5/5 - (1 امتیاز)

اجزای کمپرسور اسکرو

از میان کمپرسورهای موجود در بازار یکی از پرکاربردترین آنها کمپرسور اسکرو است. این کمپرسور برای تامین هوای دستگاههایی که برای آن فشرده بیش از ۱۰۰۰ لیتر بر دقیقه نیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی خوب کمپرسور اسکرو صدای کم و قابلیت کارکرد مداوم و بدون وقفه است. همچنین برخورداری از سیستم کنترل plc از دیگر ویژگیهای خوب کمپرسور اسکرو می‌باشد. در بادرو کمپرسور به بررسی مختصری از اجزای کمپرسور اسکرو خواهیم پرداخت.

هواساز، الکتروموتور، آنلودر، رادیاتور روغن از اجزای کمپرسور اسکرو می‌باشند.

کمپرسور اسکرو برای تولید هوای فشرده به صورت مداوم و ۲۴ ساعته مناسب است. یکی از ویژگیهای خوب کمپرسور اسکرو صدای بسیار کم در مقایسه با کمپرسور پیستونی است.

تفاوت کیفیت ساخت کمپرسور اسکرو در چیست؟

پیش از آنکه عوامل تاثیر گذار در کیفیت کمپرسور اسکرو را برای شما شرح دهیم، بهتر است ابتدا در مورد نحوه عملکرد کمپرسور اسکرو و اجزا تشکیل دهنده آن صحبت کنیم.

نحوه کار کمپرسور اسکرو

همانطور که از نام این نوع کمپرسور ها برمی‌آید، روغن به بخش هایی از این کمپرسور تزریق می‌شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که روغن به چه دلیل و به چه بخشهایی تزریق می‌شود.

ابتدا هوا از فیلتر هوا عبور کرده و وارد ایرند کمپرسور اسکرو می شود، در ایرند هوا فشرده شده و همراه روغن از ایرند خارج می‌شود و برای جداسازی روغن از هوا، این ترکیب وارد مخزن سپراتور می شود، هوا از روغن جدا می شود و وارد رادیاتور کمپرسور می شود تا دمای آن کاهش یافته تا وارد مخزن شود.

اجزا کمپرسور اسکرو

در این دستگاه هوا از درون فیلتر هوا به درون واحد هواساز (روتور های مارپیچی) کشیده می‌شود. فیلتر نصب شده روی هواساز از ورود ذرات گرد و غبار به درون مارپیچها جلوگیری می‌کند. ورود ذرات گرد و غبار سبب بروز آسیبهای جدیدی به واحد هواساز می‌شود.

اجزای کمپرسور اسکرو

اجزا کمپرسور اسکرو (آنلودر: کنترل کننده ورودی هوا به هواساز اسکرو)

شیر: شیر کنترل ورود و یا عدم ورد هوا به داخل هواساز را به عهده دارد. زمانی که فشار داخل مخزن هنوز به حد مناسب و تعیین شده نرسیده است، این شیر مسیر ورود هوا به داخل Airend  را باز می‌کند تا هواساز فراینده فشرده سازی را انجام دهد. زمانی که فشار به حد تعیین شده رسید، این شیر بسته می شود و عمل مکش هوا به درون هواساز متوقف می شود. این در حالی است که همچنان الکترو موتور و روتور های هواساز در حال چرخش هستند ولی هیچگونه هوای فشرده‌ای تولید نمی‌شود.

اجزای کمپرسور اسکرو

اجزا کمپرسور اسکرو: (ایرند – AIREND – هواساز مارپیچی)

هنگامی که شیر ورودی هوا ی باز می شود و به اصطلاح دستگاه در شرایط  تحت بار (Load)  قرار می گیرد، هوا وارد بخش مارپیچی هواساز می شود.

اجزای کمپرسور اسکرو

واحد مارپیچی کمپرسور عمل مکش وفشرده سازی را انجام می دهد. در حین این فرایند روغن به این بخش تزریق می شود. روغن دو وظیفه مهم را به عهده دارد. وظیفه اول خنک کاری و روغن کاری است و وظیفه دوم آب بندی و پر کردن فضای خالی میان دو روتور را به عهده دارد.

محصولات مرتبط بادرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *