4.7/5 - (7 امتیاز)

تله آبگیر کمپرسور

واترترپ ( Water Trap ) یا تله آبگیر، مخزنی است که برای جذب ذرات رطوبت و جلوگیری از آسیب رسیدن به تجهیزات مرتبط با کمپرسور هوای فشرده مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه به دو صورت بوشنی یا فلنجی می باشد. عملکرد این دستگاه به این شکل می باشد که هوای دارای رطوبت از یک طرف وارد تله آب گیر کمپرسور شده و پس از حذف قطرات آب تا حدود 20 میکرون، از سمت دیگر خارج و به سیستم مدار پنوماتیک (مخزن هوا و درایر ) هدایت می گردد.  در قسمت انتهایی تله آب گیر کمپرسور شیر تخلیه دستی یا شیر اتوماتیک برقی – اتودرین و یا به شکل سوپاپ مکانیکی می باشد که آب جمع شده از این طریق تخلیه می گردد. تله آب گیر کمپرسور معمولا قطرات آب را تا قطر 20 میکرون به صورت سیستم سانتریفیوژ به خود جذب می نماید. کاربرد این دستگاه برای جلوگیری و ورود آب ذرات درشت دانه به مسیر مخزن و سایر خطوط می باشد.

تله آبگیر کمپرسور

نکات مهم قبل از خرید تله آبگیر کمپرسور

قبل از خرید تله آبگیر کمپرسور مواردی وجود دارد که باید به آن توجه شود:

  • ابتدا باید ظرفیت واتر ترپ مشخص گردد که محدوده آن از 250 لیتر بر دقیقه تا 37000 لیتر بر دقیقه ( 37 متر مکعب بر دقیقه) می باشد
  • تعیین فشار کاری که بین 5 تا 20 بار یا به صورت 50 بار می باشد
  • سایز لوله های ورودی و اتصالات: از 1/2 اینچ تا 3 اینچ  در مدل بوشنی و کانکشن در مدل های فلنجی از DN 100 به بالا می باشد.

انواع تله ابگیر

تله آبگیرها در دو نوع زیر ارائه میشوند:

  • تله آبگیر بوشنی ( برای سایز اتصال 1/4 اینچ تا 3 اینچ و جریان تا 2200 متر مکعب بر ساعت)
  • تله آبگیر فلنجی (برای اندازه فلنج DN80 تا DN200 و جریان تا 14000 متر مکعب بر ساعت)
 

تله آبگیر بوشنی میکروپور

راهنمای ابعاد تله آبگیر

راهنمای ابعاد و اندازه تله آبگیر کمپرسور - ساخت میکروپور ترکیه

دانلود کاتالوگ تله آبگیر

تله آبگیر فلنجی میکروپور

تله آبگیر فلنج دار Mikropor برای حذف آب مایع حجیم و ذرات هوای فشرده و گازها طراحی شده اند. عمل گریز از مرکز منحصر به فرد، آلاینده ها را در افت فشار کم برای حداکثر صرفه جویی در انرژی حذف می کند. جداکننده های آب فلنج دار Mikropor از اندازه فلنج ‏DN80 تا DN200 در موجود بوده و تا 14000 متر مکعب ‏(8236 scfm) جریان دارند.

توجه: در عین حالی که تله آبگیرها بسیار کارآمد هستند، ولی روغن را از جریان هوا حذف نمی‌کنند و ممکن است برای حذف آثار ریز روغن، آب و ذرات میکروفیلتر کمپرسور مورد نیاز باشد.

رطوبت گیر کمپرسور فلنجی

مشخصات فنی تله آبگیر فلنجی - ساخت میکروپور ترکیه

راهنمای ابعاد و اندازه واتر ترپ فلنجی

راهنمای ابعاد و اندازه تله آبگیر فلنجی - ساخت میکروپور ترکیه

قیمت تله آبگیر

قیمت تله آبگیر رطوبت گیر کمپرسور در حدود 4 میلیون تا 15 میلیون تومان برای مدلهای بوشنی متغیر می‌باشد از آنجایی که قیمت تله آبگیر  با توجه به امکاناتی که دارد، مقرون به صرفه است . این دستگاه بسیار با کیفیت بوده و اکثر رطوبت و ذرات آب موجود در هوا را از بین می‌برند.

تله آبگیر در مقایسه با خشک کن هوای فشرده به صرفه تر می باشند ولی برای حذف کامل رطوبت نیاز به هر دو دستگاه می باشد.

از برندهای مطرح در عرصه خشک کن هوای فشرده میتوان به انواع رطوبت گیرهای شرکت Mikropor ترکیه اشاره کرد .

نحوه نصب تله آبگیر در سیستم هوای فشرده

ترتیب نصب تله آبگیر و سایر اجزا در سیستم هوای فشرده به شرح زیر می باشد:

  1. کمپرسور هوای فشرده
  2. افتر کولر
  3. تله آبگیر کمپرسور
  4. مخزن هوای فشرده
  5. پری میکروفیلتر
  6. میکروفیلتر اولیه
  7. درایر تبریدی کمپرسور
  8. میکروفیلتر ثانویه
  9. میکروفیلتر کربن اکتیو
سیستم هوای فشرده2

تله آبگیر رطوبت گیر کمپرسور

بعد از کمپرسور واتر تراپ یا تله‌ آبگیر نصب می‌شود. تله‌ آبگیر ذرات آب خارج شده از کمپرسور را جذب نموده و از ورود چنین ذراتی به مخازن پیشگیری می‌نماید. جذب کردن قطره‌های درشت آب و روغن تا حدود 20 میکرون که در هوای خارج شده از کمپرسور موجود می‌باشد که شباهت زیادی به تله‌ی بخار دارد.
در حقیقت هوای تولید شده در هنگام ورود به تله‌ی آبگیر در مسیرهای سانتریفیوژ نیروی گریز از مرکز و همچنین چرخش قرار گرفته است. این قطرات ته نشین شده در قسمت انتهای استوانه‌ی تله آبگیر جمع می‌گردد و سپس به شکل اتوماتیک و یا دستی تخلیه می‌شود. واتر سپراتور موجب طول عمر مفید تجهیزها پنوماتیک شده و هوای مصرفی با کیفیت نسبتا بالایی را تولید می‌نماید.

