تعمیر کمپرسور اسکرو

آیا دستگاه شما خراب شده است و نیاز به تعمیر کمپرسور اسکرو دارد؟ معمولا برای برطرف کردن مشکل دستگاه نیاز به تعمیر کلی و باز و بست ایرند و سایر اجزای کمپرسور اسکرو و یا بصورت سرویس و تنظیمات دسته بندی می‌شود. آیا هواساز در صورت آسیب دیدن قابل تعمیر می‌باشد و یا بهتر است که جایگزین و تعویض گردد؟ در بعضی مواقع اصلاح هواساز امکان پذیر بوده و در بعضی وقتها ارزش تعمیر هواساز مقرون به صرفه نبوده و یا توجیه تعمیراتی ندارد در این مواقع  توصیه می‌گردد از ایرند یا هواساز نو استفاده شود.

عدم اجازه دسترسی به کمپرسور باد توسط افراد غیر متخصص و تعیین اپراتور متخصص آموزش دیده جهت بهره برداری از کمپرسور توصیه می‌گردد، پس مراقب باشید تعمیر وسیله به این مهمی را دست شخصی متخصص بسپارید.

ایرند کمپرسور اسکرو

تعمیرات تخصصی کمپرسور

اعزام کارشناس به محل برای تعمیر کمپرسور

اعزام کارشناس به محل و بازدید

سرویس کمپرسور

تعویض فیلتر و روغن در محل

عیب یابی کمپرسور اسکرو

عیب یابی و رفع عیب کمپرسور

بادرو کمپرسور با بیش از چهاردهه تجربه در صنعت هوای فشرده و مونتاژ کمپرسور اسکرو و ارائه قطعات کمپرسور با برندهای معتبر و با کیفیت و تعمیر کمپرسور در خدمت دوستان می‌باشد.

  • عیب یابی کمپرسور و رفع عیب
  • بازدید های دوره ای
  • تامین قطعات و هواسازهای اروپایی
  • سرویس و تعویض فیلترها و روغن
  • خطاهای برد و سنسورها
  • ایرادهای مکانیکی و فنی
  • استارت و بررسی عملکرد صحیح و سالم دستگاه

در این مقاله قصد داریم موارد مهم راجع به تعمیر کمپرسور اشاره کنیم پس لطفا ما رو همراهی فرمایید.

عیب یابی و تعمیر کمپرسور اسکرو

تعمیر کمپرسور باد در محل

تعمیر کمپرسور باد در محل و اعزام کارشناس برای تعمیر، زمانی میسر می باشد که کمپرسور باد نیازمند سرویس، تنظیمات و عیب یابی باشد، در صورت نیاز کمپرسور به تعمیرات اساسی بهتر است دستگاه جهت بررسی تخصصی ارسال گردد.

مواردی که شامل تعمیر در محل می باشد:

  • عیب یابی و مشخص نمودن ایراد دستگاه
  • تعویض فیلترها و روغن کمپرسور
  • انجام تنظیمات دستگاه
  • تعویض بخشی از قطعات
  • تعمیر و سرویس خشک کن کمپرسور (درایر تبریدی)

برای بهره‌مندی از خدمات شرکت بادرو با کارشناسان تماس حاصل فرمایید در صورت نیاز شرکت خدمات اعزام نیرو به محل مورد نظر را جهت رفاه مشتریان محترم خود ارائه خواهد داد.

شماره تماس:

  • ۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۴۵
  • ۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۷
  • ۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۸

قطعات و لوازم کمپرسور

چک ولو کمپرسور

چک ولو کمپرسور

اتودرین کمپرسور

اتودرین کمپرسور

پایه فیلتر کمپرسور vmc سری VTDM

پایه فیلتر کمپرسور

عیب یابی و رفع عیب کمپرسور

در ادامه به بررسی رایجترین مشکلات و خطاهای کمپرسور می پردازیم با بادرو کمپرسور همراه باشید تا روش های عیب یابی و رفع عیب کمپرسور را بررسی نماییم. 

دلایل روشن نشدن کمپرسور اسکرو و راه های حل این مشکل

یکی از رایجترین مشکلات و عیب کمپرسور اسکرو، این است که شما دکمه شروع را فشار میدهید اما هیچ اتفاقی نمی افتد، عمده ترین دلایل این مشکل موارد زیر می باشد:

  • قطع بودن جریان برق
  • پریدن فیوز در مدار کنترل
  • اضافه بارهای موتور خاموش یا تنظیم نشده است
  • شل بودن سیم های ورودی یا برق
  • ولتاژ پایین به واحد
  • سوئیچ دما معیوب
  • خاموش شدن کلید دما
  • خاموش شدن کلید فشار قوی

موارد زیر شامل راه حل هایی برای حل مشکل روشن نشدن کمپرسور اسکرو می باشد:

  • منبع تغذیه را از نظر ولتاژ کافی بررسی کنید.
  • فیوزها را چک کنید
  • مطمئن شوید که تمام سیم های برق در اتصالات محکم هستند.
  • منبع ولتاژ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای راه اندازی سیستم، قدرت الکتریکی به اندازه کافی بالا است.
  • کلید دما را برای عملکرد صحیح بررسی کنید.
  • فشار سیستم را بررسی کنید
پریدن فیوز در استارت اولیه کمپرسور

علت های احتمالی:

  • هوا دهی دستگاه مشکل دارد
  • میزان مصرف بیش از میزان تولید هوای فشرده است
  • در مسیر لوله کشی نشتی وجود دارد
  • پرشر سوئیچ گیر کرده است

رفع عیب:

  • میزان هوا دهی کمپرسور اندازگیری شود
  • میزان افزایش مصرف برآورد شود
  • نشتی ها برطرف شود
  • پرشر سوئیچ اصلاح یا تعویض شود
علت نشتی روغن کمپرسور و راه حل آن

نشت روغن ممکن است به صورت یک حوضچه آشکار در زیر کمپرسور ظاهر شود، یا ممکن است به سادگی متوجه شوید که روغن آنقدر که باید دوام نمی آورد. این مشکل بیشتر به دلایل زیر اتفاق می افتد:

  • مهر و موم و واشر فرسوده
  • خطوط یا مخازن نفت آسیب دیده است
  • اتصالات یا اتصالات شل
  • فیلترهای روغن معیوب
  • پر کردن بیش از حد مخزن روغن

آنچکه شما می توانید برای رفع عیب انجام دهید:

  • تمام مهر و موم ها، واشرها، اتصالات، اتصالات و سایر عناصر سیستم روغن را از نظر علائم سایش، ترک یا آسیب بررسی کنید و قطعات فرسوده یا آسیب دیده را تعویض کنید.
  • روغن را عوض کنید و یک فیلتر روغن تازه نصب کنید.
  • تمام دستورالعمل های اپراتور را برای تعویض روغن دنبال کنید و از پر کردن مخزن روغن زیاد خودداری کنید
علت وجود بیش از اندازه روغن در هوای خروجی یا کاهش سطح روغن کمپرسور
خرابی چک ولوتعویض شود
گرفتگی یا خرابی یا استاندارد نبودن فیلتر سپراتوربررسی و تعویض شود
گرفتگی مسیر چک ولوبررسی و رفع گردد
ریختن روغن بیش از مقدار توصیه شدهروغن اضافه تخلیه گردد
از طریق تخلیه آنلودر به داخل کمپرسور تخلیه میشودبررسی چک ولو و مسیر مربوطه / کم کردن روغن و تعویض سپراتور
نشتی اتصالاتبررسی و رفع گردد
علت کار کردن مداوم کمپرسور و عدم آنلود دستگاه

عوامل احتمالی این مشکل و راه های حل آن:

  • موتور سوخته است (بررسی و اصلاح شود)
  • سیم کشی درست نیست (بررسی و اصلاح شود)
  • قطعات برقی ایراد دارد (بررسی و تعویض گردد)
  • کنتاکتور یا فیوز ایراد دارد (بررسی و تعویض گردد)
علت خاموش شدن کمپرسور در دمای بالا

اگر کمپرسور شما با دمای بیش از حد کار کند، ممکن است مشکل یکی از موارد زیر باشد:

  • دمای محیط خیلی بالاست یا تهویه کافی وجود ندارد.
  • سطح روغن خیلی پایین است.
  • نوع روغن اشتباه است یا روغن کیفیت کافی را ندارد
  • رادیاتور روغن کمپرسور کثیف است
  • شیر ترموستاتیک کار نمی کند
  • کثیفی یا انسداد در خطوط روغن
علت بالا بودن بیش از حد دمای روغن کمپرسور یا داغ کردن دستگاه

علت بالا بودن دمای روغن یا کمپرسور و یا خطای High temp میتواند مربوط به یکی از موارد زیر باشد، در مقابل هر مورد نیز اقدامات لازم جهت رفع هر مورد آورده شده است:

علت احتمالیرفع عیب
گرفتگی شلنگ ها و اتصالات مربوط به مدار روغنگرفتگی با شستشو رفع شود
گرفتگی داخلی رادیاتور یا کانالهای ایراندگرفتگی با شستشو رفع شود
گرفتگی فیلتر روغن / گرفتگی توسط سوپاپ کله فیلترتعویض فیلتر روغن / بررسی سوپاپ کله فیلتر
کثیفی شبکه رادیاتور و عدم امکان تبادل گرماتوسط فشار باد یا شستشو آلودگی رفع گردد
کم بودن روغنروغن اضافه شود
کار نکردن فنعلت برطرف شود
باز بودن درهای کمپرسوردر کمپرسورهایی که فن و رادیات جدا هستند دربها بسته شود
مشکل اصطکاک air-endرفع شود
خرابی سنسور NTC-10kتعویض شود
ترموستاتیک ولو ایراد داردبررسی و رفع گردد
علت روشن شدن چراغ هشدار (علامت آچار)
علت احتمالیرفع عیب
زمان سرویس فرا رسیده استنسبت به انجام سرویس دستگاه اقدام شود
تنظیم زمان سرویس صحیح نمی باشدتنظیمات لازم توسط کنترل پنل انجام شود.
علت اینکه فشار به حد بالای تنظیم پرشر سوئیچ نمی رسد یا کمپرسور به طور مداوم کار می کند
علت احتمالیرفع عیب
مصرف هوا بیش از حد استمیزان مصرف را کم کنید
فیلتر هوای ورودی گرفته استفیلتر را عوض کنید
دریچه ورود هوا به اندازه کافی باز نمیشودسولنوئید ولو را بررسی کنید
فیلتر سپراتور گرفته شده استسپراتور را عوض کنید
فیلتر سپراتور معیوب استسپراتور را عوض کنید

تعمیرات کمپرسور باد

یکی از دغدغه های اصلی استفاده کنندگان از کمپرسور اسکرو، تعمیرات کمپرسور باد می باشد چرا که ممکن است بعد از خرید کمپرسور اسکرو و استفاده مداوم از آن، ایراداتی برای دستگاه بوجود آید. یکی از آن ها روشن نشدن کمپرسور اسکرو است که می تواند این مشکل به دلیل عدم اتصال برق با سیم ها پدید آمده باشد. با چک کردن دکمه emergency و تابلو تقسیم برق، می توانید با تماس به کارشناس یا فنی کار، از مشکل بدست آمده آگاه شوید و نسبت به رفع آن اقدام نمایید، برای مشاهده تمامی موارد مربوط به ایرادات و خطای کمپرسور اسکرو و روش حل آن، لطفا به صفحه عیب یابی کمپرسور اسکرو مراجعه نمایید.

عیب یابی کمپرسور اسکرو

یکی دیگر از رایجترین مشکلات کمپرسور که باعث نیاز به تعمیرات کمپرسور باد میشود، نشتی روغن آن است، اگر سطح روغن خیلی پایین بیاید یا مخزن روغن خشک شود، به سرعت، با کمپرسور هوای آسیب دیده مواجه خواهید شد. کارکرد بدون روغن به ایرند کمپرسور اسکرو آسیب رسانده و منجر به تعمیرات پرهزینه خواهد شد، نشت روغن ممکن است به صورت یک حوضچه آشکار در زیر کمپرسور ظاهر شود، یا ممکن است به سادگی متوجه شوید که روغن آنقدر که باید دوام نمی آورد. این بیشتر به دلیل:

  • مهر و موم و واشر فرسوده
  • خطوط یا مخازن نفت آسیب دیده است
  • اتصالات یا اتصالات شل
  • فیلترهای روغن معیوب
  • پر کردن بیش از حد مخزن روغن

در ابتدای کار با کمپرسور اسکرو حتما روغن و دمای آن را بررسی کنید. دمای کمپرسور نباید کمتر از 20 درجه سانتی گراد باشد. اگر دما کمتر از این حالت شود، روغن سفت شده و دستگاه به مرور زمان خراب خواهد شد و استارت نزدن آن به دلیل خواهد بود، بالاتر بودن آن نیز موجب خاموش شدن ناگهانی دستگاه کمپرسور می شود، شاید هم خنک کننده های کمپرسور قابلیت خود را از دست داده باشند. البته می توان برای رفع این مشکل قسمت رادیاتور را هم چک کرد زیرا ممکن است خنک کننده روغن کثیف شده باشد. شاید هم شیر ترموستاتیک کمپرسور به درستی کار نکند.

مشکلی که احتمال دارد دیر متوجه آن شوید، وارد نشدن فشار در بخش هواساز کمپرسور اسکرو است. این بخش به شیر کنترل کننده ورود و قطع هوا بستگی دارد. برای اطمینان از کارکرد این بخش تنها کافی است کار را به کاردان بسپارید و از فنی کار بخواهید تا نحوه باز و بسته شدن شیر برقی سلنوئیدی را کنترل نمایید.

مشکلی دیگر که تعداد زیادی از خریداران کمپرسور اسکرو با آن مواجه می شوند، خارج شدن هوا با فشار بالا از سوپاپ اطمینان است. در این حالت باید حتما کلید اتوماتیک و تنظیمات فشار در سیستم PLC به درستی صورت گرفته باشد.
ایراد بعدی درباره بالا بودن صدای کمپرسور اسکرو است. شاید تسمه آن پاره یا شل شده است. بنابراین تعویض تسمه یا تنظیم پیچ سیستم تسمه این مشکل رفع خواهد شد.

 

موارد مهم در نگهداری از کمپرسور اسکرو

نکته مهم در نگهداری از کمپرسور بحث روغن دستگاه می‌باشد که معمولا دیده می شود که روغن هیدرولیک ۶۸ بجای روغن کمپرسور اسکرو استفاده می شود لازم به توضیح است در نگاه اول در دیتا شیت روغن همه چیز برابر است ولی نکته در اینجاست که روغن کمپرسور اسکرو حاوی ماده ضد کف می باشد Anti Foam که در روغن هیدرولیک نیست و باعث عدم کف نمودن روغن در زمان استارت دستگاه و از جامپ کردن واحد هواساز جلوگیری می کند .

بارها دیده شده است وجود کف در فیلتر روغن باعث از کار افتادن فیلتر سپراتور کمپرسور  و خروج روغن از کمپرسور به درون خط تولید شده است .

قبل از اعزام جهت تعمیر کمپرسور اسکرو و در مواقع  ذکر شده بهتر است کمپرسور خاموش گردد و پس از عیب یابی و رفع عیب دستگاه روشن و راه اندازی شود دستگاه دارای حرارت بیش از حد و صدای غیر طبیعی دارد . مواردی که از خطوط هوای فشرده روغن بیش از حد خارج میگردد . واحد هواساز و الکتروموتور تسمه پاره کرده و دستگاه هواساز قفل کرده و می چرخد .

ضمانت و رضایت مشتری

با توجه به استفاده از قطعات با کیفیت مطلوب Rotor Comp  آلمان  ، VMC  ایتالیا ، GHH Rand  و ارایه خدمات پس از فروش بموقع و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مشتریان و با ارج نهادن به درخواست مشتریان گرامی بیشترین دوره زمانی ضمانت پس از فروش در صنعت هوای فشرده کشور بمدت 18 ماه یا معادل 2000 ساعت کارکرد همواره تلاش نموده ایم رضایت مشتریان را به همراه داشته باشیم .

تعمیر کمپرسور دیزلی

تعمیرات کمپرسور اسکرو

در هنگام انجام بازدید های دوره ای، سرویس، بازرسی و تعمیرات کمپرسور اسکرو، در مرحله  اول از خالی بودن مخزن و تخلیه کامل هوای دستگاه و قطع بودن برق اصلی دستگاه اطمینان حاصل فرمائید. نکات ذیل درباره تعمیرات اولیه و ابتدائی کمپرسور میباشد که با داشتن دانش فنی راجب کمپرسور و تکنولوژی هوای فشرده میتوان با بررسی اشکالات اولیه دستگاه تا حد زیادی از مشکلات ابتدائی را حل و مجددا دستگاه را راه اندازی کرد.

پس از آنکه دستگاه به مدت 1000 تا 1500 ساعت کارکرد ( در صورت استفاده از روغن و فیلترهای ایرانی ) باید روغن و فیلتر کمپرسور را تعویض کرد . چنانچه کمپرسور در شرایط نامساعد کار کرده باشد یا زمان طولانی بیکار مانده باشد ممکن است تعویض روغن زودتر لازم گردد . زیرا مرغوبیت روغن نه تنها بر اثر کارکرد دستگاه بلکه بمرور زمان نیز رو به زوال می رود، تعویض به موقع عاملی است که از تجمع و ترکیبات اکسیده پیشگیری می کند.

عیب یابی کمپرسور اسکرو

چک لیست عدم برق رسانی به کمپرسور اسکرو

1_چک کنید که تابلو تقسیم کارخانه برق دارد یا نه؟
2_چک کنید دکمه emergency بیرون است یا نه؟
3_در صورتی که کمپرسور اسکرو جدیدا در کارخانه شما راه اندازی شده باشد و قبلا استفاده نشده تنها با تعویض دو فاز مشکل رفع خواهد شد.
4_دمای روغن داخل کمپرسور اسکرو oil inject باید در 20 درجه سانتی گراد باشد .

نکاتی که باید به آنها توجه گردد داشتن لباس کار، کفش و کلاه ایمنی حین کار با اجزا و تشکلات کمپرسور دقت، صبر و حوصله حین استفاده از دستگاه های پنوماتیکی بعلت حساس بودن دستگاه ها کوچکترین بی دقتی و بی حوصلگی منجر به خسارات مالی و جانی بسیاری میگردد.

احتیاط : مراقب باشید که سطح روغن کمپرسور هیچگاه بالاتر از خط فوقانی میله نشان دهنده روغن نباشد . فقط در صورتی روغن اضافه ریخته شود که سطح روغن به پایین خط زیرین میله نشان دهنده روغن رسیده باشد . ضمن ریختن روغن کمپرسور باید خاموش و عاری از فشار باشد .

جهت تعویض روغن میبایست درپوش شیر فلکه زیر مخزن رسیور را باز نمایید سپس شیر فلکه را باز کنید تا روغن خارج گردد . دقت کنید دز زمان تعمیرات کمپرسور روغن موجود در مخزن رسیور و در لوله ها و کولر روغن کاملا خالی گردد . پس از آنکه سرویس کمپرسور  کاملا از روغن خالی شد ، درپوش تخلیه را به جای خود بگذارید و مراقب باشید که محکم باشد . زمان تعمیر کمپرسور چنانچه پیش از تخلیه روغن ، کمپرسور مقداری کار کرده باشد بیشتر رسوبات بجای آنکه ته نشین شود در روغن معلق خواهند بود بنابراین آسانترین تخلیه خواهد بود .

برترین برندها در صنعت هوای فشرده

تعمیر کمپرسورا سکرو

کمپرسور اسکرو از اجزای مختلفی شکل گرفته و بهتر است که بصورت چک لیست، بررسی و رفع ایراد گردد از موارد مهم می‌توان به این مطالب اشاره کرد

  • آخرین سرویس و تعویض فیلترها و روغن چه موقع انجام شده و سرویس بعدی دستگاه چه زمانی می‌باشد.
  • رادیاتورها از لحاظ سالم بودن و تمیز بودن چک و بررسی گردد.
  • مشکلات و تظیمات آنلودر بررسی و رفع ایراد گردد.
  • بررسی سنسورها و چک ولوها
  • بررسی فشار خروجی کمپرسور و دبی
  • بررسی وضعیت ایرند آیا ایرند بصورت طبیعی کار میکند و اینکه دمای ایرند بیش از حد گرم نباشد و صدای غیرطبیعی در زمان کار نداشته باشد
  • بررسی سیستم فرمان کمپرسور و PLC  و قسمتهای الکتریکی دستگاه
  • بررسی الکتروموتور و نیروی محرکه

تعمیر کمپرسور

برای افزایش عمر کمپرسور باد و نیاز کمتر به تعمیر کمپرسور، بهتر است موارد زیر را حتما رعایت فرمایید:

1- قبل از روشن نمودن دستگاه مقدار روغن موجود در مخزن را توسط نشان دهنده روغن کنترل نمایید .

2- قبل از استارت دستگاه ، کلیه درب های دستگاه را بسته و آب بندی آن ها را کنترل نمایید .

3- شیر خروجی کمپرسور را باز نموده تا دستگاه به شبکه هوای فشرده وصل شود .

4- چناچه به هر دلیلی الکتروموتور تعویض شده باشد لازم است جهت چرخش آن کنترل و در صورت خلاف بودن  سریعا از طریق stop اضطراری خاموش و اصلاح گردد .

5- قابل ذکر است حداکثر زمان چرخش اکتروموتور در جهت خلاف 2 ثانیه بوده و تجاوز از این حد می تواند خسارت بسیار سنگینی به کمپرسور وارد نماید.

6- در صورتی که شما دکمه استارت را فشار می دهید ولی هیچ اتفاقی رخ نمی دهد به احتمال زیاد یا یک مشکل برقی وجود دارد یا کنترل فاز کمپرسور اسکرو مسیر برق را قطع نموده است.
اگر کمپرسور اسکرو روشن نمی شود؛ به شکل زیر عمل کنید:

تعمیر کمپرسور اسکرو در بادرو

توضیح : برای خاموش کردن ، کمپرسور را در حالت unload  قرار داده و بعد شصتی stop را فشار دهید .

تذکر : برای استارت مجدد دستگاه پس از خاموش شدن باید صبر کنید تا هوای رسیور از طریق آنلودر کاملا تخلیه شده سپس اقدام نمایید .

مهم ترین عوامل که تعمیرکاران کمپرسور باید حین انجام تعمیرات رعایت کنند ائم از قطعی برق کامل مدار کمپرسور و تخلیه هوای کمپرسور می باشد.

که معمولا مشکلات و تمامی مسائل در این حوزه بر اثر بی دقتی تعمیرکاران پدید می آید و عدم رعایت اصول ایمنی و عدم استفاده از تجهیزات مناسب موجب بروز این مشکلات میشود.

تمامی تعمیرکاران در این حوزه می بایستی تمامی آموزش تعمیر کمپرسور  را فرا گرفته و مدرک فنی دوره تعمیرکاری و اپراتوری کمپرسور را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کنند و سپس اقدام به تعمیرات کمپرسور های هوا کنند.

تمامی اپراتور های کارخانجات صنعتی باید این نکته را در نظر داشته باشند که به هیچ وجه ممکن نباید شخص غیر متخصص دسترسی به کمپرسور داشته باشد و این امر باید حدالمکان رعایت گردیده و جدی گرفته شود.

تعمیر کمپرسور برقی

جدول سرویس زمان بندی شده کمپرسور

کاری که باید انجام شود

روزانه

هر 200 ساعت

هر 500 ساعت

هر 800 ساعت

آب ته نشین شده از مخزن را خارج نمایید

*

*

*

*

مقدار گازوئیل را کنترل نمایید

*

*

*

*

مقدار روغن داخل مخزن رسیور را کنترل نمایید

*

*

*

*

مقدار آب داخل رادیاتور را کنترل کنید

*

*

*

*

مقدار روغن موتور را کنترل نمایید

*

*

*

*

بازدید دستگاه

*

*

*

*

صافی هوای ورودی موتور را کنترل نمایید

*

*

*

*

صافی هوای ورودی کمپرسور را کنترل نمایید

*

*

*

*

کار کردن سوپاپ اطمینان کمپرسور را کنترل نمایید

*

*

*

نحوه نگهداری از واحد هواساز کمپرسور

با رعایت چند نکته کلیدی زیر میتوانید علاوه بر نگهداری از واحد هواساز کمپرسور، عمر مفید آن را به طور چشمگیری افزایش دهید.

  • چک کردن منظم میزان روغن، تعویض دوره ای و به موقع آن و استفاده از روغن مناسب با نوع واحد هواساز 
  • تمیز نگه داشتن فیلتر های هوا کمپرسور و تعویض دوره ای و منظم آنها
  • کنترل دمای کاری واحد هواساز و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم خنک کاری
  • اطمینان از تراز صحیح واحد هواساز و بررسی هرگونه ارتعاشات غیر عادی (ارتعاشات غیرعادی ممکن است نشانه وجود مشکل در یاتاقان ها یا قطعات متحرک باشد)
  • بررسی منظم قطعاتی مانند تسمه ها، کوپلینگ ها و شیلنگ ها و اطمینان از عدم وجود سایش یا پارگی در آنها
  • رفع سریع هرگونه نشتی روغن 
  • استفاده از آنلودر با کیفیت و متناسب با ظرفیت کمپرسور
  • قرار دادن واحد هواساز در محیطی با دمای مناسب و رطوبت کم
  • جلوگیری از ورود هرگونه گرد و غبار به داخل اتاق کمپرسور

تعمیر کمپرسور باد

شاید تا به حال اسم کمپرسور باد به گوشتان نخورده است. در این بخش قصد داریم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم. یکی از ماشین های قدرتمندی که در اکثر صنایع و کارخانه ها به آن نیاز است، کمپرسور باد نامیده میشود. البته کسانی که در این مراکز فعالیت می کنند، می دانند که وجود هوای فشرده باعث عملکرد بهتر دستگاه های صنعتی می شود.

اما در صورت کلی کسی که برای بالا بردن راندمان ماشین آلات خود، این دستگاه را خریداری می کند، باید ماهانه کلیه اجزا را کنترل نماید یا با کارشناس مربوطه ارتباط داشته باشد تا در صورت نیاز به تعمیر کمرسور باد، اقدامات مربوطه انجام گیرد زیرا ممکن است ایراداتی در قسمت های موتور، شیرها و لوله ها، مخزن الکترونیکی و حتی روغن موتور ایجاد شده باشد.

برای تعمیر کمپرسور باد باید نوع کمپرسور مشخص شود. معمولا کمپرسورها از نظر ساختاری به گروه های زیر دسته بندی میگردند. 

  • کمپرسور باد اسکرو
  • کمپرسور باد پیستونی
  • کمپرسور باد دندانپزشکی
  • کمپرسور باد دیزلی

بعد اینکه نوع دستگاه مشخص شد بهتر است که برند هواساز مشخص شود از برندهای مطرح میتوان از اطلس کوپکو، اینگرسولرند، کامپیر و روتور کمپ اشاره کرد.

کمپرسور اسکرو از نوع بادی و نحوه تعمیر آن

محصولات مرتبط بادرو

6 دیدگاه در “تعمیر کمپرسور اسکرو | سرویس کمپرسور باد اسکرو

  1. مسلم گفت:

    سلام، وقت بخیر. یک کمپرسور هوا فشرده داریم، وقتی دستگاه رو خاموش می کنم روغن بر نمی‌گردد داخل مخزن روغن و داخل ایرند می مونه. با تشکر.

    1. واحد فروش بادرو گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      لطفا با یکی از راه ارتباطی بادرو کمپرسور در ارتباط باشید تا پس از انجام هماهنگی های لازم، در صورت نیاز همکاران فنی از دستگاه شما بازدید نمایند.
      شماره واتساپ و تلگرام: 09128204891
      شماره ارتباطی روبیکا: 09214168650
      شماره تماس: 8-66687337-021

  2. حاجیان گفت:

    سلام و خداقوت تعمیر در محل هم دارید؟

    1. واحد فروش بادرو گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      بله کارشناسان فنی بادرو خدماتی از جمله تنظیمات، سرویس و برخی تعمیرات کمپرسور را در محل انجام میدهند ولی اگر کمپرسور شما نیازمند تعمیرات تخصصی باشد به گونه ای که نیاز به استفاده از ابزار غیر قابل حمل برای تعمیر باشد در این صورت باید دستگاه به کارگاه ارسال شود.
      جهت انجام هماهنگی های لازم، لطفا با ما در ارتباط باشید.
      ۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۴۵
      ۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۷
      ۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۸

  3. واحد فروش بادرو گفت:

    با سلام و عرض احترام خدمت شما
    در وهله اول توصیه میشود هواساز دستگاه با هواساز نو جایگزین گردد، برای ارتباط با کارشناس تعمیر کمپرسور بادر آقای حسن پور با شماره واتساپ 09128204891 هماهنگ شده و مشکل خود را اعلام فرمایید تا در سریعترین زمان ممکن به درخواست شما رسیدگی شود.

  4. محمد کریم زاده گفت:

    درخواست اورهال کمپرسور اسکرو 37 کیلو وات رو دارم دستگاه نیاز به سنگ زنی و تراشکاری قطعات هواساز دارد چطور باید هماهنگ بشم با شما؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *