رادیاتور روغن کمپرسور Compressor oil radiator

در کمپرسورهای اسکرو برای خنک کاری روغن هواساز از رادیاتورهای آلومنیومی روغن می توان بهره برد. در مرحله نخست برای انتخاب رادیاتور روغن کمپرسور  یا مبدل حرارتی بهتر است ابعاد و انداره رادیاتور شامل طول، عرض و ضخامت رادیاتور و اینکه کمپرسور اسکرو چند کیلووات است، باید مشخص شود. رادیاتور روغن کمپرسور از دو قسمت فریم یا قاب و قسمت لانه زنبوری یا شبکه رادیاتور روغن کمپرسور تشکیل شده است.

در مواقعی که کابین دستگاه فضای لازم را به ما بدهد هرچقدر رایاتور بزرگتر باشد امکان خنک کاری بیشتر و بهتر خواهد بود.  موارد مرتبط با رادیاتور کمپرسور اسکرو که باید به آنها توجه کرد اگر در کمپرسور خود از رادیاتور روغن استفاده نکنید، به تدریج باعث خرابی روغن خواهید شد. اگر کمپرسور خود را برای مدت زمان طولانی در دمای بیش از حد بالا نگه دارید، روغن یک لایه نازک در داخل قسمت داخلی کمپرسور شما ایجاد می کند و وقتی این اتفاق بیوفتد، رادیاتور دیگر نمی تواند روغن را مانند گذشته خنک کند، در نتیجه باعث میشود درجه حرارت بالاتر رود و باعث خاموشی دستگاه میگردد و اگر جلوگیری نشود، قطعات “آلوده” و به خصوص رادیاتور روغن باید خارج شده و یا با قطعات جدید جایگزین شوند.

لازم به توضیح می باشد در مواقعی که روغن نشت می کند و آسیب و ضربه وارد شده پیشنهاد می گردد که رادیاتور جدید جایگزین گردد تا سیستم خنک کاری به خوبی عمل نماید و از وارد شدن خسارت به سایر بخش های کمپرسور جلوگیری گردد

درباره قطعات کمپرسور اسکرو بیشتر بدانیم – لطفا کلیک نمایید …

رادیاتور روغن کمپرسور
لیست رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو برقی
ضخامت
mm
ارتفاع
mm
طول
mm
air
Con “
Oil
Con “
Capacity
635004393/4 “1/2 “11 To 15
636505001/2 “1 “18 To 22
636006291 “3/4 “30 To 37
947007371 1/2 “1 “45 To 55
948008621 1/2 “1 1/4 “75
14080010192 “1 1/2 “90 To 110
1138509502 “1 1/4 “90 To 110
95127012702 1/2 “2 “132
95127013022 1/2 “2 “160
110127013022 1/2 “2 “200

رادیاتور کمپرسور

جنس رادیاتور کمپرسور  یا مبدل های حرارتی Compressor oil cooler از آلومینیوم و در رادیاتورکمپرسورهای دیزلی از نوع برنزی و مسی میباشد. در کمپرسور اسکرو روغن هواساز در رادیاتورها خنک کاری میگردد. رادیاتورها برای کمپرسور 11 کیلووات تا 160 کیلووات در سایز بندی های مختلف میباشد. معمولا دو سوم رادیاتور مربوط به بخش روغن و یک سوم مربوط به بخش هوا میباشد.

از موضوعات مهم مراقبت از رادیاتور در اثر کارکرد کمپرسور مقداری گیریس و روغن و رسوبات در بین پره های رادیاتورها جمع میگردد که مانع انتقال حرارت شده و موجب گرمایش دستگاه میگردد، لذا توصیه میشود بصورت دوره ای برای پاکسازی رادیاتور و آب، هوای فشرده از میان پره های آنها عبور داده شود. در صورت امکان این هوای فشرده باید حامل مقداری حلال غیر قابل اشتعال باشد. با این کار تجمع روغن یا گیریس از بدنه خارجی و پره های رادیاتورها زدوده خواهد شد و کار انتقال حرارت به راحتی صورت خواهد گرفت.

چه عاملی باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا می شود؟

با افزایش دما و رطوبت ، غیر معمول نیست که حداقل یکی از موارد زیر عامل کمک کننده باشد. اگر قبل از شروع تابستان به مراقبت های پیشگیرانه توجه خاصی نمی کنید ، هر یک از این موارد می تواند یک مشکل باشد.

گرفتگی رادیاتور کمپرسور

اگر دمای کار کمپرسور بیش از حد بالا باشد ، رادیاتور کمپرسور ممکن است کثیف باشند. گرد و غبار در داخل رادیاتور کمپرسور اسکرو تجمع می یابد ، خواه گرد و غبار از کف سالن باشد یا محیط سالن ، شما می توانید با قرار دادن نور چراغ در پشت کولر ، بررسی کنید که آیا کثیفی وجود دارد یا خیر. راه حل سریع این است که کولر را در جهت معکوس مسیر هوا بیرون دهید تا دستگاه شما کار کند و کار کند.

اگر فراتر از آن نقطه باشد ، تعمیر ممکن است شامل حذف کولر برای تمیز کردن صحیح بخار آن باشد. در طول تعمیر و نگهداری معمول ، تکنسین های سرویس ما کولر را تمیز می کنند. بهتر است حداقل سه ماهه به این موضوع پرداخته شود. کولرهای مسدود شده همچنین اجازه تجمع رطوبت در خطوط هوا را می دهند. این خبر بدی است. تشکیل میعانات هنگامی که جایی برای رفتن ندارد کمپرسورهای هوا را خراب می کند.

قطعات کمپرسور اسکرو – کلیک نمایید 

رادیاتور کمپرسور اسکرو 

در مرحله نخست برای  انتخاب رادیاتور کمپرسور اسکرو  بهتر است ابعاد و انداره رادیاتور شامل طول رادیاتور، عرض رادیاتور و ضخامت رادیاتور و اینکه دستگاه چند کیلووات میباشد باید مشخص شود. رادیاتور روغن کمپرسور  از دو قسمت فریم یا قاب و قسمت لانه زنبوری یا شبکه تشکیل شده است. در مواقعی که کابین دستگاه فضای لازم را به ما بدهد هرچقدر رایاتور بزرگتر باشد امکان خنک کاری بیشتر و بهتر خواهد بود. در کمپرسورهای اسکرو Oil inject  رادیاتور بخشی از رادیاتور برای خنک کاری روغن و بخش دیگر برای هوا میباشد. بر خلاف باور برخی ها، کمپرسور، فقط برای روغن کاری، به روغن احتیاج ندارد، بلکه استفاده از آن در کمپرسور اهداف زیادی را به دنبالش دارد رادیاتور روغن باعث میشود، گرما از فرآیند فشرده سازی حذف شود.

از آن میتوان به عنوان یک آب بندی برای جلوگیری از نشت هوا که باعث کاهش کارایی کمپرسور می شود استفاده کرد که باعث مشود، تمام قطعات متحرک روغن کاری شود.

*** نکات مهم در انتخاب رادیاتور کمپرسور اسکرو ***

  • مشخص کردن حجم هوادی کمپرسور  و انتخاب سایز مناسب
  • استفاده کردن از فن و خنک کننده مناسب و سالم
  • فشار کاری در رادیاتور ها حداکثر تا 26 بار و فشار تست 30 تا 40 بار  میباشد و درصورت  فشار کاری بیش از 30 بار باشد باید از رادیاتورهای فشار قوی استفاده کرد.
  • در زمان حمل و نقل و زمان نصب باید از وارد شدن ضربه به پره ها جلوگیری شود و بعد از نصب بهتر است که از نشت کردن از محل اتصال مطمئن بود.
  • کاهش دمای روغن باعث افزایش طول عمر هواساز کمپرسور و روغن و سایر قطعات کمپرسور میگردد. پس از مرحله نصب رادیاتور از وجود روغن در هواساز مطمن بوده و سپس دستگاه را روشن و راه اندازی مینماییم.
رادیاتور کمپرسور

قیمت رادیاتور روغن

قیمت رادیاتور روغن بستگی به سایز رادیاتور و برند دارد. در بازار برندهای ایرانی و چینی بوده که هر دو دارای کیفیت خوب و عملکرد مناسب هستند. قیمت رادیاتورها از حدود چهار میلیون تومان شروع و تا حدود 70 میلیون تومان میباشد. هر کدام ازخریداران بنا بر درآمد خوب، یکی از انواع رادیاتور روغن را انتخاب می کنند و با توجه به ظرفیت، فشار دستگاه و کیفیت و کارایی، برای خرید آن اقدام می کنند. در صورتی که قصد دارید از قیمت رادیاتور روغن آگاه شوید،توصیه می کنیم با مشاوران و کارشناسان مجموعه بادرو کمپرسور تماس حاصل فرمایید.

رادیاتور روغن کمپرسور

رادیاتور کمپرسور دیزلی

کمپرسور دیزلی برخلاف کمپرسورهای برقی دارای دو رادیاتور میباشند یکی روغن و دیگری آب  میباشد  ( سه لول یخچالی، پنج لول یخچالی )

  • رادیاتور کمپرسور P600
  • رادیاتور کمپرسور P250
  • رادیاتور  کمپرسور XP750 | ساخت کمپانی اینگرسولرند
  • رادیاتور  کمپرسور XP900 | ساخت کمپانی اینگرسولرند
  • رادیاتور روغن کمپرسور

رادیاتور روغن کمپرسور
رادیاتور روغن کمپرسور

ویژگی های رادیاتور کمپرسور

  • عملکرد کلی رادیاتور خنک کردن مایع یا گاز است
  • رادیاتورها از آلومینیوم ساخته شده اند که تبادل حرارتی سریعی دارند
  • از آنها در کمپرسورها برای خنک کردن مکانیسم و ​​هوای گرم استفاده می شود.

در اثر اصطکاک هوای فشرده با سطوح موجود در سیستم، سطح بالایی از گرما در کمپرسورها آزاد می شود. (این اتفاق هم در کمپرسورهای رفت و برگشتی و هم در کمپرسورهای پیچ دار اتفاق می افتد.)

این گرما در کمپرسورهای کم جریان (با ظرفیت کمتر از 1500 لیتر در دقیقه) که با استفاده از یک قرقره به عنوان فن به موتور متصل است، خنک می شود. با این حال، کمپرسور و هوا در کمپرسورهای جریان بالا با استفاده از یک لوله سیم پیچ یا رادیاتور خنک می شوند.

از آنجا که در سیستم، گردش روغن وجود ندارد، از رادیاتورهای خنک کننده هوا فقط در کمپرسورهای رفت و برگشتی استفاده می شود. با این حال، در کمپرسور اسکرو، روغن موجود در کمپرسور باید خنک شود. برای انجام این کار، در کمپرسورهای اسکرو، از رادیاتورهای دو جداره استفاده می شود. بنابراین هوا و روغن جداگانه از یکدیگر در رادیاتور خنک می شوند.

عدم استفاده از رادیاتور روغن

عدم استفاده از رادیاتور روغن موجب کاهش عمر روغن هیدرولبک می گردد. اصطکاک قطعات خودرو افزایش می یاید که از کیفیت کار می کاهد. همچنین می توان گفت که مقاومت آلیاژ الومینیوم نیز کاهش می یابد. امنیت و اطمینان بالا در حین قعالیت نیز کاهش می یابد. نکته مهم در خصوص طول عمر دستگاه نیز این است که با عدم استفاده از رادیاتور روغن، نه تنها راندمان بلکه عمر کم می شود.

کمپرسور تبریز

بادرو کمپرسور

ارائه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست .

با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور درخشان

فروش و بازاریابی تهران : 66609345-021   8-66687337-021

فروش و بازاریابی تبریز : 35514934-041   35514935-041

ارتباط آنلاین تلگرامی : کارشناسان فروش – کلیک کنید . 

شماره واتس آپ : 09214168650

ارسال E-mail :  کلیک کنید .

آدرس وب سایت : www.badro.ir

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]