عیب یابی کمپرسور اسکرو و همچنین تشخیص دادن ایرادات، اصلی‌ترین عامل در زمینه‌ی تعمیر و طول عمر مفید دستگاه می‌گردد. در این مقاله سعی می‌کنیم مواردی در رابطه با عیب یابی کمپرسورهای اسکرو و مواردی در ارتباط با نگهداری و استفاده از کمپرسور به‌همراه  سوال و جواب هایی پاسخ دهیم لطفا با ما همراه باشید.

شرکت بادرو کمپرسور، با کادری کاملا مجرب و آموزش دیده آماده‌ی ارائه‌ هرنوع خدماتی از جمله طراحی، ساخت، عیب یابی، تعمیر، نصب و همچنین راه اندازی انواع مختلف کمپرسور پیستونی و اسکرو می‌باشد.

برای ادامه و مطالعه مطالب فنی و پیشرفته لطفا کلیک نمایید … 

 

عیب: چراغ power on روشن نمی‌شود؟

علت احتمالی:

  • Emergency stop فشار داده شده است.
  • جریان برق به کمپرسور قطع است.
  • Led مربوط به power on خراب است.

رفع عیب:

  • دکمه emergency را آزاد کنید.
  • مسیر برق ورودی را بررسی کنید.
  • لامپ مربوطه را بررسی نمایید.

عیب: چراغ هشدار مربوط به بی‌متال موتور اصلی روشن شده است یا خطای بیمتال Q1 موتور اصلی.

علت احتمالی:

  • بیمتال خراب یا حساس شده است.
  • سربندی موتور ویا اتصالات کنتاکتور شل شده است.
  • رنج تنظیمی بیمتال از حد استاندارد پایین است.
  • بعلت آمپر بالای موتور، بیمتال عمل کرده است.
  • تنظیم فشار کاری بیش از فشار تنظیمی سازنده است.
  • خرابی بلبرینگ‌های الکتروموتور و واحد هواساز
  • سفتی بیش از اندازه تسمه‌ها
  • خرابی بیمتال
  • کنتاکتورها خوب جذب نمی‌کند.
  • موتور سوخته است.

رفع عیب:

  • با مقایسه امپر موتور و آمپر بیمتال
  • آچارکشی مجدد
  • تنظیم بیمتال( 58%*1%8 * قدرت موتور)
  • آمپر مجاز موتور بدون تسمه بررسی شود
  • فشار به حالت اولیه سازنده دستگاه تنظیم شود یا تعویض پولی
  • تعویض بلبرینگ‌ها و کاسه نمدهای موتور و واحد
  • سفتی تسمه در حد مجاز تنظیم شود.
  • بیمتال تعویض شود.
  • تعویض موتور

عیب: چراغ هشدار مربوط به بیمتال موتور فن روشن شده است یا خطای بیمتالQ2 موتور فن.

علت احتمالی:

  • بعلت آمپر بالای موتور، بیمتال عمل کرده است.
  • خرابی بلبرینگ‌های الکتروموتور
  • بالانس نبودن پروانه فن
  • برقرار نبودن جریان آزاد هوا بر اثر نشست گردوخاک روی رادیات
  • خرابی بیمتال

رفع عیب:

  • آمپر مجاز موتور فن بررسی شود.
  • تعویض بلبرینگ‌ها و رولبرینگ‌ها
  • پروانه بالانس شود.
  • باد گرفته شود یا شستشو شود.
  • بیمتال تعویض شود.

عیب: چراغ هشدار مربوط به کنترل فاز روشن شده است.

علت احتمالی:

  • برعکس بودن یا جابجا شدن ترتیب فازها
  • ممکن است یکی از فازها قطع باشد/ نوسان ولتاژ شبکه
  • ایراد کنترل فاز

رفع عیب:

  • تنظیمات لازم توسط کنترل فاز انجام شود.
  • شبکه برق اصلاح و تنظیمات کنترل فاز بررسی شود.
  • تعویض گردد.

عیب: چراغ هشدار مربوط به علامت آچار روشن شده است.

علت احتمالی:

  • زمان سرویس فرا رسیده است.
  • تنظیم زمان سرویس صحیح نمی‌باشد.

 

رفع عیب:

  • نسبت به انجام سرویس دستگاه اقدام شود.
  • تنظیمات لازم توسط کنترل پنل انجام شود.

عیب: وضعیت نرمال مربوط به الکتروموتور L.E.D اصلی روشن نمی‌شود.

علت احتمالی:

  • ترتیب فازها درست نیست.
  • ولتاژ الکتروموتور صحیح نیست.
  • یکی از فازها قطع می‌باشد.

رفع عیب:

  • بررسی واصلاح کنید.
  • بررسی کنید.
  • بررسی و اصلاح کنید.

عیب: با وجود وضعیت نرمال دستگاه استارت نمی‌شود.

علت احتمالی:

  • دستگاه در وضعیت auto restart می‌باشد.

رفع عیب:

  • منتظر باشید تا فشارخط به حد پایین پرشور سوییچ برسد.

عیب: فشار به حد بالای تنظیم پرشور سوییچ نمی رسد یا کمپرسور بطور مداوم کار می‌کند.

علت احتمالی:

  • مصرف هوا بیش از حد است.
  • فیلتر هوای ورودی گرفته است.
  • تنظیم پرشور سوییچ تغییر پیدا کرده است.
  • دریچه ورود هوا به اندازه کافی باز نمی‌شود.
  • فیلتر سپراتور گرفته است.
  • فیلتر سپراتور معیوب است.

رفع عیب:

  • میزان مصرف را کم کنید.
  • فیلتر را عوض کنید.
  • پرشور سوییچ را تنظیم کنید.
  • سولنویید ولو را بررسی کنید.
  • سپراتور را عوض کنید.
  • سپراتور را عوض کنید.

تعمیر کمپرسور اسکرو

عیب: دستگاه در حین استارت متوقف می‌شود.

علت احتمالی:

  • دمای هوا بسیار پایین است.
  • روغن بسیار سفت می‌باشد.
  • زمان تبدیل حالت ستاره به مثلث کوتاه است.
  • اتصال در ترمینال‌ها سفت نیست.
  • دریچه ورودی هوا بطور کامل نمی‌بندد.

رفع عیب:

  • منتظر باشید دمای محیط به حد نرمال برسد.
  • از روغن مناسب استفاده نمایید.
  • زمان را تنظیم کنید.
  • بررسی و سفت کنید.
  • سولنویید ولو را بررسی و اصلاح کنید.

عیب: emergency stop

علت احتمالی:

  • دکمه emergency stop آزاد نشده است.

رفع عیب:

  • دکمه emergency stop را آزاد و reset را فشار دهید.

عیب: دمای روغن بیش از حد مجاز است/ دستگاه داغ می‌کند.

علت احتمالی:

  • گرفتگی شلنگ‌ها و اتصالات مربوط به مدار روغن
  • گرفتگی داخلی رادیاتور یا کانال‌های ایراند.
  • گرفتگی فیلتر روغن / گرفتگی توسط سوپاپ کله فیلتر
  • کثیفی شبکه رادیاتور و عدم امکان تبادل گرما
  • کم بودن روغن
  • کار نکردن فن
  • باز بودن درهای کمپرسور
  • مشکل اصطکاک air-end
  • خرابی سنسور NTC-10K
  • ترموستاتیک ولو ایراد دارد.

رفع عیب:

  • گرفتگی با شستشو رفع شود.
  • گرفتگی با شستشو رفع شود.
  • تعویض فیلتر روغن / بررسی سوپاپ کله فیلتر
  • توسط فشار باد یا شستشو آلودگی رفع گردد.
  • روغن اضافه شود.
  • علت برطرف شود.
  • در کمپرسورهایی که فن و رادیات جدا هستند دربها بسته شود.
  • رفع شود.
  • تعویض شود.
  • بررسی و رفع گردد.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.