images

هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد

.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.

و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.

عدم استفاده از رادیاتور روغن

و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.

و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.

و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.در همین حال ، تجهیزات کنترل مسئولیت کنترل دما ، فشار ، خاموش کردن و اتصال مسیرهای جریان هوا و روغن را بر عهده خواهد داشت.

شرکت آلیاژ ایران با تکیه بر دانش و تجربه زیاد کارکنان خود در صنعت کمپرسور ، شروع به نصب و تولید کمپرسورهای پیچ کرد تا از توسعه فناوری محلی در کشور استفاده کند. دستگاه در اختیار شما نتیجه مراحل طولانی شرکت در این جهت است.

 

نکاتی برای کار و نگهداری کمپرسورهای پیچ:

مهمترین نکته در کار و نگهداری هر دستگاه ، آگاهی و احترام به جنبه های امنیتی و حفاظت شخصی است. برای کنترل ، تعمیر و نگهداری و تعمیر کمپرسور پیچ ، توصیه می شود فقط از افرادی که آموزش دیده و با ایمنی کار با دستگاه های صنعتی آموزش دیده و آشنا هستند ، استفاده کنید ، که در این مقاله نیز نکات را با دقت خوانده اند. حتی توصیه می شود که محتوای این مقاله را با دقت بخوانید و توصیه می شود برخی از نقاط مهم ایمنی را روی صفحات در معرض اپراتور کمپرسور پیچ قرار دهید.

 

نکات ایمنی برای استفاده از کمپرسور با پیچ

  • حجم کارهای خاص را برای کارکنان مرتبط با کمپرسور پیچ تعیین کنید
  • برای احترام به اصول ایمنی بیشتر ، توصیه می شود هنگام کار با کمپرسورهای پیچ ، از لباس کار یک قطعه به جای لباس های گسترده و آستین های گسترده استفاده کنید.

قبل از انجام هرگونه عملیات تعمیر و نگهداری ، تعمیر یا تنظیم ، موارد زیر را انجام دهید:

  1. کمپرسور را خاموش کنید.
  2. سوئیچ اضطراری را روی کمپرسور فشار دهید.
  3. شیر خروجی هوای کمپرسور را ببندید و شیر هوا را روی مخزن جداکننده باز کنید.
  4. سیم برق را با کمپرسور خاموش کنید.
  5. هنگام روشن شدن کمپرسور پیچ ، درب ها را جدا نکنید و شاخه ها را شل نکنید.ایجاد هرگونه تغییر در پیچ و مهره بدون سرب تولید کننده منجر به خسارت جبران ناپذیری خواهد شد.
  6. هوای اگزوز از کمپرسور پیچ برای تنفس ، استفاده پزشکی و هرگونه مخلوط کردن با مواد غذایی بدون استفاده از مکمل های ویژه مناسب نیست.
  7. کمپرسور پیچ برای فشرده سازی هوای محیط است. بنابراین ، از آن در محیط های آلوده به گازها و بخارات سمی ، خورنده و قابل اشتعال استفاده نکنید.

معرفی قطعات و قسمت های کمپرسور با پیچ

تصاویر زیر نمای کلی از مؤلفه ها ، قطعات ، چیدمان ها و عملکرد کمپرسور پیچ را نشان می دهد. لازم به ذکر است که بسته به اندازه کمپرسور پیچ و مواد مصرفی انتخاب شده توسط خریدار ، ممکن است تغییرات جزئی در برنامه قطعات ایجاد شود.

کمپرسور پیچ چگونه کار می کند

در این بخش ، ما می خواهیم در مورد قطعات و نحوه عملکرد این دستگاه بیشتر با شما آشنا شویم. در این بخش پاسخ سوالات زیر را دریافت خواهید کرد. و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ، با متخصصان ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را پر کنید.

اجزای کمپرسور با پیچ چیست؟

قطعات چگونه کار می کنند؟

نکات مهم برای حفظ دستگاه شما چیست؟

این قسمت هوایی را که وارد کمپرسور پیچ می شود ، کنترل می کند. با توجه به چرخش روتورها در محفظه ایرلند (2) و ایجاد خلاء و فرمان داده شده به تخلیه (3) (کنترل کننده هوای ورودی) از طریق دریچه الکترومغناطیسی (4) ، مقدار هوای تنظیم شده به آن هدایت می شود ایرلندی. یک شاخص نوری برای میزان تمیز بودن فیلتر هوا (اختیاری) بر روی بدنه تخلیه نصب شده است. هنگامی که خاک و گرفتگی در داخل فیلتر (10) ، ناحیه ای که شیشه بالای سر فیلتر را نشان می دهد قرمز می شود (مبتنی بر روغن) ، که باید جایگزین شود.دریچه الکترومغناطیسی متصل به الکترومغناطیسی توسط کنترل کننده دیجیتال دستگاه کنترل می شود و هدایت هوای فشرده شده در پشت دریچه solenoid باعث باز شدن یا بسته شدن دریچه تخلیه می شود. هوای ضبط شده در پشت شیر ​​الکترومغناطیسی از طریق مخزن جداسازی تأمین می شود.

 کمپرسور خازن هوا (ایرلندی) با پیچ

این قسمت در واقع به عنوان یک چرخ گوشت عمل می کند. برای مهر و موم کردن سیستم و ایجاد خلاء ، بین روتورها و دیواره ایرلندی یک فویل روغنی ایجاد می کند که مناسب هوا است که وارد کمپرسور پیچ می شود. به طور کلی ، در بخش فشرده سازی ، هر دو روتور به شکل قوس های مارپیچی طراحی شده اند که دارای بخش های نامتقارن (نر و زن) هستند و به دلیل چرخش مخالف هر دو روتور ، هوا و روغن بین پیچ ها و دیواره پیچ ها به دام می افتند با پیچ (آهن). فروشگاه واحد خازن از بین می رود و در نتیجه فشار هوا بر روی خروجی ایرلندی با کاهش حجم هوا افزایش می یابد. در انتهای روتورها ، هوای فشرده شده با روغن برای کمپرسور پیچ در مخزن قرار می گیرد.

رادیاتور روغن کمپرسورهای اسکرو

3- پیچ کمپرسور مخزن جداکننده روغن هوا (جداکننده)

برای جدا کردن روغن از هوای فشرده شده ، یک مخزن جداکننده (13) ، که در مرحله اول به دلیل خاصیت گریز از مرکز و درگیری مخلوط روغن و روغن با بدنه مخزن ، بخش قابل توجهی از آن استفاده می شود. روغن مرتبط از هم جدا شده است. در مرحله دوم ، روغن به همراه هوا به یک دیواره فلزی برخورد می کند که از فیلتر جداکننده و روغن به دلیل کاهش وزن آن به پایین مخزن جداسازی محافظت می کند. در مرحله سوم ، به دلیل عبور هوا از طریق فیلتر جداکننده ، بیشتر روغن باقیمانده در هوا از هم جدا شده و به سیستم باز می گردد.

ذرات روغن عبور از فیلتر جداکننده به دلیل وزن روغن در محفظه تحتانی فیلتر جمع آوری شده و از طریق یک لوله استخوان از طریق لیوان جانبی به ایرلند باز می گردند ، که علاوه بر این روغن در فیلتر آزاد می شود ، همچنین مسیر گردش روغن در سیستم را نشان می دهد.شیر کمپرسور با پیچ (MPV):

که بر روی مخزن ایستاده نصب شده است تا فشار لازم را بر روی روغن وارد کند. در حقیقت ، با قرار دادن این شیر در سیستم پمپ روغن ، روغن برداشته می شود و در نتیجه با تنظیم این شیر ، همیشه فشار حدود 4 تا 4.5 میله در مخزن جداسازی (روی سطح روغن وجود دارد. ) روی کمپرسور پیچ.

  • این روغن به دلایل زیر به کمپرسور کمپرسور با ایرلندی (ایرلندی) تزریق می شود.
  • کمپرسور یاتاقان را برای پیچ ها روغن کاری کنید
  • مهر و موم در هر دو انتهای روتورها و محفظه ایرلندی پیچ کمپرسور
  • روتور روغن کاری ، کمپرسورهای پیچ
  • کنترل دمای آهن کمپرسور با پیچ ها

4- رادیاتور (قسمت خنک کننده روغن و هوا از کمپرسور با پیچ)

به دلیل چرخش روتورها ، هوا و روغن وارد ایران با هم مخلوط می شوند و پس از فشرده شدن ، آنها به مخزن جداسازی هدایت می شوند. از آنجا که فرآیند فشرده سازی با افزایش دما همراه است ، از دو رادیاتور برای کاهش این دما استفاده شده است. یکی برای خنک کردن هوا و دیگری برای خنک کردن روغن پس از جدا کردن هوا و روغن در مخزن جداکننده ، هوا به رادیاتور هوا (7) و بعد از خنک کردن برگهای کمپرسور پیچ می رود. روغن همچنین با عبور از رادیاتور روغن وارد فیلتر روغن می شود (8) ، که بزرگتر از رادیاتور هوا است و پس از پالایش مجدد آن بسته به هوا دوباره به چرخه تزریق می شود.

(65-100 ˚C). اگر درجه حرارت بالاتر از این سطح باشد ، سنسور دما نصب شده بر روی مدار روغن سیستم کنترل کننده دیجیتال (6) را فرمان می دهد و قدرت کمپرسور را با پیچ ها قطع می کند تا نقص برداشته شود و مدار تنظیم مجدد نشود.

هوای خنک کننده توسط فن به رادیاتورها دمیده می شود که نیروی لازم برای چرخش فن را مستقیم یا غیرمستقیم از موتور الکتریکی کمپرسور اسکرو می گیرد.

دیگر محصولات شرکت بادرو

سندبلاست

سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

پیکور بادی

پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو  روغن پاشش oil inject ساخت کمپانی RotorComp  آلمان بوده که با یک الکتروموتور ساخت موتوژن تبریز یا جمکو مونتاژ می‌شود. رادیاتور کمپرسور از نوع آلومینیومی و تابلو برق هیوندا کره می‌باشد که بصورت انتقال تسمه‌ای و یا سفارش کوپل مستقیم می‌باشند.

کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی می‌گردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال می‌نماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق می‌باشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری می‌باشد که جدول فنی به شرح زیر می‌باشد.

آنلودر کمپرسور

در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیله‌ی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام می‌پذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیله‌ی شیرهای برقی که به آنلودر متصل می‌باشد، انجام می‌گیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز می‌گردد تا عمل مکش هوا بوسیله‌ی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام می‌گیرد.

پیکور برقی

بتن‌کن و پیکور برقی دستگاه‌هایی می‌باشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقه‌بندی راحت‌ترنسبت به حجم و توانش، می‌توانیم آنها را گروه‌بندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتن‌کن می‌باشد تا رده‌ متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف می‌باشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی می‌نماییم.

درایر

آسان‌ترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار می‌توانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن می‌گردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.

کمپرسور باد

کمپرسور باد با نام‌های متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته می‌شود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت می‌گیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما می‌شود که می‌توان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخش‌های مکانیکی موتور اشاره کرد.

امتیاز شما به این مقاله
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.