رطوبت گیر کمپرسور

کاربرد رطوبت‌گیر

این قطعه در واقع مانند یک صافی و فیلتر عمل کرده و مواد ریز و رطوبت را که به‌سلامت دستگاه آسیب می‌رسانند جذب می‌کند. باتوجه‌به اینکه در زمانی استفاده از کمپرسور آب در آن جمع می‌شود استفاده از رطوبت‌گیر کمک می‌کند آب خارج شود. همچنین استفاده از این دستگاه کمک می‌کند تا ناخالصی‌های  ایجاد شده توسط ابزارهایی مانند منگنه کوب، میخکوب و پیستوله وارد لوله و پمپ باد نشوند.

اجزای تشکیل‌دهنده رطوبت‌گیر

اجزای مورداستفاده در این دستگاه یک سیستم واحد را به وجود می‌آورند که باعث می‌شود این دستگاه از ورود رطوبت جلوگیری کرده و مواردی که می‌توانند باعث آسیب به دستگاه شوند را وارد دستگاه نکند. به‌صورت کلی هر وسیله یک وظیفه دارد و هماهنگی تمامی قطعات است که به افزایش طول عمر و کیفیت کارکرد کمک می‌کند. قطعات اصلی این دستگاه عبارت‌اند از:

  • واحد روغن
  • نازل خروج آب
  • بدنه
  • مانومتر یا گیج
  • فیلتر رطوبت‌گیر

رطوبت گیر پمپ باد چیست؟

رطوبت گیر پمپ باد یا فیلتر دوقلو با وصل شدن به پمپ باد از آن در برابر ورود ذرات معلق، رطوبت هوا و همچنین مواردی مانند زنگ زدگی پمپ باد جلوگیری می‌کند. به طور کلی برای محافظت و افزایش طول عمر پمپ باد از رطوبت گیر استفاده می‌شود. همانطور که در بخش‌های بالا اشاره کردیم، پمپ باد دستگاه مهمی است که اگر به هر علتی خراب شده یا آسیب ببیند می‌تواند باعث صرف هزینه زیادی برای تعمیر کمپرسور باد یا حتی تعویض و جایگزینی  آن شود. برای پیشگیری از این گونه مسائل پیشنهاد می‌شود که حتماً خرید رطوبت گیر پمپ باد را در برنامه خود بگذارید. جالب است بدانید که رطوبت گیر پمپ باد صنعتی نیز وجود دارد.

برای انتخاب رطوبت گیر باید ظرفیت کمپرسور اسکرو خود را اعلام فرمایید تا رطوبت گیر متناسب با درخواست خریدار ارائه شود.

 

تله آبگیر کمپرسور چگونه کار می‌کند؟

تله آبگیر کمپرسورها با روشهای سانتریفیوژ یا همان گریز از مرکز چیزی در حدود 20 الی 30 درصد قطرهای آبی که در هوا موجود است را می‌توانند جداسازی کنند. این موضوع به کم شدن آلودگیها و بالا رفتن کیفیت هوای خروجی از کمپرسورها کمک شایانی می‌نماید، باید توجه شود که تله آبگیر به تنهایی قادر به گرفتن کل رطوبت هوای فشرده نبوده و باید در کنار آن، از درایر کمپرسور نیز استفاده شود.

 

تله آبگیر کمپرسور، مخزن کوچکی است که برای گرفتن ذرات آب تا ظرفیت 20 میکرون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رطوبت گیر کمپرسور دارای دو شیر ورودی و خروجی و یک شیر تخلیه می‌باشد. عملکرد دستگاه به این صورت است که هوای رطوبت دار از یک طرف وارد تله آبگیر شده و پس از جذب رطوبت هوا از سمت دیگر خارج می‌شود. از نامهای دیگر تله آبگیر کمپرسور میتوان به واترترپ ( Water Trap) و یا واتر سپراتور (Water Seprator) اشاره کرد.

محصولات مرتبط بادرو

4 دیدگاه در “تله آبگیر کمپرسور

  1. فتحی گفت:

    تله آبگیر g200ws میکروپور موجود دارید؟ قیمت بدید برای سه عدد

    1. واحد فروش بادرو گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      بله موجود می باشد، لطفا جهت دریافت پیش فاکتور با واتساپ کارشناسان فروش بادرو در ارتباط باشید. (09128204891)

  2. نادر الوهمی گفت:

    سلام قیمت و موجودی بدید برای تله آبگیر g1200ws سایز ۲ اینچ دو عدد

    1. واحد فروش بادرو گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      بله، درحال حاضر موجود می باشد، لطفا جهت دریافت پیش فاکتور با کارشناسان بادرو در واتساپ (09128204891) در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *