فروش ویبره بدنه در اصفهان | فروش ویبره موتوری در اصفهان | نمایندگی فروش ویبره بدنه در اصفهان
Active Alumina اکتیوآلومینا موادی میباشند که دارای ظرفیت جذب خیلی بالایی هستند. به عبارت دیگر آلومینای فعال به مانند مادهای بسیار متخلخل میباشد که انواع گوناگون مایعات و گازها را بدون هیچ تغییری در حالت ساختاری خودش جذب میکند. چنین موادی در صنایع هوای فشرده در درایرهای جذبی یا (دسیکانتی) به عنوان مواد جاذب جهت رسیدن به نقطه شبنم حدوداً 40- درجه سانتیگراد کارآیی دارند، این مواد در سایزهای 3 الی 5 میلیمتر و 5الی 8 میلیمتر بستگی به سایز درایر و مقدار نقطۀ شبنم مورد احتیاج استفاده میگردند.
اکتیو آلومینا یا آلومینای فعال که از دیهیدروکسیله شدن آلومینیوم هیدروکسید یا Al(OH)3 حاصل میشود.
به این ترتیب مادهای با تخلخل خیلی بالا تولید میشود. ماده تشکیل شده میتواند سطح تماسش بیش از 200 متر مربع به ازای هر گرم از آن را داشته باشد. چنین ترکیبی بعنوان جاذب رطوبتی یا (دسیکانت)، آرسنیک، فیلتر فلوئور، و سلنیم در آب آشامیدنی کاربرد دارد. این ترکیب دارای مقدار بالایی اکسید آلومینیوم یا آلومینا [Al2O3] است. به علت حفرههای تونل شکل زیادی که این ماده دارا است، نسبت سطح تماسی به وزن خیلی بالایی را دارد.
- کاربردهای اکتیو آلومینا: از جمله کارآییهای اکتیو آلومینا یا آلومینای فعال به کاربرد آنها در محیط زیست، پتروشیمی و یا پزشکی میتوان اشاره نمود.
در ادامه این مقاله به بعضی از کارآیی های این ماده اشاره خواهیم نمود:
- استفاده از آلومینای فعال به عنوان کاتالیست: از این ماده ب عنوان کاتالیست در پدیدههای تولیدی پلیاتیلن و تولید هیدروژن پراکسید بهره میبرند. همینطور از این ماده جهت حذف سولفور از جریان های موجود در فرایند کلاوس بهره میبرند.
- جاذب رطوبت: از این ماده به عنوان جاذب رطوبتی هم بهره گرفته میشود. رطوبتهای موجود در هوا بوسیله اکتیو آلومینا جذب میگردد و به این طریق هوای موجود به اصطلاح خشک میشود. بجز این ماده، جذب کنندههای رطوبتی دیگری نیز مانند سیلیکاژل و یا مولکولارسیو هم وجود دارد که طبق میزان رطوبت یا میزان خشک شدن آنها بایستی جاذب متناسب را انتخاب کرد. در قبال فرایند جذب رطوبت بوسیله این جاذب، پدیدهدفع یا به اصطلاح احیای جاذب هم موجود است. جهت احیای این ماده میتوان آنرا در تماس با دمای حدوداً 280 درجه سانتیگراد قرار دهید.
- جاذب فلوئور: از آلومینای فعال جهت حذف کردن فلوئور در آب های آشامیدنی هم کاربرد دارد. فلوئوری که در آب موجود است موجب بیماری های استخوانی و همچنین باعث کم شدن هوش کودکان هم میگردد.
از دیگر کارآیی اکتیو آلومینا به موارد زیر میتوان اشاره نمود
- استفاده در تکنولوژی PSA یا دیگر دستگاههای خشککن
- خشک نمودن خیلی از مایعات آلی و رسانیدن رطوبتشان به میزان کمتر از 10 ppm
- حذف نمودن عناصری مانند فلوئور، کادمیم، کلر، آرسنیک
- حذف نمودن ترکیباتی نظیر TBC ۴-ترت-بوتیلکتهکول(، کربنیل سولفید و هیدروژن دی سولفی)
- حذف نمودن رطوبت موجود در صنایع غذایی و دارویی
- خشک نمودن خیلی از گازها نظیر هوا، کربن دیاکسید، آمونیاک و …
- خشک نمودن مایعاتی مانند بنزن، اتیل استات و …
ویژگی های فیزیکی اکتیو آلومینا
آلومینای فعال در اندازههای مختلفی موجود است که پر کاربردترین اندازه آنها 3-5 میلیمتر میباشد. از سایز 5-8 میلیمتر معمولاً بعنوان پیش بستری جهت خشک کن های خیلی بزرگ یا بعنوان پیش بستر در بسترهای جاذب رطوبتی به وسیله سیلیکاژل استفاده میگردد. همینطور چنین مادهای در گریدهای گوناگون مصرفی هم تقسیم بندی میگردد. در زیر به ویژگی های فنی اکتیو آلومینا اشاره مینمائیم.
امکان دارد گاهاً آلومینای فعال را به رنگ زرد و یا بنفش مشاهده نمایید. اکتیو آلومینای رنگ بنفش در حقیقت مخلوطی از پتاسیم پرمنگنات و آلومینا است. همینطور محصول رنگ زرد آن ترکیبی از زئولیت یا مولکولارسیو و آلومینا میباشد. در اینجا شکل این دو گرید را مشاهده میکنید. ترکیب آلومینا با این مواد به بهبود یافتن میزان جذب آنها کمک خواهد نمود.
مزایای محصول در یک نگاه
- کارآمد و مقرون به صرفه بودن
- افت فشارات کم
- عمر طولانی
- ظرفیت جذبی آب بالا
- خدمات کامل فنی و خدمات پس از فروش آن
- تضمین عملکرد
مواد جاذب رطوبت اکتیو آلومینا
مواد جاذب رطوبتی درایرهای جذبی یا (دسیکانتی). شرکت بادرو کمپرسور ارائه دهنده تخصصی مواد جذبی رطوبتی و جداساز انواع مختلف گازها، توانایی تامین و ارایه این مواد را با بهترین کیفیت و باصرفهترین قیمت را دارد. انواع مختلف این مواد به شرح زیر آمادۀ تحویل است:
1) مولکولارسیو (Molecular sieve) در مدل های 3A ، 4A ، 5A و 13 X .2-اکتیو آلومینا (Activated Alumina) در اندازههای3-5 mm و 5-8 mm چنین موادی در صنایع هوای فشرده در درایرهای نوع جذبی یا (دسیکانتی) بعنوان مواد جاذب جهت رسیدن به نقاط شبنم حدوداً -40 درجۀ سانتیگراد (اکتیو الومینا) و -90 درجه سانتیگراد (مولکولارسیو یا زئولیت) بهره میبرند. محصولات دیگر شرکت بادرو کمپرسور: کمپرسورهای اسکرو- کمپرسورهای فشار قوی- درایرهای تبریدی-درایرهای جذبی(دسیکانتی)- انواع مختلف فیلترها- انواع روانکارهای صنعتی-روغن کمپرسورهای خارجی اطلس کوپکو- و اینگرسولرند .
دیگر محصولات شرکت بادرو
سندبلاست
سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار میگیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.
پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.
کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو روغن پاشش oil inject ساخت کمپانی RotorComp آلمان بوده که با یک الکتروموتور ساخت موتوژن تبریز یا جمکو مونتاژ میشود. رادیاتور کمپرسور از نوع آلومینیومی و تابلو برق هیوندا کره میباشد که بصورت انتقال تسمهای و یا سفارش کوپل مستقیم میباشند.
کمپرسور پیستونی
کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی میگردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال مینماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق میباشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری میباشد که جدول فنی به شرح زیر میباشد.
آنلودر کمپرسور
در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیلهی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام میپذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیلهی شیرهای برقی که به آنلودر متصل میباشد، انجام میگیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز میگردد تا عمل مکش هوا بوسیلهی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام میگیرد.
پیکور برقی
بتنکن و پیکور برقی دستگاههایی میباشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقهبندی راحتترنسبت به حجم و توانش، میتوانیم آنها را گروهبندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتنکن میباشد تا رده متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف میباشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی مینماییم.
درایر
آسانترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار میتوانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن میگردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.
کمپرسور باد
کمپرسور باد با نامهای متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته میشود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت میگیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما میشود که میتوان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخشهای مکانیکی موتور اشاره کرد.
خرید قطعات کمپرسور اسکرو بدون روغن (اویل فری) و روغنی هنگامی که در اثر استفاده و کارکرد طولانی مدت خراب یا غیرقابل تعمیر باشد؛ توسط مسئولین و صاحبان صنایع صورت می گیرد.
چک لیست خرید قطعات کمپرسور اسکرو
البته در صورتی که روش های تعمیر و نگهداری کمپرسور هوا را از طریق مقالات مرتبط مطالعه کرده باشید، کمتر دچار مشکل خواهید شد. کمپرسورهای اسکرو به دو نوع کمپرسور اسکرو خشک بدون روغن یا اویل فری (oil free) و روغنی دسته بندی می شوند که همگی از قطعات جانبی و داخلی متعددی تشکیل یافته اند که در ادامه شرح داده ایم:
فروش قطعات کمپرسور اسکرو
الکتروموتور
موتور برق کمپرسورها رایج ترین مدل موتور نصب شده بر روی انواع دستگاه کمپرسور هوا می باشد. در صورتی که برای انتخاب و خرید بهترین مارک موتور برق صنعتی مناسب با پروژه صنعتی خود دچار مشکل شدید، مقاله مشخصات الکتروموتور تک فاز و سه فاز را در همین سایت مطالعه نمائید. تنوع بالای موتور برق برای انواع ظرفیت، توان و سطح عملیات با قیمت های مناسب از طریق بادروکمپرسور به سراسر کشور عرضه می گردد.
فیلتر هوا
فیلتر هوا در کمپرسور نقش بسیار مهم و کلیدی را ایفا می کند به طوری که جهت خروج گاز و سیالات دیگر از داخل کمپرسور باید حتماً یک فیلتر مناسب و سالم داشته باشد و مرتب از نظر نحوه عملکرد و بهینه بودن چک و سرویس گردد. بنابراین پس از مدتی استفاده از هر کمپرسور بادی چه اسکرو و چه سایر موارد نظیر پیستونی، رفت و برگشتی، سانتریفیوژی و … از نظر بازدهی و سلامت چک و در صورت نیاز به تعویض، نسبت به خرید میکرو فیلتر میکروپور که بهترین تکنولوژی روز دنیا در آن اعمال شده، اقدام نمائید.
فیلتر روغن
بدون فیلتر روغن (روان کننده) کمپرسور اسکرو روغنی اصلاً کارکردی نخواهد داشت پس خرید یک فیلتر روغن خوب برای این نوع از کمپرسورهای هوا، از نان شب واجب تر است.
اما از کجا باید متوجه زمان تعویض یا سرویس این قطعه صنعتی پرکاربرد شد؟ پاسخ بسیار ساده است. دقیقاً مثل هر فیلتر دیگری در تجهیزات کمپرسوری مثلا فیلتر هوا، به سبب عبور روغن روان کننده و رد شدن مداوم آن از فیلتر به تدریج املاح اضافه داخل روغن گرفته شده و به اصطلاح تمیز و تصفیه می شود.
اگر در طولانی مدت از نطر کارکرد و سلامت فیلتر روغن سرویس و بررسی نگردد قطعاً نیاز به خرید یک فیلتر روغن جدید خواهیم داشت. برای خرید قطعات کمپرسور اسکرو نظیر فیلتر ترکان فیلتر، اطلس کوپکو، فیلتر هواکش کمپرسور و فیلتر روغن ایرانی و خارجی می توانید با پشتیبان سایت گروه تولیدی بازرگانی بادروکمپرسور از طریق پل ارتباطی درج شده در ارتباط باشید.
بلبرینگ
خرید و سرویس مداوم بلبرینگ ها در هرکمپرسور اسکرو اهمیت به سزایی دارد چرا که وظیفه اصلی آن بسیار خطیر بوده و به نوعی مسئولیت کاهش مشکلات اساسی نظیر نویزها، استهلاک، اصطکاک و ساییدگی خصوصا در بخش قطعات دوار و چرخنده را عهده دار است.
بنابراین اگر روان بودن کمپرسور هوا در طول چند مدت بدون خرابی برایتان حائز اهمیت است همین حالا نسبت به سرویس و یا تعویض آن اقدام کنید. کارشناسان ما آماده ارائه کمک در راستای تامین قطعات کمپرسور اسکرو و خدمات تعمیر و نگهداری این تجهیزات و موارد مشابه صنعتی به شما عزیزان می باشند.
دریچههای مکش
به منظور حفظ راندمان و کارایی بهینه و مداوم دستگاه اسکرو در نقطه ورودی کمپرسور دریچه مکش خاصی نصب شده که دارای تنظیمات مختلف و مهندسی شده هستند. بر اساس تنظیمات فنی ارائه شده توسط مهندسین و مسئولین تعمیرات دستگاه ها، در صنایع مجهز به کمپرسورهای هوا، عملیات باز و بسته شدن دریچه مکش برای ورود بهتر هوا در داخل دستگاه انجام می گیرد.
دریچههای تخلیه
این نوع دریچه که درون کانتینر نصب شده وظیفه تنظیم فشار هوای خروجی را داشته و با متصل شدن فوری به شیلنگ های هوا میزان فشار هوا را کنترل و تنظیم می کنند. اگر به هر دلیل از سلامت و سرویس این قطعه غافل شده و نقص و خرابی های آن را چک نکنید ممکن است خطرات مالی و جانی جبران ناپذیری برای تجهیزات و کارکنان نزدیک به محیط کمپرسور هوا به وقوع بپیوندند.
خرید قطعات کمپرسور اسکرو با قیمت مناسب
جهت خرید قطعات یدکی کمپرسور شامل موارد ذکر شده در بالا و سایر موارد نظیر روتور، جدا کننده، مخازن ذخیره سازی، بخش کنترل سیستم، پیچ و مهره واشر و… یا مدیر فروش هماهنگ فرمائید تا در صورت موجودی انبار سفارش شما ثبت و ارسال گردد.
دیگر محصولات شرکت بادرو
سندبلاست
سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار میگیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.
پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.
کمپرسور پیستونی
کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی میگردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال مینماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق میباشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری میباشد که جدول فنی به شرح زیر میباشد.
آنلودر کمپرسور
در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیلهی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام میپذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیلهی شیرهای برقی که به آنلودر متصل میباشد، انجام میگیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز میگردد تا عمل مکش هوا بوسیلهی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام میگیرد.
پیکور برقی
بتنکن و پیکور برقی دستگاههایی میباشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقهبندی راحتترنسبت به حجم و توانش، میتوانیم آنها را گروهبندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتنکن میباشد تا رده متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف میباشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی مینماییم.
درایر
آسانترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار میتوانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن میگردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.
کمپرسور باد
کمپرسور باد با نامهای متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته میشود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت میگیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما میشود که میتوان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخشهای مکانیکی موتور اشاره کرد.
هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد
.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.
و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.
و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.
و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود.
و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.هوای فشرده با فشار و سرعت بالا وارد مخزن جداکننده هوا و روغن می شود، سپس روغن توسط فیلتر جداکننده از هوا جدا می شود و پس از خنک شدن هوا و روغن با رادیاتور مناسب، هوای فشرده از کمپرسور روی پیچ مصرف خارج می شود. و روغن به ورودی کمپرسور باز می گردد.در همین حال ، تجهیزات کنترل مسئولیت کنترل دما ، فشار ، خاموش کردن و اتصال مسیرهای جریان هوا و روغن را بر عهده خواهد داشت.
شرکت آلیاژ ایران با تکیه بر دانش و تجربه زیاد کارکنان خود در صنعت کمپرسور ، شروع به نصب و تولید کمپرسورهای پیچ کرد تا از توسعه فناوری محلی در کشور استفاده کند. دستگاه در اختیار شما نتیجه مراحل طولانی شرکت در این جهت است.
نکاتی برای کار و نگهداری کمپرسورهای پیچ:
مهمترین نکته در کار و نگهداری هر دستگاه ، آگاهی و احترام به جنبه های امنیتی و حفاظت شخصی است. برای کنترل ، تعمیر و نگهداری و تعمیر کمپرسور پیچ ، توصیه می شود فقط از افرادی که آموزش دیده و با ایمنی کار با دستگاه های صنعتی آموزش دیده و آشنا هستند ، استفاده کنید ، که در این مقاله نیز نکات را با دقت خوانده اند. حتی توصیه می شود که محتوای این مقاله را با دقت بخوانید و توصیه می شود برخی از نقاط مهم ایمنی را روی صفحات در معرض اپراتور کمپرسور پیچ قرار دهید.
نکات ایمنی برای استفاده از کمپرسور با پیچ
- حجم کارهای خاص را برای کارکنان مرتبط با کمپرسور پیچ تعیین کنید
- برای احترام به اصول ایمنی بیشتر ، توصیه می شود هنگام کار با کمپرسورهای پیچ ، از لباس کار یک قطعه به جای لباس های گسترده و آستین های گسترده استفاده کنید.
قبل از انجام هرگونه عملیات تعمیر و نگهداری ، تعمیر یا تنظیم ، موارد زیر را انجام دهید:
- کمپرسور را خاموش کنید.
- سوئیچ اضطراری را روی کمپرسور فشار دهید.
- شیر خروجی هوای کمپرسور را ببندید و شیر هوا را روی مخزن جداکننده باز کنید.
- سیم برق را با کمپرسور خاموش کنید.
- هنگام روشن شدن کمپرسور پیچ ، درب ها را جدا نکنید و شاخه ها را شل نکنید.ایجاد هرگونه تغییر در پیچ و مهره بدون سرب تولید کننده منجر به خسارت جبران ناپذیری خواهد شد.
- هوای اگزوز از کمپرسور پیچ برای تنفس ، استفاده پزشکی و هرگونه مخلوط کردن با مواد غذایی بدون استفاده از مکمل های ویژه مناسب نیست.
- کمپرسور پیچ برای فشرده سازی هوای محیط است. بنابراین ، از آن در محیط های آلوده به گازها و بخارات سمی ، خورنده و قابل اشتعال استفاده نکنید.
معرفی قطعات و قسمت های کمپرسور با پیچ
تصاویر زیر نمای کلی از مؤلفه ها ، قطعات ، چیدمان ها و عملکرد کمپرسور پیچ را نشان می دهد. لازم به ذکر است که بسته به اندازه کمپرسور پیچ و مواد مصرفی انتخاب شده توسط خریدار ، ممکن است تغییرات جزئی در برنامه قطعات ایجاد شود.
کمپرسور پیچ چگونه کار می کند
در این بخش ، ما می خواهیم در مورد قطعات و نحوه عملکرد این دستگاه بیشتر با شما آشنا شویم. در این بخش پاسخ سوالات زیر را دریافت خواهید کرد. و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر ، با متخصصان ما تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر خود را پر کنید.
اجزای کمپرسور با پیچ چیست؟
قطعات چگونه کار می کنند؟
نکات مهم برای حفظ دستگاه شما چیست؟
این قسمت هوایی را که وارد کمپرسور پیچ می شود ، کنترل می کند. با توجه به چرخش روتورها در محفظه ایرلند (2) و ایجاد خلاء و فرمان داده شده به تخلیه (3) (کنترل کننده هوای ورودی) از طریق دریچه الکترومغناطیسی (4) ، مقدار هوای تنظیم شده به آن هدایت می شود ایرلندی. یک شاخص نوری برای میزان تمیز بودن فیلتر هوا (اختیاری) بر روی بدنه تخلیه نصب شده است. هنگامی که خاک و گرفتگی در داخل فیلتر (10) ، ناحیه ای که شیشه بالای سر فیلتر را نشان می دهد قرمز می شود (مبتنی بر روغن) ، که باید جایگزین شود.دریچه الکترومغناطیسی متصل به الکترومغناطیسی توسط کنترل کننده دیجیتال دستگاه کنترل می شود و هدایت هوای فشرده شده در پشت دریچه solenoid باعث باز شدن یا بسته شدن دریچه تخلیه می شود. هوای ضبط شده در پشت شیر الکترومغناطیسی از طریق مخزن جداسازی تأمین می شود.
کمپرسور خازن هوا (ایرلندی) با پیچ
این قسمت در واقع به عنوان یک چرخ گوشت عمل می کند. برای مهر و موم کردن سیستم و ایجاد خلاء ، بین روتورها و دیواره ایرلندی یک فویل روغنی ایجاد می کند که مناسب هوا است که وارد کمپرسور پیچ می شود. به طور کلی ، در بخش فشرده سازی ، هر دو روتور به شکل قوس های مارپیچی طراحی شده اند که دارای بخش های نامتقارن (نر و زن) هستند و به دلیل چرخش مخالف هر دو روتور ، هوا و روغن بین پیچ ها و دیواره پیچ ها به دام می افتند با پیچ (آهن). فروشگاه واحد خازن از بین می رود و در نتیجه فشار هوا بر روی خروجی ایرلندی با کاهش حجم هوا افزایش می یابد. در انتهای روتورها ، هوای فشرده شده با روغن برای کمپرسور پیچ در مخزن قرار می گیرد.
3- پیچ کمپرسور مخزن جداکننده روغن هوا (جداکننده)
برای جدا کردن روغن از هوای فشرده شده ، یک مخزن جداکننده (13) ، که در مرحله اول به دلیل خاصیت گریز از مرکز و درگیری مخلوط روغن و روغن با بدنه مخزن ، بخش قابل توجهی از آن استفاده می شود. روغن مرتبط از هم جدا شده است. در مرحله دوم ، روغن به همراه هوا به یک دیواره فلزی برخورد می کند که از فیلتر جداکننده و روغن به دلیل کاهش وزن آن به پایین مخزن جداسازی محافظت می کند. در مرحله سوم ، به دلیل عبور هوا از طریق فیلتر جداکننده ، بیشتر روغن باقیمانده در هوا از هم جدا شده و به سیستم باز می گردد.
ذرات روغن عبور از فیلتر جداکننده به دلیل وزن روغن در محفظه تحتانی فیلتر جمع آوری شده و از طریق یک لوله استخوان از طریق لیوان جانبی به ایرلند باز می گردند ، که علاوه بر این روغن در فیلتر آزاد می شود ، همچنین مسیر گردش روغن در سیستم را نشان می دهد.شیر کمپرسور با پیچ (MPV):
که بر روی مخزن ایستاده نصب شده است تا فشار لازم را بر روی روغن وارد کند. در حقیقت ، با قرار دادن این شیر در سیستم پمپ روغن ، روغن برداشته می شود و در نتیجه با تنظیم این شیر ، همیشه فشار حدود 4 تا 4.5 میله در مخزن جداسازی (روی سطح روغن وجود دارد. ) روی کمپرسور پیچ.
- این روغن به دلایل زیر به کمپرسور کمپرسور با ایرلندی (ایرلندی) تزریق می شود.
- کمپرسور یاتاقان را برای پیچ ها روغن کاری کنید
- مهر و موم در هر دو انتهای روتورها و محفظه ایرلندی پیچ کمپرسور
- روتور روغن کاری ، کمپرسورهای پیچ
- کنترل دمای آهن کمپرسور با پیچ ها
4- رادیاتور (قسمت خنک کننده روغن و هوا از کمپرسور با پیچ)
به دلیل چرخش روتورها ، هوا و روغن وارد ایران با هم مخلوط می شوند و پس از فشرده شدن ، آنها به مخزن جداسازی هدایت می شوند. از آنجا که فرآیند فشرده سازی با افزایش دما همراه است ، از دو رادیاتور برای کاهش این دما استفاده شده است. یکی برای خنک کردن هوا و دیگری برای خنک کردن روغن پس از جدا کردن هوا و روغن در مخزن جداکننده ، هوا به رادیاتور هوا (7) و بعد از خنک کردن برگهای کمپرسور پیچ می رود. روغن همچنین با عبور از رادیاتور روغن وارد فیلتر روغن می شود (8) ، که بزرگتر از رادیاتور هوا است و پس از پالایش مجدد آن بسته به هوا دوباره به چرخه تزریق می شود.
(65-100 ˚C). اگر درجه حرارت بالاتر از این سطح باشد ، سنسور دما نصب شده بر روی مدار روغن سیستم کنترل کننده دیجیتال (6) را فرمان می دهد و قدرت کمپرسور را با پیچ ها قطع می کند تا نقص برداشته شود و مدار تنظیم مجدد نشود.
هوای خنک کننده توسط فن به رادیاتورها دمیده می شود که نیروی لازم برای چرخش فن را مستقیم یا غیرمستقیم از موتور الکتریکی کمپرسور اسکرو می گیرد.
دیگر محصولات شرکت بادرو
سندبلاست
سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار میگیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.
پیکور بادی
پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.
کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو روغن پاشش oil inject ساخت کمپانی RotorComp آلمان بوده که با یک الکتروموتور ساخت موتوژن تبریز یا جمکو مونتاژ میشود. رادیاتور کمپرسور از نوع آلومینیومی و تابلو برق هیوندا کره میباشد که بصورت انتقال تسمهای و یا سفارش کوپل مستقیم میباشند.
کمپرسور پیستونی
کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی میگردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال مینماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق میباشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری میباشد که جدول فنی به شرح زیر میباشد.
آنلودر کمپرسور
در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیلهی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام میپذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیلهی شیرهای برقی که به آنلودر متصل میباشد، انجام میگیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز میگردد تا عمل مکش هوا بوسیلهی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام میگیرد.
پیکور برقی
بتنکن و پیکور برقی دستگاههایی میباشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقهبندی راحتترنسبت به حجم و توانش، میتوانیم آنها را گروهبندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتنکن میباشد تا رده متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف میباشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی مینماییم.
درایر
آسانترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار میتوانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن میگردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.
کمپرسور باد
کمپرسور باد با نامهای متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته میشود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت میگیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما میشود که میتوان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخشهای مکانیکی موتور اشاره کرد.
کمپرسور اسکرو بدون روغن oil free
کمپرسور اسکرو بدون روغن (اویل فری) که این روزها بسیار مورد استقبال دندانپزشکان، کلینیک های تخصصی دندانپزشکی و لابراتوارهای دندانسازی قرار گرفته مبحث تخصصی این مقاله میباشد.
کمپرسور اسکرو مدل Oil free مخصوص صنایع حساس نیازمند تجهیزات صنعتی مورد استفاده در فرآیندهای فشرده سازی هوا، خنک کنندهها طراحی و تولید میشود.
در کمپرسور های اسکرو خشک یا همان بدون روغن از یک نوع چرخ دندۀ بیرونی استفاده میگردد تا آن روتورهای چرخشی که در جهت عکس همدیگر حرکت میکنند را هماهنگ نماید. از آنرو که روتورها با همدیگر و با محفظۀ مربوط به تراکم کمپرسورها تماس نداشته باشند پس در محفظۀ تراکم دیگر احتیاج به روغنکاری نمیباشد درنتیجه هوایی که فشرده شده، بصورت کامل از روغن خالی میگردد.
روتورها وهمچنین محفظهها با میزان حداکثری دقت تولید میشوند تا از هرگونه نشت روغن به قسمتهای ورودی هوا پیشگیری کند. نسبت فشار هوای اختلاط شده، بوسیلۀ اختلاف درجۀ حرارت مابین ورودی و خروجی محدود خواهد گشت. به همین علت میباشد که کمپرسورهای اسکرو نوع اویل فری یا همان بدون روغن بشکل چند مرحلهای ساخته میشود.
کمپرسور اسکرو بدون روغن چیست؟
کمپرسور هوای اسکرو بدون روغن با توجه به فشار عملیاتی مورد نیاز خود به دو نوع تک و دو مرحله ای تولید و عرضه میشود.
کمپرسور اسکرو دو مرحلهای به طوری طراحی شده که 35 درصد از کل ظرفیت محفظه تا میزان مورد نیاز، فشرده سازی میشود و پس از مرحله خنک سازی از سیستم After cooler تعبیه شده در کمپرسور خارج میشود.
کمپرسور هوا چیست؟
همانطور که میدانید کمپرسور هوا دستگاه صنعتی پرکاربرد میباشد که در صنایع مختلف از جمله کمپرسور پالایشگاه نفت و گاز، صنعت ساخت سیستمهای گرمایشی و سرمایشی، تصفیه آب، تهویه هوا، تجهیزات خط تولید مواد آرایشی بهداشتی، مواد غذایی، داروسازی، رنگ سازی، مواد پلیمری (pvc)، کلینیک های دامپزشکی و… وظیفه فشرده سازی سیال (هوا) و تامین هوای متراکم را بر عهده دارد، شامل چهار نوع زیر می باشد.
- کمپرسور اویل فری برگشتی
- کمپرسور اویل فری اسکرول
- کمپرسور اویل فری پیچ روتاری
- کمپرسور اسکرو بدون روغن
معایب کمپرسور اسکرو روغنی در دندانپزشکی
جهت تامین هوای متراکم برخی از سیستم های حساس در ارتباط با انسانها مثل کمپرسور اسکرو های یونیت و هندپیسهای دندانپزشکی، کارخانجات مواد غذایی و دارو اخیراً به دو نوع ساخته شدهاند که با روغن و بدون آن کارکرد مشابه اما استانداردهای لازم را کاملا رعایت میکنند.
کاربردهای کمپرسور اسکرو بدون روغن
به دلیل اینکه باقی مانده روغن کمپرسور های ساده (با روغن) آلوده بوده و ناخالصیهای موجود در هوای فشرده فیلتر نشده به سلامتی انسان شدیدا آسیب میرساند، استاندارد ناخالصی در حداکثری مقدار مجاز مسئلهای غیرقابل جبران میباشد و حساسیت برخی از تجهیزات مکانیکی بالاتر است.
بهترین دستگاه برای متراکم سازی هوا در صنایع فوقالعاده حساس، کمپرسورهای اویل فری یا بی روغن هستند که یکی از این انواع این تجهیزات، کمپرسور هوای اسکرو بدون روغن میباشد.
- صنایع الکترونیک و ابزاردقیق ها
- غواصی و تجهیزات ایمنی زیر آبی
- سیستم حساس رنگ پاشی
- دندانپزشکی
- صنایع کاغذ و…
معایب کمپرسور بدون روغن
تنها عیب این روش استهلاک نسبتا سریعتر اجزاء تشکیل دهنده نسبت به کمپرسور هوای دیگر است که باید برای بهبود عملکرد، به آن توجه کرد.
چراکه چرخ دندههای خارجی محفظه مکانیسم انتقال انرژی و قدرت دستگاه را عهده دار بوده و ساختار آن به نحوی طراحی شده است که روترها نه با پوسته و نه یکدیگر تماس نداشته باشند.
از طرف دیگر نبود مایعات روانکار و خنک کننده (روغنکاریهای سیستم) استهلاک و خرابیهای پیاپی را موجب میشوند که به طور کلی از عمر آنها میکاهند.
کمپرسور اویل فری چگونه کار می کند؟
مورد قابل توجه در رابطه با روشهای افزایش کارایی دستگاه کمپرسور اسکرو بدون روغن این است که در دیزاین و ساخت آنها به جای بهرهگیری از روغنهای روان کننده توان کلی کمپرسور را کم تا متوسط و با تکنولوژی “water inject” در نظر میگیرند.
این فرایند کارایی دستگاه را با عملکرد کمپرسورهای اسکرو روغنی شبیه سازی میکند. با این تفاوت که آب به عنوان مایع روان کننده در محفظۀ تراکم به جای روغنها تزریق شده است.
همچنین طراحان این دستگاه برای توان بیشتر از 50 kw نیز تدبیری اندیشیدهاند و آن استراتژی به شکل زیر است:
تزریق روغن تنها در بخش هوزینگ یعنی درون چرخ دنده و بیرینگها بوده که در این حالت روتورهای کمپرسور هوای اسکرو با Tolerance ناچیزی در بغل یکدیگر چرخش (دوران) میکنند.
از طرفی جنس screw در کمپرسور مذکور “پلی سرامیکی” میباشد تا مقاومت و تحمل دمای بسیار زیاد حاصل از چرخش روتورهای کمپرسور در حین کار را داشته باشد.
10 نکتۀ مهم در زمانهای نصب کمپرسور باد اسکرو
- به طور حتم برای کمپرسور اسکرو یک اتاقک بخصوصی در نظر داشته باشید که عاری از هر آلودگی اعم از ذرات گرد و غبار باشد و دمای محیط اطراف را کنترل نمایید تا بیش از حد میزان تعیین استاندارد گرم و یا سرد نگردد، بهتر میباشد در مکانهای سرپوشیده و به دور از آفتاب نگهداری شود.
- توصیه میشود که در بخش کمپرسورخانۀ خود از یک دماسنج، هواکش و یا دستگاههای تهویه استفاده نمایید.
- کمپرسورهای اسکرو را بطور حتم در مکانی مسطح بگذارید و روی سطح شیب دار قرار ندهید.
- دقت نمایید فضای کافی داشتن قسمت کمپرسورخانه حائز اهمیت است طوری که از چهار جهت کمپرسور اسکرو به مقدار حداقل یک متر فضای آزاد بایستی وجود داشته باشد.
- جهت داشتن دمای متعادل در کمپرسورخانه میتوانید از دستگاههای خنککننده بهره بگیرید و یا اینکه با درست کردن یک کانالی، هوای گرمی که تولید شده را به بخش بیرون اتاقک یا کمپرسور خانه منتقل کنید.
- مقدار استانداردهای دمای محیط اطراف کمپرسورخانه الزاماً باید مابین 20 تا 30 درجه سانتیگراد بماند.
- در فصول تابستان بایستی دمای کمپرسورخانه را بررسی نمایید و نگذارید دمای محیط کمپرسور اسکرو بیشتر از مقدار ذکر شده بالا رود زیرا موجب می شود دستگاهتان زود داغ شود و خطای دمای بالا را نشان بدهد.
- در فصول زمستان بایستی دمای محیط اطراف را بسنجید تا پایینتر از درجهی مذکور نشود زیرا موجب سفت شدن روغن کمپرسورهای اسکرو میگردد و دستگاهتان خطا میدهد و دیگر روشن نمیگردد.
- آخر روز شیر تخلیهی مخزن هوای فشرده را باز نمایید تا آب جمع شده تخلیه گردد. به شما توصیه میشود از اتودرین یا شیر تخلیهی خودکار استفاده نمایید تا برطبق برنامهی زمانبندی شده که برایش تعریف مینمایید بشکل اتوماتیک آب مخزن را خالی نماید.
- توصیه میشود چک لیستی تهیه نمایید و به شکل برنامهریزی شدهای میزان سطح روغن را بررسی نمایید و بهیچ وجه نگذارید روغن از حدود استانداردش پایینتر رود و به دستگاهتان آسیب نرساند.
کلام آخر
تجهیزات تکمیلی اکسیژن سازهای بیمارستانی بخش مراقبت های ویژه (Mega I.C.U) جهت تامین اکسیژن بیماران حاد و مزمن ریوی و تنفسی، کمپرسور فشار قوی و اسکرو را از ما بخواهید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت خرید اسکرو پمپ های هوا بدون روغن و سفارش آنلاین این دسته از تجهیزات صنعتی، نصب و راه اندازی، نگهداری، تعمیرات قطعات کمپرسور و دستگاه های جانبی، قطعات کمپرسور هوا مثل میکرو فیلتر و… آغاز همکاری با بادروکمپرسور با خطوط مرکز پخش و مدیریت مجموعه تماس حاصل فرمایید.
دیگر محصولات شرکت بادرو
سندبلاست
سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار میگیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.
پیکور بادی
پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.
کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو روغن پاشش oil inject ساخت کمپانی RotorComp آلمان بوده که با یک الکتروموتور ساخت موتوژن تبریز یا جمکو مونتاژ میشود. رادیاتور کمپرسور از نوع آلومینیومی و تابلو برق هیوندا کره میباشد که بصورت انتقال تسمهای و یا سفارش کوپل مستقیم میباشند.
کمپرسور پیستونی
کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی میگردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال مینماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق میباشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری میباشد که جدول فنی به شرح زیر میباشد.
آنلودر کمپرسور
در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیلهی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام میپذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیلهی شیرهای برقی که به آنلودر متصل میباشد، انجام میگیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز میگردد تا عمل مکش هوا بوسیلهی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام میگیرد.
پیکور برقی
بتنکن و پیکور برقی دستگاههایی میباشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقهبندی راحتترنسبت به حجم و توانش، میتوانیم آنها را گروهبندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتنکن میباشد تا رده متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف میباشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی مینماییم.
درایر
آسانترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار میتوانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن میگردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.
کمپرسور باد
کمپرسور باد با نامهای متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته میشود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت میگیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما میشود که میتوان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخشهای مکانیکی موتور اشاره کرد.
همه چیز در مورد ایرلس
ایرلس چیست؟
با توجه به مساحت سطح مورد نیاز برای رنگ و کارهای صنعتی یا خانگی امروزه انواع مختلفی از سیستم های پاشش رنگ وجود دارد اما به طور کلی میتوان آنها را به دو دسته کلی ایر اسپری (Air Spray) پاشش به وسیله هوا و ایرلس اسپری (Airless Spray) پاشش بدون هوا دسته بندی کرد. امروز در بادرو به بررسی دقیق تر ایرلس ها خواهیم پرداخت و همه نکات در خصوص ایرلس را بررسی خواهیم کرد.
در سیستم ایر اسپری یا پاشش با هوا، هوای فشرده در داخل رنگ دمیده شده و آن را به ذرات بسیار ریز تبدیل میکند و آن را به سطح پخش میکند، به این فرآیند اتمیزه میگویند. عمومی ترین روش سیستم پاشش ایر اسپری پیستوله های بادی است. در پیستوله های بادی رنگ داخل یک مخزن ریخته میشود که به وسیله لوله باریکی به یک مجرا که در دسته پیستوله قرار دارد و در آن هوای فشرده در جریان است راه دارد.
عبور هوای فشرده در دسته پیستوله بادی سبب مکیده شدن رنگ از مخزن یا همان کاسه پیستوله بر اساس اثر ونتوری شده و در داخل دسته با هوای فشرده مخلوط و اتمیزه میشود. سپس با خروج از نازل ذرات رنگ سوار بر هوای فشرده بر روی سطح مورد نظر مینشیند.
یک دستگاه ایرلس چگونه کار میکند ؟
عمل اتمیزه شدن یا تبدیل رنگ به ذرات بسیار ریز را میتوان از طریق عبور رنگ با فشار بسیار بالا از یک نازل بسیار ریز نیز به دست آورد. در این روش رنگ مایع به وسیله یک پمپ فشار قوی به سمت یک نازل بسیار ریز پمپاژ شده و با خروج از نازل اتمیزه شده و با سرعت بالا به سطح کار برخورد کرده و به آن میچسبد. در این روش دیگر از هوای فشرده برای اتمیزه کردن رنگ و حمل ذرات رنگ تا سطح کار استفاده نشده و رنگ به تنهایی پاشیده میشود. به همین دلیل این روش را ایرلس یا بدون هوا می نامند.
انواع مختلفی از دستگاه های ایرلس در بازار وجود دارد اما همگی از روش یکسانی تبعیت میکنند. در دستگاه های ایرلس رنگ به وسیله پمپ با فشار بسیار بالا از طریق یک شلنگ فشار قوی به سمت گان ایرلس هدایت شده و در انتهای گان، از تیپ یا همان نازل ایرلس عبور کرده و اتمیزه و به سطح مورد نظر پاشیده میشود. نازل ایرلس یا تیپ ایرلس وظیفه شکل دهی به الگوی پاشش متناسب با عرض مورد نیاز و مقدار خروجی رنگ مورد نیاز را بر عهده دارد. همچنین میزان خروجی رنگ را میتوان علاوه بر تیپ ایرلس با استفاده از فشار دستگاه ایرلس نیز کنترل کرد.
اساس علمی عملکرد رنگپاش های ایرلس چیست؟
اساس عملکرد سیستم های پاشش ایرلس اصول ویسکوزیته و کشش سطحی که ذرات رنگ را به صورت مایع کنار یکدیگر نگه میدارند و اتمیزه شدن که رنگ را به جای یک سیال مایع به ذرات بسیار ریز جدا از هم تبدیل میکند استوار است. در سیستم های پاشش ایرلس، انرژی وارد شده به رنگ از طریق تحت فشار قرار گرفتن آن به وسیله پمپ ایرلس به قدری زیاد است که میتواند اتمیزه شدن را حاصل نماید.
رنگی که در داخل شلنگ ایرلس تحت فشار قرار گرفته و به صورت مداوم و تحت فشار بسیار بالا از خروجی بسیار ریز تیپ ایرلس خارج میشود، به محظ واجهه با هوای محیط به صورت ابری از ذرات بسیار ریز با سرعت بالا در می آید. این اوریفیس (خروجی ریز نازل) تیپ ایرلس است که مقدار خروجی رنگ از گان ایرلس و عرض و الگوی پاشش ایرلس را تعیین میکند. به همین سبب تیپ های ایرلس متنوعی با خروجی ها و عرض و الگوی پاشش های مختلف در بازار وجود دارد.
اجزای یک سیستم ایرلس:
- دستگاه ایرلس ویا ماشین ایرلس:
- نحوهی کارکرد انواع دستگاه های ایرلس:
دستگاه ایرلس همان قسمت اصلی سیستم است که وظیفهی مکش، پمپاژ ویا کنترل کردن فشار پمپاژ رنگ را به عهده داشته است. تقریبا در همهی دستگاه های ایرلس یک قسمت پمپ موجود است که در اصطلاح به آن قسمت زیرپمپ یا قسمت سیال میگویند. کار این بخش، پمپاژ کردن رنگ با میزان مشخصی رنگ تحت فشار بالا توسط شیلنگ رنگ ایرلس به سمت نازل و گان میباشد. جهت دستیابی به این منظورهمه پمپ ها دارای شیر یکطرفه ورودی و خروجی و همچنین یک پیستون یا دیافراگم میبلاشند زمانی که دستگاه شروع به کارکند وظیفهی مکش و پمپاژ رنگ را دارند .
یک پمپ ایرلس بوسیلهی یک موتورالکتریکی ویا بنزینی، هیدرولیکی و یا نیوماتیک (بادی) به حرکت خواهد آمد. در پمپ های بنزینی و ایرلس های برقی؛ نیروی محرکه موتور به دو حالت عمل مینماید. درایر های دیافراگمی که تکنولوژی نسبتا قدیمیتری دارند، نیروی موتورمحرک یک پمپ روغنی میباشد که روغن پردهی دیافراگم را مرتعش نموده و پردهی دیافراگم عمل پمپاژ رنگ و مکش را انجام میدهد. در نوع طراحی پمپ ایرلس های دیافراگمی شبیه پمپ های سمپاش میباشد با تفاوت هایی که درنوع دیافراگم و شیرهای یکطرفه خروجی و ورودی. در پمپ های ایرلس پیستونی، نیروی محرکهی موتور یک گیربکس را چرخانده وخروجی گیربکس توسط مکانیزم لنگ و لغزندهی شاتون و نهایتا پیستون پمپ پیستونی را پایین و بالا میکند. بالا و پایین نمودن پیستون مکش و پمپاژرنگ را موجب میشود. در پمپ ایرلس پیستونی یک سنسورفشارمکانیکی و یا الکترونیک فشار حاصله از فرایند پمپ ایرلس را دریافت میکند و به واحد کنترل دیجیتالی دستگاه ویا درمدل های مکانیکی به یک رله قطع و وصل برق مربوط به موتور منتقل میکند. در دستگاه های ایرلس برقی دیافراگمی تنظیم فشاردستگاه ایرلس را توسط یک شیرریلیف روغن انجام میدهد.
در دستگاهای ایرلس برقی، نیروی محرکهی دستگاه توسط هوای فشرده تامین میگردد. هوای فشرده به قسمت موتورهوا یا اصطلاحا ایرموتور وارد شده و ایرموتورنیروی ورودی هوای فشرده را بحرکت رفت و برگشتی یک شفت تبدیل مینماید. شفت ایرموتورها هم به شفت پمپ ایرلس متصل میباشد و حرکت رفت و برگشتی برای آن فراهم میگردد. کنترل فشار دردستگاه های ایرلس بادی بشکل کاملا مکانیکی وبا موازنهی نیروی ایرموتور و پمپ انجام میگردد.
اجزای کمپرسور اسکرو
از میان کمپرسورهای موجود در بازار یکی از پرکاربردترین آنها کمپرسور اسکرو است. این کمپرسور برای تامین هوای دستگاههایی که برای آن فشرده بیش از ۱۰۰۰ لیتر بر دقیقه نیاز است مورد استفاده قرار میگیرد. ویژگی خوب کمپرسور اسکرو صدای کم و قابلیت کارکرد مداوم و بدون وقفه است. همچنین برخورداری از سیستم کنترل plc از دیگر ویژگیهای خوب کمپرسور اسکرو میباشد. امروز در بادرو به بررسی مختصری از اجزای کمپرسور اسکرو خواهیم پرداخت.
هواساز، الکتروموتور، آنلودر، رادیاتور روغن از اجزای کمپرسور اسکرو میباشند.
کمپرسور اسکرو برای تولید هوای فشرده به صورت مداوم و ۲۴ ساعته مناسب است. یکی از ویژگیهای خوب کمپرسور اسکرو صدای بسیار کم در مقایسه با کمپرسور پیستونی است.
تفاوت کیفیت ساخت کمپرسور اسکرو در چیست؟
پیش از آنکه عوامل تاثیر گذار در کیفیت کمپرسور اسکرو را برای شما شرح دهیم، بهتر است ابتدا در مورد نحوه عملکرد کمپرسور اسکرو و اجزا تشکیل دهنده آن صحبت کنیم.
نحوه کار کمپرسور اسکرو
همانطور که از نام این نوع کمپرسور ها برمیآید، روغن به بخش هایی از این کمپرسور تزریق میشود. در ادامه توضیح خواهیم داد که روغن به چه دلیل و به چه بخشهایی تزریق میشود.
ابتدا هوا از فیلتر هوا عبور کرده و وارد ایرند کمپرسور اسکرو می شود، در ایرند هوا فشرده شده و همراه روغن از ایرند خارج میشود و برای جداسازی روغن از هوا، این ترکیب وارد مخزن سپراتور می شود، هوا از روغن جدا می شود و وارد رادیاتور کمپرسور می شود تا دمای آن کاهش یافته تا وارد مخزن شود.
اجزا کمپرسور اسکرو
در این دستگاه هوا از درون فیلتر هوا به درون واحد هواساز (روتور های مارپیچی) کشیده میشود. فیلتر نصب شده روی هواساز از ورود ذرات گرد و غبار به درون مارپیچها جلوگیری میکند. ورود ذرات گرد و غبار سبب بروز آسیبهای جدیدی به واحد هواساز میشود.
اجزا کمپرسور اسکرو (آنلودر: کنترل کننده ورودی هوا به هواساز اسکرو)
شیر: شیر کنترل ورود و یا عدم ورد هوا به داخل هواساز را به عهده دارد. زمانی که فشار داخل مخزن هنوز به حد مناسب و تعیین شده نرسیده است، این شیر مسیر ورود هوا به داخل Airend را باز میکند تا هواساز فراینده فشرده سازی را انجام دهد. زمانی که فشار به حد تعیین شده رسید، این شیر بسته می شود و عمل مکش هوا به درون هواساز متوقف می شود. این در حالی است که همچنان الکترو موتور و روتور های هواساز در حال چرخش هستند ولی هیچگونه هوای فشردهای تولید نمیشود.
اجزا کمپرسور اسکرو: (ایرند – AIREND – هواساز مارپیچی)
هنگامی که شیر ورودی هوا ی باز می شود و به اصطلاح دستگاه در شرایط تحت بار (Load) قرار می گیرد، هوا وارد بخش مارپیچی هواساز می شود.
واحد مارپیچی کمپرسور عمل مکش وفشرده سازی را انجام می دهد. در حین این فرایند روغن به این بخش تزریق می شود. روغن دو وظیفه مهم را به عهده دارد. وظیفه اول خنک کاری و روغن کاری است و وظیفه دوم آب بندی و پر کردن فضای خالی میان دو روتور را به عهده دارد.
دیگر محصولات شرکت بادرو
سندبلاست
سندبلاست روی سطوح مختلفی از جمله شیشه، فلز، سنگ، چوب، دندان، بتن و… مورد استفاده قرار میگیرد. سندبلاست روی سطوح مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد که در ادامه این کاربردها را مورد نقد و بررسی قرار میدهیم.
پیکور بادی برای تخریب انواع سنگ، بتن و آسفالت کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می گیرد. از بهترین آنها می توان از چکش های بادی توکو ژاپن و چکشهای بادی تبریز نام برد. بالا بودن کیفیت ابزار، راندمان کاری بالا و فورج بودن از مزیت های این نوع ابزار ها میباشد.
کمپرسور اسکرو
کمپرسور اسکرو روغن پاشش oil inject ساخت کمپانی RotorComp آلمان بوده که با یک الکتروموتور ساخت موتوژن تبریز یا جمکو مونتاژ میشود. رادیاتور کمپرسور از نوع آلومینیومی و تابلو برق هیوندا کره میباشد که بصورت انتقال تسمهای و یا سفارش کوپل مستقیم میباشند.
کمپرسور پیستونی
کمپرسور پیستونی در دو شکل ایستاده و یا خوابیده طراحی میگردد که نوع ایستاده فضای کمتری را اشغال مینماید. در ظرفیت های بزرگتر از ۵۰۰ لیتری همه دستگاهها دارای تابلو برق میباشند. از موارد مهم در انتخاب کمپرسور پیستونی ظرفیت و فشارکاری میباشد که جدول فنی به شرح زیر میباشد.
آنلودر کمپرسور
در دستگاه های کمپرسور اسکرو، کنترل نمودن فشار هوا به وسیلهی رگلاتور یا آنلودر کمپرسور انجام میپذیرد که کار باز و بسته شدن به وسیلهی شیرهای برقی که به آنلودر متصل میباشد، انجام میگیرد که البته در شرایط عادی بسته است و در زمان جریان باز میگردد تا عمل مکش هوا بوسیلهی ایرند انجام گیرد و بعد فشرده سازی انجام میگیرد.
پیکور برقی
بتنکن و پیکور برقی دستگاههایی میباشند که جهت تخریب سنگ، بتن وآسفالت کاربرد دارد و جهت طبقهبندی راحتترنسبت به حجم و توانش، میتوانیم آنها را گروهبندی نماییم و از کوچکترین نوع چنین ابزارهایی که دریل بتنکن میباشد تا رده متوسطش که به اسم چکش های تخریبی معروف میباشند و بزرگترین آنها که پیکور نام دارد دسته بندی مینماییم.
درایر
آسانترین و بهترین راه در جدا کردن آب از هوای فشرده، که هزینهای کم را در بر گیرد، نصب و راه اندازی درایر است. با انجام این کار میتوانید از مواردی همچون رطوبت و زنگ زدگی سیستم لوله کشی و تجهیزات بادی جلوگیری کنید. نکته جالب آن است که ساختار درایر، بسیار به یخچال شباهت دارد و به گونه ای موجب خنک شدن آن میگردد. شما میتوانید درایر تبریدی را نیز از وبسایت بادرو خریداری نمایید.
کمپرسور باد
کمپرسور باد با نامهای متفاوت پمپ هوا، پمپ باد و کمپرسور هوا نیز شناخته میشود. اساس کمپرسور هوا، تولید هوا با فشار بالا است که همه فرآیندها در مخزن کمپرسور صورت میگیرد. استفاده کردن از کمپرسور باد نامناسب، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما میشود که میتوان به فشار زیاد به موتور، هدر رفتن انرژی و فرسودگی بخشهای مکانیکی موتور اشاره کرد.
اطلاعات تماس
تلفن های فروش دفتر تهران
۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۴۵
۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۷
۰۲۱-۶۶۶۸۷۳۳۸
فکس دفتر تهران
۰۲۱-۶۶۶۰۹۳۷۸
تلفن های فروش دفتر تبریز
۰۴۱-۳۵۵۱۴۹۳۴
۰۴۱-۳۵۵۱۴۹۳۵
فکس دفتر تبریز
۰۴۱-۳۵۵۱۴۹۳۶
جهت تماس با ما با شماره 09128204891 در ارتباط باشید.
درباره ما
بادرو کمپرسور با نزدیک به نیم قرن تجربه و حضور بین المللی در صنعت کمپرسورسازی و با هدف گسترش کیفیت و جلب رضایت مشتری فعالیت نموده است.