کمپرسور برقی
یکی از کمپرسورهای مهم و معروف در سطح بینالملل، برقی نامیده میشود که همه آن را با نام تلمبه برقی میشناسند. کمپرسور برقی ماشینی است که هوای محیط را متراکم کرده و هوای فشرده مورد نیاز صنایع مختلف. کمپرسورها از دو بخش اصلی تشکیل شده اند: هواساز – موتور نیروی محرکه در کمپرسور الکتریکی موتور دستگاه از نوع الکتروموتور می باشد.
این دستگاه نسبت به سایر کمپرسورهای معرفی شده، وزن کمتری دارد و سبک تر است. همین امر موجب شده تا علاقه مندان بسیاری نسبت به خرید آن اقدام کنند. نکته مهم دیگر درباره استفاده انرژی کمتر است که در مصرف برق و باد صرفه جویی میشود. یکی دیگر از ویژگیهای مهم کمپرسور برقی، بدون صدا بودن آن است که می توان آن را در صنایع خانگی و کارخانه های کوچک بکار گرفت.
کمپرسور برقی از لحاظ هواساز به چند دسته تقسیم بندی میگردند:
کمپرسور برقی اسکرو Oil inject ، کمپرسور پیستونی برقی، کمپرسور Oil free ، کمپرسور روتاری و …
تفاوت کمپرسور دیزلی و برقی
اینکه آیا کمپرسورهای دیزلی بهتر است یا برقی؟
برای پاسخ دادن به این پرسش بایستی گفت طبق مکان و جای پروژهی مدنظرتان انتخاب متفاوت میباشد.
اینکه آیا دسترسی به برق وجود دارد؟ و یا اینکه آیا کمپرسور در راه دور قرار میگیرد یا نه؟ و سوالهای دیگر اینکه نسبت به عوامل محیطی دیگر
حالا بپردازیم به نکات مثبت و منفی کمپرسور دیزل و برقی:
به علت اینکه عملیات انجام پروژه ممکن است گران و هزینه بر باشد برای بعضی پیمانکاران مسئلهی اجارهی کمپرسور و بحث پول مطرح است. بنابراین کاستن مخارج و هزینهها میتواند عامل جذابی میتواند باشد. از مهمترین مزیتهای کمپرسورهای برقی مقرون به صرفه بودن آنها میباشد کمپرسورهای برقی احتیاج به هیچ سوختی ندارد و همین موضوع موجب میشود که به نسبت کمپرسورهای دیزلی با هزینهای ارزانتر عمل نماید. کمپرسورها تنها نیاز به منبع تغذیه دارند و به محض متصل شدن شروع به عمل مینماید. اما کمپرسورهای دیزل بطور حتم بایستی مخزنش در هر8 ساعت سوخت رسانی گردد.
بجز اینها هر 250 ساعت کاری احتیاج به عوض کردن فیلترها دارند اما در کمپرسورهای برقی تا 4000 ساعت کاری احتیاج به تعویض ندارد.
در استفاده از کمپرسورهای اسکرو دیزلی و برقی و در زمان احتیاج به فشار یا همان دبی نسبتا بالا، اغلب از چندین کمپرسور در کنار همدیگر به حالت موازی ویا سری استفاده مینماییم. و حالا همین چند کمپرسور ممکن است داخل یک پکیج و یا در قالب یک عدد کمپرسور به تنهایی باشند، رخدادی که در کمپرسورهای چندین مرحلهای یعنی (دارای چندین استیج و المنت ویا( airend اتفاق میوفتد. کمپرسورهای اسکرو دیزلی ویا برقی دارای چندمرحله خود قادر به ارائهی فشارهای خیلی بالا نمیباشد(مثل 35 یا 45 بار) و برای تامین کردن همین فشارها بکارگیری چند کمپرسور اسکرو در کنار همدیگر راه چارهای منطقی است. البته جهت دست یافتن به فشارهای بالا (حتی بالای 50 بار) براحتی میتوانید از کمپرسورهای پیستونی بهره بگیرید، لیکن این کمپرسورها دبی هوای فشردهی خروجی آنها خیلی پایینتر میباشد. همین جاست که پای کمپرسورهای HP یا High Pressure به عبارتی کمپرسورهای فشار بالا به میان میآید. در یک پکیج کمپرسور از نوع چند مرحلهای، اغلب مرحلهی نخست یا استیج اول استیج LP یا Low Pressure نامیده میگردد. این استیج که(واحد فشردهسازی هوا) هوا را از محیط اطرافش میگیرد، و با عنایت به نسبت فشاری که معمولا دارد، با افزایش فشاری معمول، تحویل المنتهای استیج بعدی میدهد. استیج بعدی(در کمپرسورهای 2 استیجی یا همان دومرحلهای) استیج فشار قوی یا HP میباشد. این المنت هوای نهایتا فشرده شده را از مرحله یا استیج LP تحویل گرفته و دوباره فشرده میکند و با فشار کاری بالاتری خارج میکند تا مورد مصرف اپراتور برسد.
بطور نرمال ظرفیت فشردهسازی یک کمپرسور در حالت معمول محدود میباشد. همینطور مسائل عملیاتی متعددی هم در پروسهی فشرده سازی و سیستمهای هوای فشرده بایستی در نظر گرفته شود. بنابراین در زمان احتیاج به هوای فشردهی فشار قوی، به فکر کمپرسورهای اسکروی دوم میرویم. چنین کمپرسورهای هوای از پیش فشرده شدهای را از کمپرسورهای LP تحویل میگیرد و بسته به میزان احتیاج مصرف کننده به فشارهای مدنظر میرساند. کمپرسورهای HP اطلس کوپکو DXT 85 VSD که امکان دریافت هوای فشرده 5.7 و 9 بار را داشته و احتمال بالا بردن فشار هرکدام را تا 25، 35 یا 42 بار را دارد و کمپرسورهای اسکرو DNS 160 VSD اطلس کوپکو که فشارهای ورودی آنها 9 بار بوده و فشار کاری خروجی 25، 30، 35، 40 و 45را تحویل خواهد داد. که هر دوی این کمپرسورها کمپرسوری اسکرو، با نیروهای محرکهی الکتریکی (اسکرو برقی) و یا اویل فری که بدون روغن می باشد، هستند. کمپرسور اویل فری از طراحی المنت و روتورهای پیچیدهای نسبت به کمپرسورهای روغن پاششی برخوردار میباشند تا اینکه روغنهای موجودی در هوای فشرده شدهی خروجی را به میزان حداقل برساند. روتور کمپرسورهای اویل فری که از جنس خاصی هستند و کلیرانس یا همان فاصلهی تا جداره خیلی کم است تا میزان احتیاج به روغن در درون محفظهی فشرده سازی را حذف نمایند.
کمپرسور اسکرو برقی
هواساز کمپرسور اسکرو از دو عدد روتور مارپیچی نر و مادگی شکل تشکیل شده است. مزیت کمپرسورهای اسکرو تولید حجم هوای بالا، صدای کمتر، طول عمر بیشتر و قابل برنامه ریزی بودن می باشد
هواساز کمپرسور اسکرو برقی ساخت کمپانی RotorComp آلمان بوده و آنلودر دستگاه ساخت VMC ایتالیا میباشد. کمپرسورهای اسکرو دارای 18 ماه گارانتی یا 2000 ساعت می باشند.
ارتباط آنلاین تلگرامی : کارشناسان فروش – کلیک کنید .
بادرو کمپرسور
ارایه کیفیت برتر و جلب رضایت مشتری هدف اصلی ماست .
با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور درخشان
فروش و بازاریابی تهران: 8-66687337-021 66609345-021
فروش و بازاریابی تبریز: 5-35514934-041
ارتباط آنلاین تلگرامی: کارشناسان فروش – کلیک کنید .
وب سایت: www.badro.ir
کمپرسور برقی پیستونی
در این نوع کمپرسور هواساز از نوع رفت و برگشتی و خطی میباشد و در داخل سیلندر با حرکات شاتون و پیستون عملیات تولید هوای فشرده انجام میگیرد.
کمپرسورهای پیستونی از نظر فشار کاری به دو گروه فشار معمولی 7-8 بار و فشار بالا 20-40 بار تقسیم بندی میگردند.
بادرو کمپرسور ارائه دهنده انواع کمپرسور برقی ساخت ایتالیا برند ABAC ایتالیا و Nuair ایتالیا میباشد.
برای دریافت اطلاعات تکمیلی کلیک کنید.
کمپرسور برقی اویل فری
کمپرسور بدون روغن Oil Free معمولا بیشتر در صنایع پزشکی و بیمارستانها، دندانپزشکی، صنایع رنگامیزی، صنایع داروسازی و … کاربرد فراوان دارند.
هواساز کمپرسور از نوع دیافراگمی بوده و از معروفترین برند ها میتوان از Fima ایتالیا و NARDI ایتالیا نام برد.
بادرو کمپرسور آماده طراحی و مونتاژ انواع کمپرسور بدون روغن میباشد.
ارتباط آنلاین تلگرامی : کارشناسان فروش – کلیک کنید .
مزایای کمپرسور برقی
کمپرسور برقی آنقدر سبک است که می توان در هر مکانی که خواستید، آن را جا به جا کنید. در دماهای پایین می توان اقدامات مربوط به راه اندازی و کیفیت مناسب را انجام داد. نکته مهم دیگری که تعداد بسیاری از کارخانه داران به آن توجه می کنند، بهینه سازی شدن در سطح انرژی است. همچنین بهره برداری آسان توسط اپراتور انجام خواهد شد. اگر در مقطعی از زمان، دستگاه کمپرسور برقی خراب شد و نیاز به تعمیر و تعویض لوازم داشت، اصلا نگران نباشید زیرا لوازم یدکی آن همیشه در همه جا پیدا می شود.
کمپرسور دیزل بهتر است یا برقی؟ بستگی دارد به جا و مکان پروژهی شما
اینکه دسترسی به برق وجود دارد یا نه ؟ و اینکه آیا کمپرسور در مکانی دور از دسترس قرار خواهد گرفت یا نه ؟ و همچنین سوالاتی نسبت به عوامل محیطی ازین قبیل..
اکنون میپردازیم به نکات منفی و مثبت کمپرسور دیزل و برقی.
بخاطر اینکه انجام گرفتن پروژه ممکن است هزینه بر و گران باشد برای اکثر پیمانکاران اجاره نمودن کمپرسور و بحث پول آن مورد اهمیت است بنابر چنین دلایلی، کاهش هزینه ها میتواند مورد اهمیت باشد.یکی ازعمدهترین مزایای کمپرسور برقی مقرون به صرفه بودن آن میباشد کمپرسور برقی احتیاج به سوخت نداشته و همین امر موجب میگردد که نسبت به کمپرسورهای دیزلی ارزانتر عمل نماید. کمپرسور فقط احتیاج به منبع تغذیه دارد و به محض متصل شدن شروع به کار کردن مینماید اما کمپرسور دیزل بطور حتم بایستی مخزنش هر 8 ساعت یکبارسوخت رسانی گردد.
علاوه براینها بعد هر250 ساعت کارکرد احتیاج به تعویض فیلتر دارد اما در کمپرسورهای برقی تا 4000 ساعت کارکرد نیز احتیاج به تعویض نمی باشد.
چنین تفاوتی در سطح نگهداری و موقعیت مکانی آن میتواند عامل تعیین کنندهای جهت اجاره کردن کمپرسورها باشد. علاوه بر اینها با قوانین زیست محیطی، دود ناشی از این کمپرسورهای دیزلی، میتواند یک نقطه ضعف باشد و کمپرسورهای دیزلی در موارد زیست محیطی دارای محدودیت میباشند. مهمترین مزیتی که کمپرسورهای دیزلی نسبت به برقی دارند قابلیت حمل آسانتر آنها میباشد برای مثال در ساخت جادهها بدون اینکه از منابع انرژی استفاده کند، قابل حمل می باشند.