاربرد دارد. سوپاپ اطمینان قیمت زیادی ندارد اما از سیستم در برابر خسارات زیاد محافظت می‌کند. برای خرید دستگاه سندبلاست، خرید سوپاپ اطمینان و آشنایی با انواع سوپاپ اطمینان تا پایان مقاله همراه ما باشید.

سوپاپ اطمینان safty Valve

انواع سوپاپ اطمینان را بشناسید

انواع سوپاپ‌های اطمینان در جنس‌ها و اندازه‌های مختلفی مانند سوپاپ اطمینان کوچک، سوپاپ اطمینان‌های فلزی و... وجود دارند. هر کدام از این‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. به طور کلی سه نوع شیر اطمینان یا همان سوپاپ اطمینان وجود دارد، اما چندین نوع از آن را در زیر معرفی خواهیم کرد.

سوپاپ‌های اطمینان فشار شکن با فنر

شیر اطمینان فنری با فشار از پیش تعیین شده باز می‌شود و با تخلیه شدن یا برداشته شدن سیال از مخزن از آن سیستم در برابر فشار اضافی محافظت می‌کند.

سوپاپ اطمینان پنوماتیک

سوپاپ اطمینان پنوماتیک، سوپاپ‌های اطمینانی هستند که برای کنترل هوا در یک سیستم که هوای فشرده دارد، کاربرد دارند. در هنگام خرید مخزن هوا و خرید کمپرسور اسکرو باید به سوپاپ اطمینان توجه داشت، زیرا که باعث جلوگیری از خسارات و حوادث احتمالی می‌شود.

سوپاپ اطمینان

دلایل خرابی سوپاپ اطمینان چیست؟

دلایل خرابی سوپاپ اطمینان زیاد است اما چند تا از علت‌های رایج و نشانه‌های در خرابی سوپاپ‌های اطمینان را با هم بررسی می‌کنیم.

نشتی

نشتی رایج‌ترین دلیل خرابی یک سوپاپ اطمینان است. نشتی زمانی اتفاق می‌افتد که رسوب یا زباله‌ در میان سطوح آب بندی دیسک سوپاپ اطمینان گیر کند. از علت‌های دیگر نشتی در سوپاپ اطمینان شل شدن مکانیسم تنظیم فنر است که این باعث می‌شود، سوپاپ در زمان کار و در شرایط عادی و تحت فشار نبودن نیز باز شود. با برطرف کردن نشتی دریچه، از تجهیزات سیستم خود محافظت کنید.

باز نشدن سوپاپ اطمینان در میزان فشار مد نظر

زمانی‌ که سوپاپ‌های اطمینان باز نشوند، اجازه می‌دهند که سیال آزاد در زمانی که فشار بیش از حد به سیستم وارد شده و ایجاد شود، در این حالت ممکن است شیر به درستی تنظیم نشود و دیسک به صندلی سوپاپ اطمینان بچسبد. سوپاپ اطمینانی که معیوب باشد و نتواند در سیستم، ایمنی ایجاد کند، خطرناک است. توصیه می‌شود که آن را با یک شیر اطمینان با کیفیت‌تر جایگزین کرده و از سلامت آن مطمئن شوید.

فشار کم

سومین دلیل خرابی سوپاپ‌های اطمینان، فشار کم است. این مشکل زمانی پیش می‌آید که به سیستم‌ شما فشار عملیاتی لازم نمی‌رسد. در صورت بروز چنین مشکلی در سیستم خود بررسی کنید که آیا تنظیمات سیستم شما درست و مناسب است یا خیر. اگر دلیل خرابی شیر اطمینان سیستم شما این بود، از تکسین بخواهید که مجددا دستگاه‌های شما را تنظیم کند. اگر تنظیم مجدد، مشکل را حل نکرد، باید شیرهای سیستم را تعویض کنید. این کار پرهزینه است اما در طولانی مدت باعث جلوگیری از خسارت‌های بیش‌تر خواهد بود. همچنین با تعویض شیرهای اطمینان از کم شدن سرعت تولید جلوگیری می‌شود.

فشار بیش از حد

سوپاپ اطمینان اگر دچار مشکل باشد، ممکن است سبب شود تا سیستم مایعات و گازها را با سرعت بالایی تخلیه کند و همچنین ممکن است فشار بیش‌تری به سیستم وار شده و حتی آن را در معرض خطر انفجار قرار دهد. زمانی که متوجه این مشکل در شیرهای اطمینان شدید، در ابتدا از تکنسین بخواهید تا تنظیمات سیستم را چک کند و مطمئن شوید که تنظیمات صحیح بوده یا خیر. در صورت اینکه تنظیمات درست بودند و سوپاپ اطمینان همچنان با سرعت تخلیه می‌کرد، با کارشناس مشورت کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید. در هنگام تهیه تجهیزات مانند درایر تبریدی و... باید توجه کنید که متناسب و سازگار با سیستم شما باشند.

لرزش بیش از حد دیسک زمان تخلیه

ممکن است که دیسک سوپاپ‌ اطمینان در هنگام فشارهای زیاد، بیش از حد لرزش داشته باشد. اگر در سیستم شما چنین مشکلی به وجود آمد، با تعویض آن و جایگزین کردن یک سوپاپ اطمینان با اندازه و ظرفیت متناسب با سیستم شما این مشکل را برطرف کنید. علاوه بر تعویض سوپاپ اطمینان، آرایش لوله تخلیه فشار و تنظیمات سیستم را چک کنید و مطمئن شوید که دیسک در موقعیت صحیح و درست قرار دارد.

 

 

جدید350

بادرو کمپرسور

ارائه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست.

با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور درخشان

فروش و بازاریابی تهران: 8-66687337-021   66609345-021 ( سه خط )

فروش و بازاریابی تبریز: 5-35514934-041  ( دو خط )

ارتباط آنلاین: تلگرام - کارشناسان فروش 

آدرس وب سایت: www.badro.ir

واتس اپ: 09214168650

محصولات مرتبط بادرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *