5/5 - (1 امتیاز)


عیب یابی کمپرسور اسکرو 

عیب یابی کمپرسور اسکرو و همچنین تشخیص دادن ایرادات، اصلی‌ترین عامل در زمینه‌ی تعمیر و طول عمر مفید دستگاه می‌گردد. در این مقاله سعی می‌کنیم مواردی در رابطه با عیب یابی کمپرسورهای اسکرو و مواردی در ارتباط با نگهداری و استفاده از کمپرسور به‌همراه سوال و جواب هایی پاسخ دهیم لطفا با ما همراه باشید. از موارد مهم میتوان به این موارد اشاره کرد

  • هواساز دستگاه بیش از داغ و گرم میباشد و دمای دستگاه بالاست
  • هواساز دستگاه در زمان کار دارای صدای غیر طبیعی دارد
  • در هوای خروجی ذرات روغن بیش از اندازه مجاز میباشد

شرکت بادرو کمپرسور، با بیش از نیم قرن تجربه  با کادری کاملا مجرب و آموزش دیده آماده‌ی ارائه‌ هرنوع خدماتی از جمله طراحی، ساخت، عیب یابی، تعمیر، نصب و همچنین راه اندازی انواع مختلف کمپرسور پیستونی و اسکرو می‌باشد.

برای ادامه و مطالعه مطالب فنی و پیشرفته لطفا کلیک نمایید … 

screw compressor

عیب: چراغ power on روشن نمی‌شود؟

علت احتمالی:

  • Emergency stop فشار داده شده است.
  • جریان برق به کمپرسور قطع است.
  • Led مربوط به power on خراب است.

رفع عیب:

  • دکمه emergency را آزاد کنید.
  • مسیر برق ورودی را بررسی کنید.
  • لامپ مربوطه را بررسی نمایید.

عیب: چراغ هشدار مربوط به بی‌متال موتور اصلی روشن شده است یا خطای بیمتال Q1 موتور اصلی.

علت احتمالی:

  • بیمتال خراب یا حساس شده است.
  • سربندی موتور ویا اتصالات کنتاکتور شل شده است.
  • رنج تنظیمی بیمتال از حد استاندارد پایین است.
  • بعلت آمپر بالای موتور، بیمتال عمل کرده است.
  • تنظیم فشار کاری بیش از فشار تنظیمی سازنده است.
  • خرابی بلبرینگ‌های الکتروموتور و واحد هواساز
  • سفتی بیش از اندازه تسمه‌ها
  • خرابی بیمتال
  • کنتاکتورها خوب جذب نمی‌کند.
  • موتور سوخته است.

رفع عیب:

  • با مقایسه امپر موتور و آمپر بیمتال
  • آچارکشی مجدد
  • تنظیم بیمتال( 58%*1%8 * قدرت موتور)
  • آمپر مجاز موتور بدون تسمه بررسی شود
  • فشار به حالت اولیه سازنده دستگاه تنظیم شود یا تعویض پولی
  • تعویض بلبرینگ‌ها و کاسه نمدهای موتور و واحد
  • سفتی تسمه در حد مجاز تنظیم شود.
  • بیمتال تعویض شود.
  • تعویض موتور
پیشنهاد ما به شما:  راهنمای خرید قطعات کمپرسور اسکرو

عیب: چراغ هشدار مربوط به بیمتال موتور فن روشن شده است یا خطای بیمتالQ2 موتور فن.

علت احتمالی:

  • بعلت آمپر بالای موتور، بیمتال عمل کرده است.
  • خرابی بلبرینگ‌های الکتروموتور
  • بالانس نبودن پروانه فن
  • برقرار نبودن جریان آزاد هوا بر اثر نشست گردوخاک روی رادیات
  • خرابی بیمتال

رفع عیب:

  • آمپر مجاز موتور فن بررسی شود.
  • تعویض بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها
  • پروانه بالانس شود.
  • باد گرفته شود یا شستشو شود.
  • بیمتال تعویض شود.

عیب: چراغ هشدار مربوط به کنترل فاز روشن شده است.

علت احتمالی:

  • برعکس بودن یا جابجا شدن ترتیب فازها
  • ممکن است یکی از فازها قطع باشد/ نوسان ولتاژ شبکه
  • ایراد کنترل فاز

رفع عیب:

  • تنظیمات لازم توسط کنترل فاز انجام شود.
  • شبکه برق اصلاح و تنظیمات کنترل فاز بررسی شود.
  • تعویض گردد.

عیب: چراغ هشدار مربوط به علامت آچار روشن شده است.

علت احتمالی:

  • زمان سرویس فرا رسیده است.
  • تنظیم زمان سرویس صحیح نمی‌باشد.

یابی

رفع عیب:

  • نسبت به انجام سرویس دستگاه اقدام شود.
  • تنظیمات لازم توسط کنترل پنل انجام شود.

عیب: وضعیت نرمال مربوط به الکتروموتور L.E.D اصلی روشن نمی‌شود.

علت احتمالی:

  • ترتیب فازها درست نیست.
  • ولتاژ الکتروموتور صحیح نیست.
  • یکی از فازها قطع می‌باشد.

رفع عیب:

  • بررسی واصلاح کنید.
  • بررسی کنید.
  • بررسی و اصلاح کنید.

عیب: با وجود وضعیت نرمال دستگاه استارت نمی‌شود.

علت احتمالی:

  • دستگاه در وضعیت auto restart می‌باشد.

رفع عیب:

  • منتظر باشید تا فشارخط به حد پایین پرشور سوییچ برسد.

عیب: فشار به حد بالای تنظیم پرشور سوییچ نمی رسد یا کمپرسور بطور مداوم کار می‌کند.

علت احتمالی:

  • مصرف هوا بیش از حد است.
  • فیلتر هوای ورودی گرفته است.
  • تنظیم پرشور سوییچ تغییر پیدا کرده است.
  • دریچه ورود هوا به اندازه کافی باز نمی‌شود.
  • فیلتر سپراتور گرفته است.
  • فیلتر سپراتور معیوب است.
پیشنهاد ما به شما:  طرز کار درایر جذبی کمپرسور

رفع عیب:

  • میزان مصرف را کم کنید.
  • فیلتر را عوض کنید.
  • پرشور سوییچ را تنظیم کنید.
  • سولنویید ولو را بررسی کنید.
  • سپراتور را عوض کنید.
  • سپراتور را عوض کنید.

عیب: دستگاه در حین استارت متوقف می‌شود.

علت احتمالی:

  • دمای هوا بسیار پایین است.
  • روغن بسیار سفت می‌باشد.
  • زمان تبدیل حالت ستاره به مثلث کوتاه است.
  • اتصال در ترمینال‌ها سفت نیست.
  • دریچه ورودی هوا بطور کامل نمی‌بندد.

رفع عیب:

  • منتظر باشید دمای محیط به حد نرمال برسد.
  • از روغن مناسب استفاده نمایید.
  • زمان را تنظیم کنید.
  • بررسی و سفت کنید.
  • سولنویید ولو را بررسی و اصلاح کنید.

عیب: emergency stop

علت احتمالی:

  • دکمه emergency stop آزاد نشده است.

رفع عیب:

  • دکمه emergency stop را آزاد و reset را فشار دهید.

عیب: دمای روغن بیش از حد مجاز است/ دستگاه داغ می‌کند.

علت احتمالی:

  • گرفتگی شلنگ‌ها و اتصالات مربوط به مدار روغن
  • گرفتگی داخلی رادیاتور یا کانال‌های ایراند.
  • گرفتگی فیلتر روغن / گرفتگی توسط سوپاپ کله فیلتر
  • کثیفی شبکه رادیاتور و عدم امکان تبادل گرما
  • کم بودن روغن
  • کار نکردن فن
  • باز بودن درهای کمپرسور
  • مشکل اصطکاک air-end
  • خرابی سنسور NTC-10K
  • ترموستاتیک ولو ایراد دارد.

رفع عیب:

  • گرفتگی با شستشو رفع شود.
  • گرفتگی با شستشو رفع شود.
  • تعویض فیلتر روغن / بررسی سوپاپ کله فیلتر
  • توسط فشار باد یا شستشو آلودگی رفع گردد.
  • روغن اضافه شود.
  • علت برطرف شود.
  • در کمپرسورهایی که فن و رادیات جدا هستند دربها بسته شود.
  • رفع شود.
  • تعویض شود.
  • بررسی و رفع گردد.

دیگر محصولات شرکت بادرو

سندبلاست

سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

پیکور بادی

پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.

پیشنهاد ما به شما:  ويبراتور صنعتی

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی می‌گردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال می‌نماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق می‌باشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری می‌باشد که جدول فنی به شرح زیر می‌باشد.

آنلودر کمپرسور

در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیله‌ی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام می‌پذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیله‌ی شیرهای برقی که به آنلودر متصل می‌باشد، انجام می‌گیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز می‌گردد تا عمل مکش هوا بوسیله‌ی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام می‌گیرد.

پیکور برقی

بتن‌کن و پیکور برقی دستگاه‌هایی می‌باشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقه‌بندی راحت‌ترنسبت به حجم و توانش، می‌توانیم آنها را گروه‌بندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتن‌کن می‌باشد تا رده‌ متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف می‌باشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی می‌نماییم.

درایر

آسان‌ترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار می‌توانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن می‌گردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.

کمپرسور باد

کمپرسور باد با نام‌های متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته می‌شود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت می‌گیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما می‌شود که می‌توان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخش‌های مکانیکی موتور اشاره کرد.