4.8/5 - (15 امتیاز)

رادیاتور روغن کمپرسور

در کمپرسورهای اسکرو برای خنک کاری روغن هواساز، از رادیاتورهای آلومنیومی روغن استفاده میگردد، اگر در کمپرسور خود از رادیاتور روغن استفاده نکنید، باعث از دست رفتن خاصیت روغن و به تدریج باعث خرابی کمپرسور خواهید شد. اگر کمپرسور خود را برای مدت زمان طولانی در دمای بیش از حد بالا نگه دارید، روغن یک لایه نازک در داخل قسمت داخلی کمپرسور شما ایجاد می‌کند و وقتی این اتفاق بیوفتد، رادیاتور دیگر نمی تواند روغن را مانند گذشته خنک کند، در نتیجه باعث می‌شود درجه حرارت بالاتر رود و باعث خاموشی دستگاه می‌گردد و اگر جلوگیری نشود، قطعات "آلوده" و به خصوص رادیاتور روغن باید خارج شده و با قطعات جدید جایگزین شوند.

لازم به توضیح می باشد در مواقعی که روغن نشت کرده و آسیب و ضربه به رادیاتور کمپرسور وارد شده است پیشنهاد می گردد که رادیاتور جدید جایگزین گردد تا سیستم خنک کاری به خوبی عمل نماید و از وارد شدن خسارت به سایر بخش های کمپرسور پیشگیری شود.

رادیاتور روغن

ساخت رادیاتور روغن

لطفا جهت سفارش ساخت رادیاتور روغن کمپرسور برقی اسکرو، ابعاد و اندازه رادیاتور کمپرسور خود را اندازه گیری کرده و سپس با استفاده از نقشه رادیاتورهایی که در ادامه است، نقشه رادیاتور خود را انتخاب کرده و به کارشناسان فنی بادرو ارجاع دهید تا ساخت رادیاتور روغن کمپرسور برای شما در اسرع وقت انجام شود.

نقشه رادیاتور کمپرسور اسکرو - رادیاتور روغن

رادیاتور روغن کمپرسور

دانلود نقشه رادیاتور ها به صورت یکجا

مشخصات فنی رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو

رادیاتور روغن

جنس رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو از نوع آلومینیومی بوده و ابعاد و اندازه آن نیز با توجه به نقشه های موجود تعیین میگردد که در بالا جدول و کاتالوگ آن آورده شده است.

محصولات مرتبط بادرو

رادیاتور کمپرسور اسکرو

برای انتخاب رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو مناسب در مرحله نخست باید ابعاد و انداره رادیاتور شامل طول رادیاتور، عرض رادیاتور و ضخامت رادیاتور و اینکه دستگاه چند کیلووات میباشد، باید مشخص شود. رادیاتور روغن کمپرسور از دو قسمت فریم یا قاب و قسمت لانه زنبوری یا شبکه تشکیل شده است. در مواقعی که کابین دستگاه فضای لازم را به ما بدهد هر چقدر رایاتور بزرگتر باشد امکان خنک کاری بیشتر و بهتر خواهد بود.

در کمپرسورهای اسکرو Oil inject، بخشی از رادیاتور برای خنک کاری روغن و بخش دیگر برای هوا میباشد. بر خلاف باور برخی ها، کمپرسور باد، فقط برای روغن کاری، به روغن احتیاج ندارد، بلکه استفاده از آن در کمپرسور اهداف زیادی را به دنبالش دارد رادیاتور روغن باعث میشود، گرما از فرآیند فشرده سازی حذف شود.

از آن میتوان به عنوان یک آب بندی برای جلوگیری از نشت هوا که باعث کاهش کارایی کمپرسور می شود استفاده کرد که باعث مشود، تمام قطعات متحرک روغن کاری شود.

*** نکات مهم در انتخاب رادیاتور کمپرسور اسکرو ***

  • مشخص کردن حجم هوادهی کمپرسور  و انتخاب سایز مناسب دستگاه
  • استفاده کردن از فن و خنک کننده مناسب و سالم
  • فشار کاری در رادیاتور ها حداکثر تا 26 بار و فشار تست 30 تا 40 بار میباشد، در صورتی که فشار کاری بیش از 30 بار باشد باید از رادیاتورهای فشار قوی استفاده کرد.
  • در زمان حمل و نقل و زمان نصب باید از وارد شدن ضربه به پره ها جلوگیری شود و بعد از نصب بهتر است که از نشت کردن از محل اتصال مطمئن بود.
  • کاهش دمای روغن باعث افزایش طول عمر هواساز کمپرسور و روغن و سایر قطعات کمپرسور میگردد. پس از مرحله نصب رادیاتور از وجود روغن در هواساز مطئمن بوده و سپس دستگاه را روشن و راه اندازی مینماییم.
رادیاتور کمپرسور

رادیاتور کمپرسور

جنس رادیاتور کمپرسور یا مبدل های حرارتی Compressor oil cooler از آلومینیوم و در رادیاتور کمپرسور دیزلی از نوع برنزی و مسی میباشد. در کمپرسور اسکرو، روغن هواساز در رادیاتورها خنک کاری میگردد. رادیاتورها برای کمپرسور 11 کیلووات تا 160 کیلووات در سایز بندی های مختلف میباشد. معمولا دو سوم رادیاتور مربوط به بخش روغن و یک سوم مربوط به بخش هوا میباشد.

نکته مهم برای مراقبت از رادیاتور: در اثر کارکرد زیاد کمپرسور، مقداری گیریس و روغن و رسوبات در بین پره های رادیاتورها جمع میگردد که مانع انتقال حرارت شده و موجب گرمایش دستگاه میگردد، لذا توصیه میشود بصورت دوره ای برای پاکسازی رادیاتور و آب، هوای فشرده از میان پره های آنها عبور داده شود. در صورت امکان این هوای فشرده باید حامل مقداری حلال غیر قابل اشتعال باشد. با این کار تجمع روغن یا گیریس از بدنه خارجی و پره های رادیاتورها زدوده خواهد شد و کار انتقال حرارت به راحتی صورت خواهد گرفت.

روغن کمپرسورهای اسکرو

چه عاملی باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا می شود؟

با افزایش دما و رطوبت، غیر معمول نیست که حداقل یکی از موارد زیر عامل کمک کننده باشد. اگر قبل از شروع تابستان به مراقبت های پیشگیرانه توجه خاصی نمی کنید ، هر یک از این موارد می تواند یک مشکل باشد.

گرفتگی رادیاتور کمپرسور:

اگر دمای کار کمپرسور بیش از حد بالا باشد ، رادیاتور کمپرسور ممکن است کثیف باشند. گرد و غبار در داخل رادیاتور کمپرسور اسکرو تجمع می یابد ، خواه گرد و غبار از کف سالن باشد یا محیط سالن ، شما می توانید با قرار دادن نور چراغ در پشت کولر ، بررسی کنید که آیا کثیفی وجود دارد یا خیر. راه حل سریع این است که کولر را در جهت معکوس مسیر هوا بیرون دهید تا دستگاه شما کار کند و کار کند.

اگر فراتر از آن نقطه باشد ، تعمیر ممکن است شامل حذف کولر برای تمیز کردن صحیح بخار آن باشد. در طول تعمیر و نگهداری معمول ، تکنسین های سرویس ما کولر را تمیز می کنند. بهتر است حداقل سه ماهه به این موضوع پرداخته شود. کولرهای مسدود شده همچنین اجازه تجمع رطوبت در خطوط هوا را می دهند. این خبر بدی است. تشکیل میعانات هنگامی که جایی برای رفتن ندارد کمپرسورهای هوا را خراب می کند.

قیمت رادیاتور روغن

قیمت رادیاتور روغن بستگی به سایز رادیاتور و برند دارد. در بازار برندهای ایرانی و چینی بوده که هر دو دارای کیفیت خوب و عملکرد مناسب هستند. قیمت رادیاتورها از حدود چهار میلیون تومان شروع و تا حدود 100 میلیون تومان می‌باشد. هر کدام از خریداران بنا بر نیاز خود، یکی از انواع رادیاتور روغن را انتخاب می کنند و با توجه به ظرفیت، فشار دستگاه و کیفیت و کارایی، برای خرید آن اقدام می کنند. در صورتی که قصد دارید از قیمت رادیاتور روغن آگاه شوید، توصیه می کنیم با مشاوران و کارشناسان مجموعه بادرو کمپرسور تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس واتساپ: 09128204891

شماره تماس ثابت:

۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۴۵

۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۷

۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۸

رادیاتور روغن کمپرسور

بادگیری رادیاتور روغن کمپرسور اسکرو

شستشوی رادیاتور کمپرسور اسکرو

رادیاتور روغن کمپرسور معدنی CV160

در تصویر زیر ابعاد و اندازه رادیاتور روغن کمپرسور معدنی CV160 را مشاهده میکنید:

رادیاتور کمپرسور

ویژگی های رادیاتور روغن کمپرسور

  • عملکرد کلی رادیاتور خنک کردن مایع یا گاز است
  • رادیاتورها از آلومینیوم ساخته شده اند که تبادل حرارتی سریعی دارند
  • از آنها در کمپرسورها برای خنک کردن مکانیسم و ​​هوای گرم استفاده می شود.

در اثر اصطکاک هوای فشرده با سطوح موجود در سیستم، سطح بالایی از گرما در کمپرسورها آزاد می شود. (این اتفاق هم در کمپرسورهای رفت و برگشتی و هم در کمپرسورهای پیچ دار اتفاق می افتد.)

این گرما در کمپرسورهای کم جریان (با ظرفیت کمتر از 1500 لیتر در دقیقه) که با استفاده از یک قرقره به عنوان فن به موتور متصل است، خنک می شود. با این حال، کمپرسور و هوا در کمپرسورهای جریان بالا با استفاده از یک لوله سیم پیچ یا رادیاتور خنک می شوند.

از آنجا که در سیستم، گردش روغن وجود ندارد، از رادیاتورهای خنک کننده هوا فقط در کمپرسورهای رفت و برگشتی استفاده می شود. با این حال، در کمپرسور اسکرو، روغن موجود در کمپرسور باید خنک شود. برای انجام این کار، در کمپرسورهای اسکرو، از رادیاتورهای دو جداره استفاده می شود. بنابراین هوا و روغن جداگانه از یکدیگر در رادیاتور خنک می شوند.

عدم استفاده از رادیاتور روغن

عدم استفاده از رادیاتور روغن موجب کاهش عمر روغن هیدرولیک می گردد. اصطکاک قطعات خودرو افزایش می یاید که از کیفیت کار می کاهد. همچنین می توان گفت که مقاومت آلیاژ الومینیوم نیز کاهش می یابد. امنیت و اطمینان بالا در حین فعالیت نیز کاهش می یابد. نکته مهم در خصوص طول عمر دستگاه نیز این است که با عدم استفاده از رادیاتور روغن، نه تنها راندمان بلکه عمر کم می شود.

جدید350

بادرو کمپرسور

ارائه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست.

با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور درخشان

فروش و بازاریابی تهران: 66609345-021   8-66687337-021

فروش و بازاریابی تبریز: 35514934-041   35514935-041

شماره واتس آپ: 09214168650

لیست رادیاتور های روغن کمپرسور

راهنمای ابعاد و اندازه رادیاتور روغن کمپرسور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *