4.8/5 - (9 امتیاز)

فیلتر سپراتور کمپرسور اطلس کوپکو

فیلتر سپراتور اطلس کوپکو بعنوان یک جداکننده‌ی روغن از هوا در سيستمهای صنعتی کاربرد دارند. برای دستیابی به این هدف، عموما از الياف ميکروفايبرگلاسی در کاغذ فيلترهای سپراتور بکار می‌روند. تولید طراحی چنين اليافی به صورتی است که مجوز عبور مولکولهای هوا را می‌دهد و اجازۀ گذر مولکولهای روغنی را به هیچ عنوان نمی‌دهد و در حقیقت مولکولهایی با فاز گازی عبور نموده و مولکولها با فاز حالت مايع عبور نکنند که اين الياف پس از مدت زمانی اشباع می‌‍شود و نیاز دارند که حتما تعویض گردند. مدت زمان عملکرد فيلتر سپراتورها به یکسری عوامل مثل نوع روغن، دمای کار، فشارهای کاری، وابسته است.

تایمهای عوض نمودن فيلترها بوسیلۀ آيتمهایی چون اختلاف فشار فيلتر معینی می‌گردد که اغلب حدود 4000 ساعت است.

 

کمپرسور اطلس کوپکو

در دستگاههای کمپرسور هوا از نوع اویل اینجکت که هوا را به وسیلۀ تزريق روغن به واحدهای هواساز یا (Airend)، خنک می‌گردد احتیاج می‌باشد که پس از انتقال گرمای هوا به روغن، عملیات جداسازی روغن از هوا انجام گردد که اين عمل بوسیلۀ فيلترهای سپراتور انجام می‌پذیرد.
فیلترهای سپراتور در 3 تيپ عمده ارائه می‌گردند:

  • کاسۀ بيرونی (Standard wrap Element)
  • کاسۀ داخلی (Depth Separator Elements )
  • سپراتورهای پيچی (Air /Oil Separator Boxess)

 

المنت میکرو فیلتر اطلس کوپکو کد DD280

المنت میکروفیلتر DD280 1617704203-2901054400

المنت میکروفیلتر اطلس کوپکو کد DD390

المنت میکروفیلتر DD390 1617704303-2906700000

المنت میکروفیلتر atlas copco کد DD520

المنت میکروفیلتر DD520 1617704307-2906700300

فیلترهای سپراتور اطلس کوپکو از نظر حالت ظاهری و کاربردشان هم انواع گوناگونی دارند.

در مورد متفاوت بودن کاربرد آنها می‌توان به عامل جداکنندۀ آب و روغن، قطرات سوخت و آب، روغن و هوا، زدودن هرگونه ناخالصی مانند گردو غبار نام برد. همینطور از نظر حالت ظاهری، فیلتر سپراتورها قطر داخلی، قطر فلنچ، ارتفاع متفاوتی را دارا هستند. البته نوعی فیلتر وجود دارد که فاقد چنین فلنچی است و فقط ویژگی آن ارتفاع و قطر داخلی آن است.

انواع مختلف فیلترها پایپینگ :

  • پري فيلتر
  • فاينال فيلتر
  • ميکرو فيلتر
  • داست فیلتر
    و همینطور فیلتر سپراتورها در 3 تيپ اساسی ارائه می‌گردد:
  • کاسۀ بيرونی (Standard wrap Element)
  • کاسۀ داخلی (Depth Separator Elements)
  • سپراتورهای پيچی (Air /Oil Separator Boxes)

چه موقعی فیلتر کمپرسور اطلس کوپکو را تعوض نماییم؟

در ادامه به بررسی زمانهای تعویض فیلتر کمپرسور اطلس کوپکو خواهیم پرداخت.
هر یک از این فیلترها روشها ی خود و تایم تعویض بخصوصی دارند.
یکی از نشانه های تعویض فیلتر کمپرسور اطلس کوپکو بوسیلۀ سنسور دیفرانسیل فشار (DP perssure) می باشد که هر چه فیلتر به میزان بیشتری اشباع گردد اختلاف فشار بین خروجی و مخزن هم افزایش می‌گردد. در حالیکه چنانچه از بازۀ مجاز عبور نماید سنسور، هشدار عوض کردن فیلتر را خواهد داد.
این روش مناسبترین و مقرون به صرفه ترین راه است زیرا فیلتر تا آن زمان در دستگاه می‌ماند که واقعا اشباع گردد.

 

فیلتر سپراتور کمپرسور اطلس کوپکو

فیلتر کمپرسور اطلس کوپکو

کمپرسور دستگاهی است که در بیشتر بخش‌های جامعه استفاده می‌شود و نبود آن تقریباً غیرممکن است. اگر قصد استفاده از آن را دارید برای طول عمر بیشتر کمپرسور باید به فکر خرید فیلتری برای آن باشید. در این مقاله قصد داریم تا برندی مطمئن را برای خرید این وسایل پیشنهاد دهیم. خرید اطلس کوپکو باعث می‌شود قیمتی تضمینی همراه با خریدی مطمئن داشته‌باشید. اما ابتدا بهتر است تا بیشتر با کمپرسور و فیلترش آشنا شوید تا به علت خرید آن پی برده و قیمت کمپرسور اطلس کوپکو به صرفه به نظر برسد. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع فیلتر عبارتند از:

  • فیلتر خلا
  • فیلتر گریز از مرکز
  • فیلتر گرانشی

اطلس کوپکو

اطلس کوپکو یک شرکت صنعتی چند ملیتی سوئدی است که در سال 1873 تاسیس شد و ابزار و تجهیزات صنعتی تولید می‌کند. شرکت‌های زیرمجموعه اطلس کوپکو، ابزارهای صنعتی، کمپرسورهای هوا (که پیشروترین تولیدکننده آن در جهان می‌باشند)، سیستم‌های ساختمانی و مونتاژ را توسعه، تولید، خدمات و اجاره می‌دهند. این گروه در 4 حوزه فعالیت می‌کند که شامل فناوری کمپرسور اطلس، فناوری خلا، فناوری قدرت و فناوری صنعتی است. از دیگر محصولات آن می‌توان به سیستم‌های تصفیه هوا، محلول‌های خلا، ابزارهای برق صنعتی، سیستم‌های مونتاژ، بینایی ماشین، کمپرسورهای نوآورانه و راه‌حل‌های قدرت وو جریان اشاره کرد. صنایع در سرتاسر جهان به تخصص پیشرو جهانی این شرکت بزرگ متکی هستند.

اگر قصد خرید کمپرسور اطلس کوپکو را دارید می‌توانید از سایت بادرو دیدن کرده و با مقایسه قیمت اطلس کوپکو با سایر برندها خریدی مطمئن داشته‌باشید. همچنین می‌توانید مواردی دیگر را مانند کمپرسور اسکرو اطلس کوپکو و غیره را نیز مشاهده نمایید.

 

فیلتر اطلس

کلام آخر

فیلترهای هوا، آلودگی‌هایی که می‌توانند به عملکرد کمپرسور آسیب برسانند را حذف می‌کنند. فیلتر هوا درب ورودی هر کمپرسور بوده و یکی از موارد ضروری برای رفاه کمپرسور می‌باشد. فیلتر ورودی باید از بالاترین کیفیت برخوردار باشد تا یک کمپرسور قابل پیش بینی و قابل اعتماد برای تولید داشته‌باشد. پس می‌توانید به راحتی با استفاده کردن از کمپرسور اطلس کوپکو، فیلتر مد نظر خودتان را نیز خریداری کنید تا استفاده با دوامی داشته‌باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *